spørsmål

Options
Jeg har lært litt norsk i klassen på college. Jeg vil gjerne fortsette med det, men de har besluttet å fjerne programmet. Jeg lurte på om noen var villig til å hjelpe meg? Jeg vil gjøre mitt beste for å forstå, og vi kan oppmuntre hverandre gjennom våre vekttap ventures i tillegg. Jeg tror det er et vakkert språk, og jeg ønsker ikke å miste det. Jeg har jobbet hardt for å lære det. Jeg ville elske å bo i Norge en dag.

Replies

  • magnusrj
    magnusrj Posts: 12 Member
    Options
    Velkommen! Hvis du vil kan du legge meg til som "friend". Jeg skriver stort sett på norsk (siden jeg så langt bare har norske venner her inne), men snakker og skriver engelsk mer eller mindre flytende.

    Og jeg vet hvordan det kan være med språkfag på universitetene: jeg jobber på et stort norsk universitet og vi har også lagt ned en del språkfag.

    Det er mulig å flytte til Norge (er du amerikaner forresten?). Jeg har mange venner som har flyttet hit (3+ amerikanere, 2 russere, 1 brite, noen kinesere). Det er helt klart enklest hvis du har utdannelse. Hvis du ikke har (universitets/høyskole) utdannelse er det vanskeligere. På den andre siden: Universitets- og høyskoleutdannelse er gratis i Norge (også for utenlandske statsborgere).
    Jeg har lært litt norsk i klassen på college. Jeg vil gjerne fortsette med det, men de har besluttet å fjerne programmet. Jeg lurte på om noen var villig til å hjelpe meg? Jeg vil gjøre mitt beste for å forstå, og vi kan oppmuntre hverandre gjennom våre vekttap ventures i tillegg. Jeg tror det er et vakkert språk, og jeg ønsker ikke å miste det. Jeg har jobbet hardt for å lære det. Jeg ville elske å bo i Norge en dag.
  • livelifenow91
    livelifenow91 Posts: 300 Member
    Options
    Jeg husker å ha hørt at skolen er gratis der under min norske klasse! Jeg håper å gå dit en dag, vet jeg ikke om det vil være under min utdanning (som en studie i utlandet ting) eller om det vil være etter, bare gå med kjæresten min, eller kanskje arrangement o flytte dit. Jeg ønsker å gå til å bli en pastor eller en paramedic, så vet jeg at de ville være greit karrierer å se inn i Norge. :) Så. fortell meg om deg? Takk for å være villig til å være min venn og snakke med meg på norsk!Jeg husker å ha hørt at skolen er gratis der under min norske klasse! Jeg håper å gå dit en dag, vet jeg ikke om det vil være under min utdanning (som en studie i utlandet ting) eller om det vil være etter, bare gå med kjæresten min, eller kanskje arrangement o flytte dit. Jeg ønsker å gå til å bli en pastor eller en paramedic, så vet jeg at de ville være greit karrierer å se inn i Norge. :) Så. fortell meg om deg? Takk for å være villig til å være min venn og snakke med meg på norsk!