Mål for det nye året

Options
bambis
bambis Posts: 75 Member
Jeg ønsker å gå ned ti kilo før sommeren, da er jeg nede på 70 kilo, og det er et tall jeg kan leve med. Går jeg ned mer enn det er det fantastisk, men tenker det er lurt å være realistisk, og starter med 10 kilo som mål. Så vil høstens mål være 10 kilo til, så jeg er på ca 60 kg til neste jul. Jeg gleder meg allerede ;)

Og så var det denne 5K-en da, til våren så skal jeg klare å løpe fem kilometer. Og når jeg får det til skal jeg jobbe for å få en stadig bedre tid. Føler jeg meg skikkelig vill og gal så melder jeg meg kanskje på et løp, men det gjenstår å se ;)

Hva er deres nyttårsforsetter/mål?

Og tusen takk til dere alle, dere er flott støtte og inspirasjon - fortsett med det! :)

Replies

  • skrullerull
    skrullerull Posts: 40 Member
    Options
    Mitt mål er -20 kg i 2013, men drømmer om å klare -30! =) Og vil gjerne gå ned flest mulig av de før jeg blir 30 år ung i juni =)

    Ellers er jeg ganske ny i dette treningsgreine, så jeg har ingen konkrete mål der, men å klare å jogge/løpe over lengre tid enn nå er noe som jobbes med =)
  • Butinox
    Butinox Posts: 43 Member
    Options
    I 2013 skal jeg holde vekten. Kostholdet er bra nok, men på treningsfronten har jeg et forbedringspotensiale. Skal fortsette å trene minimum 1 1/2 time pr uke, men satser på å øke til 2, kanskje 3, timer pr uke. Vurderer å begynne på aerobic i morgen, 2 kvelder i uken, i den lokale hallen. Men kjenner ingen som går der (innflytter i bygda), så får se om jeg greier å overvinne den idiotiske sjenansen min, og komme meg i gang.
  • jvarhaug
    jvarhaug Posts: 76 Member
    Options
    For meg blir målene:

    1. Å holde meg mellom BMI 24 og 25.
    2. Å klare 25 ekte push-ups (13 nå).
    3. Å gå Sesilåmi (fortrinnsvis på en god tid - men tør ikke å bestemme en klar tid).
    4. Å løpe rundt Stokkavannet på 40:59 før jeg fyller 41 år (23. august).
    5. Sykle fra Flekkefjord til Stavanger på en dag (eller motsatt vei).
    6. Å fortsette med MFP til ett år er gått (12. august).
    7. Å bruke mindre krefter på helse enn det jeg har gjort i høst, for å konsentrere mer krefter på andre viktige områder (f. eks. å kanskje få publisert noe skriftlig eller gjøre noe større med familien) - uten at dette må gå på bekostning av de andre målene nevnt over (1-6).
  • stian80
    stian80 Posts: 15
    Options
    Mine mål har blitt satt for noen år siden. Jeg holder meg ganske greit på skjema.

    -2013 skal bringe meg ned ca 10 nye kg, men forhåpentligvis så får jeg kjørt igang noe skikkelig styrketrening. Synder fortsatt der.
    -2013 er jeg påmeldt birkebeiner rittet. Ett av to store mål på sykkel. Det andre er Lhmr-Oslo (Den lille styrkeprøven).
    -2013 skal fortsatt være et år der jeg blir enda bedre på kostholdsendring, samtidig som jeg tar vare på den endringen som er gjort.
    -2013 skal være et år der jeg er aktiv på mfp, men med mine vanlige pauser fra logging i ny og ne.
    -2013 bringer også ny jobb, nytt hus, ny bosteds by. Man kan derfor si at det ligger en del ukjente faktorer som kan innvirke på hvor godt jeg får gjennomført mine mål.
  • erikwie
    erikwie Posts: 9 Member
    Options
    Mine mål for 2013 blir litt til etterhvert som jeg kommer meg mer inn i "de nye rutinene" og ut fra hva som motiverer.

    Men sommeren 2012 slutter jeg å røyke, holder meg i noe aktivitet, men legger på en god del kilo som jeg har brukt de siste åra på å få av. Så back to square one, men røykfri.

    Desember 2012 blir jeg bevisst på at jeg ikke lenger er plaget av "søtsuget" jeg har hatt siden røykekuttet. Da starter fokuset på vekt for alvor. Herifra er det 45 kilo ned til der jeg antar at jeg bør være.

    Januar 2013 kommer jeg i gang med MFP og starter logging av matinntak for å bli med bevisst på hva det jeg spiser utgjør av kcal, fett, proteiner osv. Kan ikke noe om det, skjønner ikke halvparten, men lærer stadig noe nytt. Før MFP er jeg ned omtrent 8,5 kg

    Medio januar så begynner det å dukke opp noen fristende mål å trene mot. Ikke alle er like realistiske, men så lenge de motiverer så kjører jeg på.

    Nå i slutten av januar så er jeg påmeldt til holmestrands maraton, 7km gå runde. Dette skjer 15. april.
    Målet jeg trener mot er fra fjord til fjell, 21km og 1500 høydemeter fra Geiranger til Dalsnibba. Her er det fortsatt snakk om å gå, selv om det kan endre seg til sykkel slik jeg ser det akkurat nå.

    Antar at målene kan endre seg etterhvert som sommeren kommer og går.

    Eller så skal jeg ned omtrent 33 kilo til, 22 av de er tiltenk 2013, de siste 11 for 2014, det vil gi en gjennomsnittlig nedgang på rolige 0,5 kg pr uke.
  • MissPeppers
    MissPeppers Posts: 302 Member
    Options
    Jeg har jobbet med å bli flinkere til å sette meg konkrete mål, og jeg har allerede i mål med mitt første i år, nemlig å komme ned igjen til vekten jeg hadde før jeg tok pause i julen - det har gitt meg et push til å holde koken videre.
    Har kjøpt meg pull-up bar og vil klare en full chin-up (aller helst flere) innen april.
    Jeg skal måle kroppsfett og ikke bare vekt, er nå ca. 28% og vil ned til 25 før sommeren.
    Jeg vil også bli flinkere til å ikke gi opp selv om jeg vet at det gjelder å ta tiden til hjelp, mitt største mål i år blir nok å slutte med å høre på meg selv når jeg har en dårlig dag og gir blaffen i kaloriene...
  • piapernille
    piapernille Posts: 9 Member
    Options
    Mål for 2013 er å gå ned 10 kg.
    Hittil har jeg gått ned 5.6 kg, men så startet jeg året med 10 dagers master cleanse. Så for å se realistisk på det så tenker jeg å prøve å gå ned 1 kg i mnd. Da skal jeg klare å komme meg ned til målet mitt innen 1. juni :). Akkurat nå har det stagnert litt, men det var jeg forberedt på så gir ikke opp :p.
    Andre mål:
    1 hvit mnd, check
    1 mnd uten koffein, check
    6 mnd uten å kjøpe ferdigmat til jobben, men faktisk lage alt selv, (1 mnd, check :p)
    Og som jeg skrev i en annen post, løpe/jogge 10 km på 1 time :D