Desember

Options
jvarhaug
jvarhaug Posts: 76 Member
Så en liten oppsummering for dem som vil igjen, denne gangen i årets siste måned.

Desember startet for meg med magesyke og mye stress, og jeg ble ikke helt god på over to uker. Ute var det iskaldt og snø, ikke akkurat de beste forholdene for å jobbe med helsa. Om nettene svetta jeg så jeg ble helt dehydrert - det førte til noen helt fantastiske vekttap - som naturligvis ikke var reelle. Jeg hadde bare en dag fravær på jobben - så for det meste hangla jeg gjennom dagene - og for sikkerhets skyld var det tid for budsjett, og dårlige nyheter når det gjaldt virksomheten. Så det har preget desember for meg - sykdom og stress. En dag var det så dårlig at jeg ikke fikk logga på MFP i det hele tatt - noe som førte til at jeg fikk et opphold i mine "days in a row".

Tross sykdom og stress har jeg klart å få meg et par squashøkter også i den dårligste perioden. Fra og med tirsdag 18. desember begynte formen å bedre seg - så da har treningsmengden økt godt, og jeg har kommet opp i mine vanlige 4-5 økter i uken.

Når det gjelder julemat har jeg spist godt, men det var helst julaften og nå i dag, nyttårsaften at det ble virkelig store fristelser. Ved å kutte litt på desserten og potetene har jeg klart å holde kalorioverskuddet noenlunde i sjakk.

Jeg har 80 kg som GW, men egentlig er det BMI 25 som har vært målet, og det er jeg nede i allerede på 81.9 når jeg er 181 cm. Det vil si at jeg i desember egentlig har nådd målet. På veiingen i dag var jeg 81.0 kg, og allerede på julaften var jeg inne i normalvekta. For 2013 vil det følgelig bare være et mål om å holde meg innen BMI 25, og ikke gå opp igjen. Jeg har planer om å logge i hvert fall frem til jeg har vært med MFP i et år (12. august), så får vi se hva det blir til. Egentlig er jeg også nysgjerrig på hvordan det kommer til å gå med dere andre her - det blir også en grunn til å fortsette på MFP på tross av at GW er oppnådd.

Jeg håper at en del av dere andre også skriver litt - jeg synes det er spennende å vite litt mer om dere - det å kjenne de andre som gjør dette gjør "reisen" litt mindre ensom - og øker, ifølge ekspertene, sjansene våre for å lykkes.

Hvordan har din desember vært?

Replies

  • Butinox
    Butinox Posts: 43 Member
    Options
    Til tross for mye jobb/lite trening, flere selskap (med masse god mat), og godteri på bordet i et par uker- så har jeg holdt vekten!! :) Så jeg er fornøyd med desember.

    Jeg har blitt veldig flink til å si "nei takk", og akkurat i jula så godtar faktisk folk et "nei takk" for det er "lov" å være så mett at man ikke orker så mye søtsaker, he he. ;) Ellers i året synes jeg mange er lite flinke til å godta et "nei takk"- og har mang en gang irritert meg over mas (som sikkert er godt ment, men dog- mas)
  • bambis
    bambis Posts: 75 Member
    Options
    De siste ukene av Desember har jeg nå hatt helt fri. Og det har vært utrolig deilig. Men fra og med i dag er jeg igang med logging igjen, og gleder meg faktisk litt til det ;)

    En liten nedgang har jeg nok hatt i Desember, men også en liten oppgang. Januar blir nok en bedre måned :)
  • skrullerull
    skrullerull Posts: 40 Member
    Options
    Her ble det nesten minus 2 kg i Desember og det er jeg fornøyd med! Generelt VELDIG fornøyd med hva jeg har klart de siste tre månedene =)

    Jeg irriterer meg også over at folk maser om alt man må spise... "Må spise kaker nå da, jeg har satt frem til dere vettu.... Må spise kaker da, jeg har satt de frem så DERE skal spise...... Ingen som vil spise kaker da, dere må smake altså" .... GODT det ikke er noe store selskapsgreier på lenge! =)