Wat helpt jou het meest?

Options
jtarroo
jtarroo Posts: 7 Member
Hallo allemaal,

Hier weer een newbee... Hebben jullie nog tips om het afvallen vol te houden? Wat helpt jou het meest: steun van vrienden, de weegschaal die steeds minder aangeeft of de kleren die je langzamerhand weer gaat passen?

Graag jullie reactie!

Groetjes Joyce

Replies

  • Jojan_neke
    Jojan_neke Posts: 44 Member
    Options
    Hoi Joyce!

    Wat mij het meest helpt bij het afvallen is steun van mijn omgeving en van de mensen hier op het forum/op mijn timeline. Ik vind het inspirerend om te zien dat mensen op deze manier hun leven aan pakken en dat steekt mij weer aan om het vol te houden en het goed te doen.
    Ik heb ook een eigen blogje met plaatjes die me inspireren en mijn doel voor ogen houden. Dat helpt ook enorm.

    Tenslotte motiveert mijn veranderende lichaam me het meest! Broeken die losser gaan zitten, het meetlint dat steeds minder aangeeft (en soms ook de weegschaal, maar daar heb ik een beetje een haat-liefde verhouding mee). Ik voel me sinds ik sport ontzettend veel lekkerder, gelukkiger, vrolijker en mijn huid is stukken beter sinds ik gezond eet.

    Alleen maar voordelen tot nu toe eigenlijk! Het volhouden gaat best goed en als ik een keer iets ongezonds eet, is er geen man over boord. Dan probeer ik nog een beetje extra te sporten of anders de volgende dag iets strenger te zijn.

    Heel veel succes!!
  • jtarroo
    jtarroo Posts: 7 Member
    Options
    Hoi Jojan_neke!

    Leuk dat je reageert. Ik denk dat voor mij ook het meest inspirerend is om te merken dat je lichaam verandert, alles weer beter gaat zitten enzo (ik denk dat ik nu 2/3 van mijn kleding kast niet pas!).

    Een paar jaar geleden was ik 20 kilo afgevallen. Wat mij toen hielp was vooral regelmaat: regelmaat in eten en regelmaat in sporten. Helaas werd ik ziek en zitten de 20 kilo er weer aan. Maar mijn ziekte is onder controle, dus ik wil ze er graag weer af hebben. Ik weet dat ik me toen beter voelde (ook als ik ging shoppen bijvoorbeeld...) Dat hou ik me voor ogen.

    Ik denk dat het ook helpt om, zoals nu, erover te schrijven / praten. Dan blijf je er gewoon mee bezig.

    Ik ben benieuwd of er nog meer mensen gaan reageren.

    Jij ook succes met je gezonde levensstijl!
  • Christaaa78
    Christaaa78 Posts: 65 Member
    Options
    Wat mij het meest helpt is een regelmatig leven. Ik merk dat als alles goed gaat, ik best kan lijnen, sporten en afvallen. Maar zodra er, zoals de laatste maanden, stress om de hoek komt kijken, dan gaat het mis. Geen tijd om gezond te koken en te sporten en natuurlijk ben ik een stress eter.

    Tips om het afvallen vol te houden heb ik niet echt. Ik vind het zelf al moeilijk genoeg! :p

    De interactie hier op het forum is wel leuk en nuttig. Daar voel ik me zeker door gesteund.
  • jtarroo
    jtarroo Posts: 7 Member
    Options
    Hoi Christa,

    Ik ben het helemaal met je eens. Helaas heb je niet altijd zelf in de hand hoe regelmatig je leef patroon is. Vervelend dat je last hebt van stress. Afvallen (of met andere woorden: steeds beter in je vel gaan zitten) en sporten helpt juist tegen stress. Ik hoop dat het binnenkort weer rustiger voor je wordt!

    Groet J.
  • imkegoal
    imkegoal Posts: 156 Member
    Options
    De kleine hoera momenten; ik zette goals van 4 kilo, werd immens gelukkig van een maatje minder, en toen mijn BMI 27.5 was, en vervollgens onder de 25 etc.

    Die kleine 'hoera' momenten vierde ik dus uitgebreid (trakteren op nieuwe (sport) kleren, of gewoon een dag stralend rondlopen) - ik zette mini goals, met ultieme goal 65 kilo wegen (in Augustus gehaald- ik begon met 87.5 kilo, maar woog toen ik MFP begon 82.1) zodat ik vaak een succes te vieren had. Dat stimuleerde mij het meeste om door te zetten.

    succes ermee
  • Nvertommen
    Options
    Bij mij helpen complimentjes van anderen, kleding die losser of beter gaat zitten, of die gewoon weer past en het voelen van groeiende spieren.

    Ook helpt het om te zien hoeveel ik op een dag gegeten heb en hoeveel ik bewogen heb tijdens fitness. Ik heb helaas niet veel buddies hier, omdat ik een tijd niet actief geweest ben..

    Daarnaast helpt het enorm dat mijn huisgenoot het afvallen echt nodig heeft, waardoor we alleen maar gezond eten en regelmatig samen gaan sporten.
  • jtarroo
    jtarroo Posts: 7 Member
    Options
    @imkegoal

    Goed hoor! Lukt het je ook om de kilo's eraf te houden?
  • jtarroo
    jtarroo Posts: 7 Member
    Options
    @nvertommen Bij deze: m'n complimenten dat je al 4 kilo kwijt bent! ;) Succes met je doelen!