Legge til ny matvare

TheTrym
TheTrym Posts: 33 Member
Noen som har tips til hvordan dette skal gjøres? Jeg prøvde litt nå, men følte meg etter hvert som en steinaldermann som satt og kakka løs på tastaturet.

Fra diett.no var jeg vant til å legge inn næringsinnhold pr 100 g, så oppga jeg hvor mange g i en porsjon, og vips ordna nettsiden resten. Her må jeg visst fram med kalkulatoren og finne ut hvor mye det er av alt i en porsjon. Finnes det en enkel omvei? Jeg prøvde å legge inn verdiene for 100g slik at jeg kunne bare oppgi 45g når jeg la det inn i dagens måltider, men da godtok skjemaet ikke noen av verdiene utenom kaloriene.

Halp.

Replies

• jvarhaug
    jvarhaug Posts: 76 Member
    Oppgi antall gram i en porsjon, f. eks. 80 g - og antall porsjoner i en pakke, f. eks. 5. Så vil valgene være 80 g, 1 g og 400 g (en pakke). Dersom du velger å oppg kg, skje, kopp eller bøtte - blir det tilsvarende.
  • TheTrym
    Problemet er da at jeg må regne ut næringsinnholdet per 80 gram, og det er dette jeg skulle hatt en vei utenom, for det blir bare for knotete. Eller er jeg fullstendig på bærtur nå?
  • bambis
    bambis Posts: 75 Member
    Jeg legger alltid inn som 100 g når jeg legger inn. Så rart at du ikke fikk det til. Kanskje det var noe rart med nettsida? Prøv på nytt :)
  • TheTrym
    Ja det var da den nektet å godta noen av de andre verdiene, så enten var det nettsiden eller meg. Jeg er tilbøyelig til å anta det siste. Får prøve på ny en annen gang, jeg ga til slutt opp med den matvaren jeg knotet med. XD
  • TheTrym
    Prøvde på ny, og så sannelig, denne gang lot det seg gjøre slik jeg hadde tenkt. =)
  • bambis
    bambis Posts: 75 Member
    Så bra at du fikk det til :)