Hva gjør jeg galt? Går ikke ned i vekt! — Norwegian

Hva gjør jeg galt? Går ikke ned i vekt!

Shazzamboi
Shazzamboi Innlegg: 4 Member
redigerte mars 2019 i Hovedforum
Hei! Jeg er 180 cm høy og veier 89 kg. Har godt med love handles og mage. Trener styrke i ca 2 timer 6 dager i uken og 1 dag i uken (1-2 timer) med kardio. Men jeg går ikke ned i vekt! Ligger nå på 2050 kalorier til dagen og har gjort det i 1.5 år. Hva gjør jeg galt?

Kommentarer

  • siljeverhog
    siljeverhog Innlegg: 2 Member
    Kanskje ta ned kalori inntaket? Men det ser it som du er på en helt normal vekt, vanskeligere å gå ned- men hvis du vil gå ned så er det bare å kutte ned noen kalorier om dagen
  • Shazzamboi
    Shazzamboi Innlegg: 4 Member
    Ok. Skjønner. Så ned til rundt 1900 kalorier til dagen f.eks? Akuratt nå ligger jeg på 2020 kalorier til dagen.
  • siljeverhog
    siljeverhog Innlegg: 2 Member
    Ja- jeg spiser rundt 1200 om dagen- hvis du trener, kan du spise litt mer ;) det er mere på hva du og kroppen din føler seg komfortabel med
  • Shazzamboi
    Shazzamboi Innlegg: 4 Member
    Wow 1200 kals :o
  • kristoffer85
    kristoffer85 Innlegg: 9 Member
    Alt handler egentlig om kcal inn og kcal ut. Ligger selv på ca 1500 -1600 kcal per dag... går veldig fint
  • SondreTraining
    SondreTraining Innlegg: 1 Member
    Man er hva man spiser :)
    Skal du ned 1-2 kg i uken må du ligge på 800-1200kcal. Mye protein, lite fett og noe karbs.
  • TappTeip
    TappTeip Innlegg: 1 Member
    1) Om du ikke går ned i fettprosent spiser du mer enn du forbrenner. Øyemølet er på båttur og må læres opp igjen. Du bør begynne veie/måle det du spiser som inneholder mye kcal. F eks kan det være du får i deg mye mer energi enn du tror fra for eksempel olje ved steking av mat.

    2) Det er vanskelig å se vektnedgang fordi du trener styrke og har gått opp en del i muskelvekt. Muskler veier mer enn fett, og badevekter som måler fett- og muskelprosent er upålitelige.
  • Shazzamboi
    Shazzamboi Innlegg: 4 Member
    > @SondreTraining sa:
    > Man er hva man spiser :)
    > Skal du ned 1-2 kg i uken må du ligge på 800-1200kcal. Mye protein, lite fett og noe karbs.

    800-1200 kals??? Jeg er 180 og trener 15-20 timer i uka er du sikker på at jeg bør så langt ned?
  • mwchristmc7267
    mwchristmc7267 Innlegg: 1 Member
    Jeg tror at du bør ta mer kardio økter, siden du trener styrke også så legger du på deg vekt i form av muskler som utjevner kaloriene i maten, er ikke bare maten som teller
  • trefisk
    trefisk Innlegg: 2 Member
    Du får ingenting ut av å trene 2 timer, 6 dager i uken. Kort inn øktene til 45 min. og kjør kardio i 15 minutter etter økta. Hold deg til styrke 4 dager i uken, men kjør på med kardio hver dag. Feks. på dager med styrke, 15 min. På dager du ikke trener styrke, dobler du kardioen. Også er søvn essensielt, får du ikke nok søvn - feks. minst 7 timer hver dag, så vil det heller ikke hjelpe med vektnedgang. Hold øktene med styrke korte, og intense. Høy puls fungerer. Lykke til!
  • trefisk
    trefisk Innlegg: 2 Member
    Forresten, en mann på 180 CM skal ikke spise 1200 kcal. i døgnet. Med mindre poenget er å sulte seg ihjel ..
  • existed
    existed Innlegg: 2 Member
    Vil også foreslå å prøve å øke kcal inntak med 150 i en mnd, samtidig som du korter inn øktene ned til 45-60 min, hva er programmet ditt når du trener?
  • MichaelSolheim
    MichaelSolheim Innlegg: 1 Member
    redigerte juni 2019
    Heisann! Helt enig med @trefisk å gå under 1500kcal har ingenting for seg. Legg inn mer kardio, intensive økter, samt få i deg sunne og gode kalorier.
  • Lampeskjerm83
    Lampeskjerm83 Innlegg: 1 Member
    Kutt ned litt på karboen og kjør korte HIIT økter fastende hver morgen.
  • pedershk
    pedershk Innlegg: 1 Member
    Du bruker for lite kalorier og trener for mye styrke.

    Bytt ut to av styrkeøktene med høy/middels intensitet løping i 30m-1 time.
  • Mogge96
    Mogge96 Innlegg: 1 Member
    I teorien er det hele veldig enkelt! Går du ikke ned i vekt så er du ikke i et kaloriunderskudd.
  • fumonlin
    fumonlin Innlegg: 2 Member
    Prøv å ikke fokusere altfor mye på vekt. Så mye som du trener styrke så kan det være at du har økt muskelmassen og siden muskler veier mer enn fett...

    Bedre å følge fettmassen din. Enig med de fleste at kardio er veien å gå hvis du absolutt vil følge etter vekta di.
  • andersbreaky
    andersbreaky Innlegg: 1 Member
    redigerte september 2019
    For all del ikke sult deg til å gå ned i vekt. Da går kroppen i sparemodus. Gerilja Kardio på morgen før frokost. Holder med 10 minutter for å få igang metabolismen. Husk å spise godt enn time før og etter styrketrening så musklene får godt med næring til å bygge seg opp. Da er det heller ikke noe problem med 2 timers styrkeøkter. Spis 6 måltider om dagen. Dagene du ikke trener styrke spiser du bare litt mindre enn på dager med trening.