Motivatie 🔥 — Dutch (Netherlands)

Motivatie 🔥

Opties
Sjantalle
Sjantalle Berichten: 15 Member
december 2022 aangepast in Social Groups
Wat zijn jullie redenen om dit jaar je streefgewicht te bereiken?

Reacties

  • Sjantalle
    Sjantalle Berichten: 15 Member
    januari 2023 aangepast
    Opties
    In december was ik al bezig met deze groep maken, omdat ik in de 'community' niet veel recente posts zag. Ik hoop met deze groep actief aan de slag te kunnen gaan.

    Maar net als elke poging is het lastig, in het verleden heb ik wel eens gedieet en ook met succes, maar helaas kwamen daarna de kilo's er sluipend weer aan zodra ik er minder aandacht voor had.

    Nu ben ik weer terug bij af.

    Voor mij hielp het om met anderen samen dingen op te pakken, zoals start to run (vind rennen eigenlijk helemaal niet leuk). Ook heb ik eens meegedaan aan een fit & slank cursus en het vervolg hierop. Beide in combinatie met aquafit. Dit was wel weer leuk, maar ook na de looptijd van het programma kwamen de kilo's er weer bij.

    Ik weet welk eten slecht voor mij is en dat ik door bewegen mij beter voel. Maar toch blijf ik naar calorierijke troep grijpen. En bewegen op eigen houtje bijvoorbeeld bij een fitnesscentrum zwakt ook af naar verloop van tijd.

    Ik kan alles natuurlijk rooskleurig maken en proberen er positief in te staan, maar dit is ook de realiteit.

    Nu is het 5 januari en ik heb flink gesnoept de afgelopen dagen. Ik ben bijna niet buiten geweest.

    Maar er is ook een lichtpuntje, vandaag heb ik voor het eerst weer een workout gedaan, namelijk de workoutplaylist van 1 januari van the fitness marshall, een workout in de vorm van dansen.

    Dit geeft me weer hoop 🍀
  • Sjantalle
    Sjantalle Berichten: 15 Member
    januari 2023 aangepast
    Opties
    Een tip om te starten met rennen / opbouwen of regelmatig te lopen zijn de apps van sixtostart. Zo is er om te rennen Zombies Run (5k) en om te lopen The Walk. Ze gebruiken een verhaallijn waar je naar luistert terwijl je loopt en kun je achievements behalen voor je trainingen.

    Verder is er natuurlijk ook nog Pokèmon Go, wat je kan motiveren om van die bank af te komen.

    Voor krachttrainingen of ander soort workouts ben ik nog niet echt een leuke app tegengekomen.

    Wel heeft darebee.com leuke posters met workouts van diverse superhelden en dergelijke. Je kunt ook kiezen om een fitness avontuur aan te gaan, maar omdat je dit zelf moet bijhouden en nog niet via een app is het al snel niet meer 'zichtbaar', waardoor ik er dan mee stop.
  • Sjantalle
    Sjantalle Berichten: 15 Member
    Opties
    Eind februari en ik ben helaas nog niet / weinig afgevallen. Het is lastig om vol te houden met gezond eten zonder schuldgevoel als het niet lukt. Maar ik ben wel weer begonnen met wekelijks sporten en vaker de fiets te pakken naar het werk, dus dat zijn al overwinningen op zich.😁 Sporten in een groep op afspraak zorgt ervoor dat ik mijn afspraken sneller nakom in plaats van niet gaan, want dan moet ik me afmelden.