Hei :)

Så flott å se at det var en norsk gruppe her :)

Jeg trenger litt hjelp fra noen som har mer erfaring innen dette med å gå sulten osv.

Jeg har brukt myfitnesspal i ca. 3 uker og er veldig fornøyd. Jeg føler at jeg virkelig lærte å kontrollere matporsjonene mine. Men jeg gikk veldig ofte sulten til tross for at jeg spiste så og si hver annen time og lå på ca. 1200 kcal pr dag.

Nå er jeg ikke lenger sulten og jeg lurer på hvorfor :) Jeg er redd for å ødelegge den fine prosessen jeg er inni i og syns nå det er vanskelig å vite når jeg burde spise, fordi jeg ikke føler sulten lenger...

kanskje noen av dere har vært igjennom det samme og har noen tips?

Replies

  • Hei Rosa!

    Kjenner meg igjen i det du skriver - tror jeg har ødelagt "sultfølelsen" hos meg selv, jeg! Derfor spiser jeg nå etter klokka! (mandag-fredag), og passer på holde meg til kcal-tallet som MyFitnessPal foreslår. Enkelte dager (som i dag) er jeg så sulten, og når jeg ser på klokka at det ennå er to timer til middag, så blir jeg småfrustrert. I går hadde jeg en hektisk dag, og klarte ikke å nå antall kcal, men følte aldri noe sult. Regner med at dette er et resultat av mange år med jo-jo slanking. Og da snakker jeg ikke om 3 kilo ned og 5 kilo opp. Men 10-15 kilo ned og 15-20 kilo opp annet hvert år.
    Fyll opp med gulerøtter eller annen grønnsak du liker og småspis disse innimellom når sulten gnager - jeg føler at det hjelper (og ikke er jeg så nøye med å loggføre grønnsaker, heller...). Kjenner du ikke sult, så pass likevel på å få i deg maten du skal ha! Du har jo hatt en fin fremgang, ned fire kg på tre uker! Bravo! At du ikke lenger føler deg sulten kan nok være kroppen som har vent seg til det nye kostholdet?

    Og hjertelig lykke til med bryllup! Når den tid kommer... :)
  • rosarka
    rosarka Posts: 4
    Hei :) Og tusen takk :) Vil ikke gifte meg før jeg er fornøyd :)

    Ja, det var det samme med meg i går, hektisk dag og lite spising :) Og ingen sultfølelse... Merkelige greier men tror jeg skal følge rådet dit og forsøke å spise etter klokka i stedet, det høres fornuftig ut :)

    Jojo slanking ja det var det her i gården også :p Forsøkte slik lavbarbo men gikk faktisk fortere opp når jeg forsøkte å legge om til et normalt kosthold og så var det jo kafe og vennebesøk et stort problem. Men dette med å loggføre hva jeg spiser, og spesielt når det er et slikt system så føler jeg at det kan planlegge bedre og at det er enklerer å kontrollere porsjonene mine :)

    Takk for venneforespørsmål, det var hyggelig, har ikke så mange venner her enda :p

    Er det egentlig mange fra Norge som bruker myfitnesspal? Jeg liker den i allefall mye bedre :)

    Forresten, vet du va en cup er i gram eller dl? Jeg har ingen aning og på nettet er det så mange forskjellige varianter av det...
  • 1 cup = 2,4 dl :)

    Har laget retter etter amerikanske oppskrifter, og det er som du sier litt forskjellig ute og går. Det står ofte 250 ml, men det er litt mindre.

    Jeg har konverter på Mac'en min, og den sier 1 cup=0,23658824 liter.

    Jeg tror faktisk det er en god del nordmenn her! Hvis du går på "Community" og velger "Find member" og velger 50 eller 100 km fra ditt postnummer, så regner jeg med at du får mange treff? Det får ihvertfall jeg :)
  • rosarka
    rosarka Posts: 4
    Hei :) Tusen takk for et meget tydelig svar :)