Alkohol Undgåelse og feedback til after hours.

OliverMol
OliverMol Posts: 46 Member
Schein har skrevet bog om feedback. Han nævner at de der "øl efter arbejde" giver kollegaer en mulighed for at træde ud af deres roller og give konstruktiv feedback.
Her er det jeg er bekymret: Jeg vil ikke putte mig selv i situationer hvor jeg bør drikke alkohol, ej heller kaffe. Jeg drikker juice, smoothies, vand og suppe. Jeg kender ikke nogen steder hvor det er almindeligt "lige at tage en juice efter arbejde". Jeg er også presset socialt fordi jeg ikke spiser lagkage og slik til fødselsdage. Jeg frygter at det seriøst går ud over min karriere, da Jeg er stoppet på Molekylærbiologi, delvist på grund af disse overvejelser. Jeg var til stuiepraktik som financial controller. En grtis mad var sandwiches med hvidt brød og sodavand. Jeg køber aldrig selv hvidt brød og begrænser mig til danskvand.

Hvilken uddannelse og hviket arbejdssted støtter op om så stram en kostpolitik?
Jeg kan jo ikke se ud som om jeg hører til på fredagsbaren med et glas vand. Jeg kan ikke stille sulten med doughnuts tiæ møder etc. Som mand er det ekstra svært.

Hvad tænker I om socialpolitiske normerder strækker sig til mad? Har jeres kantine lagt frugten bagerst, og kagen forest og skåret dén i stykker? Hvilket job har I og hvordan gicer det plads til at veje mad?