Leter etter flere slanke-venner — Norwegian

Leter etter flere slanke-venner

Hei,

Mitt mål er å gå ned 18 kg. Jeg har vært på myfitnesspal en uke nå, og føler siden er så øde. Noen som også ser etter flere venner på myfitnesspal og har omtrent de samme målene som meg? Jeg er interessert i både mat- og treningstips!

Jente, 24 år.

Kommentarer

  • idak_l
    idak_l Innlegg: 34 Member
    Jeg har ca samme mål ! Godt i gang allerede
  • Gevlander
    Gevlander Innlegg: 3 Member
    redigerte februar 2018
  • Aldriforsent
    Aldriforsent Innlegg: 1 Member
    Jeg blir gjerne med i denne tråden. Ser den er ganske dame-dominert, men slanking og motivasjon er noe vi alle kan slite med. Jeg har gjort den verste delen for noen år siden (gikk ned 25kg) men har hatt en liten «up» på vekta igjen grunnet sykemelding og typisk familiesommer uten tid til meg selv.
    Mitt mål nå er å hå fra 91 til 84. Har holdt på i en uke (veier meg hver mandag) og merker allerede at det glipper litt med spisevanene fra tid til annen.

    Hva gjør dere når sånt skjer? Gir dere etter der IG da og kommer tilbake på sporet eller klarer dere å motstå fristelsene helt?
  • BiJoKo86
    BiJoKo86 Innlegg: 1 Member
    Slenger meg med her jeg! Målet mitt er å gå ned til 75 kg, startet på 90 kg i sommer. Er nå på 86, så det har gått sakte, men sikkert nedover. Setter meg korte mål med belønninger for hver 5 kg jeg går ned. Nå skal jeg på ferie og målet er å nå 85kg og gjør jeg det så blir det fitbit versa på meg! Har en uke igjen, og er rimelig sikker på at det skal gå helt fint.

    For å svare på spørsmålene dine @Aldriforsent så registrerer jeg inn glippene mine:)
    Jeg bruker appen godt. Legger man inn litt tid i å registrere matvaner så blir man faktisk litt bevisst på hva man spiser.
    For å vite om jeg spiser akkurat passe så har det vært viktig for meg å finne ut av hvor mange kalorier jeg trenger, men samtidig gå ned i vekt. For meg er det på rundt 1950 kalorier PR dag. Og med det i tankene så planlegger jeg alle måltider. Legger alle oppskrifter inn i appen og den gir meg hvor mange kalorier alt inneholder. Og jeg har ikke gått et minutt sulten!
    Finner mat som gir metthetsfølelse og energi til å få meg gjennom hele dagen. Trener også opptil 4 ganger i uka. Bruker nettsiden/Facebook gruppen fitfocuse.no veldig aktivt. Anbefaler det på det sterkeste! Har lært så utrolig mye om mat og trening.
    Så har jeg også lært meg til at blir det en sjokolade på butikken fordi den så så innmari fristende ut så er ikke det verdens undergang.

    Dette ble er langt innlegg, men synes det er så viktig å finne ut av hva som fungerer for en selv. Og ikke minst ha noen å prate med som er i samme situasjon.

    Hva gjør dere for å holde motivasjon oppe?
    Hvor ofte trenes det og hva?
  • JulieSikin
    JulieSikin Innlegg: 1 Member
    redigerte august 2018
    Jeg vil også være med! Jeg har forsøkt Noom med hell en periode, men vil gjerne tilbake til MFP. Jeg har hatt premium abo lenge, men aldri brukt forumet... Jeg ønsker å gå ned 24 kg, men da ender jeg på en vekt jeg ikke har hatt siden jeg var 16, så det er kanskje bittelitt ambisiøst. Jeg tar det én kilo av gangen.

    Jeg har funnet ut at jeg må legge inn trening i daglig aktivitet, ellers rekker jeg ikke. For å komme i gang med trening satte jeg skrittmålet mitt på 12.000. Jeg teller med Fitbit, og nå går jeg minst 7 km hver dag. Jeg går et par km hjemmefra til stasjonen og tar toget på jobb (retur samme måte). Hvis dere vil være med på challenges i Fitbit kan jeg gjerne invitere.

    Så nå har jeg bestilt elsykkel, og har en plan om å sykle de 13 km til jobb i stedet. Da går sikkert antall skritt ned, men forhåpentligvis går aktivitetsnivået opp, uten at jeg bruker mer tid.

    Ellers har jeg et mål om å komme i gang med styrketrening. Jeg har kjøpt et abonnement på Asana Rebel som jeg aldri har brukt. Jeg har eget treningsrom i kjelleren. Jeg har egentlig ingen unnskyldninger.
  • bentehaugen14
    bentehaugen14 Innlegg: 2 Member
    Jeg vil også være med for dette ER motiverende når man er flere :smiley: Min historie er at jeg aldri har vært spesielt stor annet enn når jeg har gått gravid.
    Det har vært "lett" å komme tilbake til matchvekt igjen selv om jeg har lagt på meg mellom 27-30 kg :wink:

    I nesten et år har jeg gått med en ryggprolaps som gjorde at livet mitt ble veldig inaktivt. Pluss at i februar stumpet jeg røyken ( klapp på skuldra for den) og i juni ble jeg operert. Kjempe godt resultat og allerede etter et par dager var jeg ute å gikk turer som økte til lange fjellturer.
    Aktiviteten og treningen kom fort men det gjorde jammen mange kg også :neutral:
    Sjokket var stort når badevekten visste 13 kg i pluss og buksene ikke gikk igjen etter sommeren selv om jeg tenker at jeg trener godt :wink:

    Nå er 7 kg borte av de 13 men de siste 6 sitter som støpt så her trenger jeg virkelig hjelp.

    Jeg trener intervall (30 min) pluss styrke 3 ganger pr uke. Prøver meg på en lengre sykkeltur i terrenget en gang i uken på ca 3-4 timer, sykler til og fra jobb hver dag.

    Det går sakte ned og nå har jeg kjøpt Polar vekten som kan "snakke" med Polar Flow appen. Det er genialt det og er min motivasjon for daglig bevegelse :smile:

    Spiser faste måltid 4 ganger pr dag og akkurat nå har jeg satt ned inntaket til 1400 kcal. Er 167 og veier 70 kg men vil tilbake til 63 kg som jeg va i fjor sommer :smile:

    Har du tips til meg?
  • livekarine
    livekarine Innlegg: 1 Member
    Hei alle! 29-år (i noen mnd til) og helt nybegynner i å bruke sånne apper som dette! Har fått kontor jobb som har ført meg seg svært lite aktivitet og mye «kos».Har som mål å gå ned omtrent 10-15 kilo.

    Egentlig har jeg ikke ett mål for perfekt vekt, men mer ett mål for å føle meg bedre med meg selv og å bli bevist på hva jeg får i meg. Jeg lager mye mat fra bunn så denne appen er helt super til å legge inn og oppskrifter og måltider :) ville gjerne hatt noen å dele opp og nedturer med!

    Hvordan får man venner her inne? Er det sånn at man blir med på en gruppe eller legger man til hverandre?

    :)
  • bentehaugen14
    bentehaugen14 Innlegg: 2 Member
    @livekarine kan ikke svare deg på hvordan man legger hverandre til for det vet jeg ikke og lurer på samme :smiley: Jeg er aktiv med å legge inn maten jeg spiser og treninger, og er ute etter samme som deg...noen å dele opp og nedturer for å heie på hverandre :wink:
  • mermad1974
    mermad1974 Innlegg: 1 Member
    10-15 kg skal bort her og😊Jeg er gjerne med her.
  • iris_ottesen
    iris_ottesen Innlegg: 1 Member
    Hei, har 15 kg som skal bort her og, men det er som myggen, klare å få bort 4 kg så kommer med tilbake før du har snudd deg. Men nå har jeg bestemmt meg for at nok er nokk!
  • Tatiana50lbsdown
    Tatiana50lbsdown Innlegg: 1 Member
    Hei, blir gjerne med jeg også! Målet er å gå ned 25 kg:)
    Hvordan går det med trådstarter og dere som begynte i starten av året?
    Hilsen Tatiana
  • Zedize
    Zedize Innlegg: 5 Member
    Legg meg til om noen vet hvordan, jeg kan alltids hjelpe med noe motivasjon eller mat tips🤗💪🏽
  • maritamor
    maritamor Innlegg: 6 Member
    Legg meg gjerne til....er slankeoperert og noen kg har sneket seg på igjen. Skal gå dem ned igjen
  • maritamor
    maritamor Innlegg: 6 Member
    redigerte mars 2019
    Man må gå på venner og søke på kallenavn. Men går visst bare på nett
  • MichelleSteivang
    MichelleSteivang Innlegg: 1 Member
    Du kan gjerne legge meg til om du fremdeles er aktiv her
  • ingerlise79
    ingerlise79 Innlegg: 3 Member
    Hei når jeg har et kalloriinntak på det som er utregnet for meg så når jeg har vært i aktivitet så står det resterende inntak og det øker når jeg er i aktivitet. Er det riktig?
  • Heisann, kunne gjerne tenkt meg en slankvenn. Ta gjerne kontakt.
  • fumonlin
    fumonlin Innlegg: 2 Member
    > @ingerlise79 sa:
    > Hei når jeg har et kalloriinntak på det som er utregnet for meg så når jeg har vært i aktivitet så står det resterende inntak og det øker når jeg er i aktivitet. Er det riktig?

    Det stemmer. Du kan spise mer hvis du f.eks. trener
  • Idischan
    Idischan Innlegg: 1 Member
    Jeg skal sende deg et forespørsel. Målet mitt er 35 kilo. Allerede har gått ned 6. Jeg leter alltid etter venner her, så alle kan sende venneforespørsel og jeg skal akseptere den. (Forresten: jeg er Nederlandsk og lære meg selv Norsk, så unnskyld for feilene.)
  • anjuu22
    anjuu22 Innlegg: 3 Member
    Æ vil være din slankevenn
  • ungelafton
    ungelafton Innlegg: 1 Member
    Hei.
    Ønsker gjerne slankevenner.
    Har gått ned 18kg hittil og har som mål å gå ned 15-20kg til.