Apuja junnaus vaiheeseen

Options
jakiram
jakiram Posts: 25 Member
Reilu vuosi laihduttamista on takana ja tuloksiakin on tullut :)
Nyt olen reilun kuukauden jälleen junnaillut pakoillani, kovasta treenaamisesta johtuen koen kiinteytyväni, mutta paino ei kyllä laske mihinkään.

Syön MFP:n antamat kalorit (painonpudotusvauhtini on määritelty 0.5 kg/vko) sekä pyrin syömään myös liikunnalla kulutetut kalorit (ihan aina siinä en onnistu).

Päivittäiset kalorini ovat nyt reilu 1200 ilman liikunnalla hankittuja lisiä. Liikun paljon (5-6 krt vko) teen sekä punttitreeniä että aerobista.

Nyt alkaa taas motivaatio hiipumaan kun vaaálla ei näy tuloksia. Ymmärrän, että lähestyessäni tavoitetta myös tahti hiipuu, mutta rajansa kaikella.

Olisiko teillä jollakin neuvoja/vinkkejä miten pääsisin jumituksesta eteenpäin?

Replies

  • Tuplakanerva
    Options
    Olisko apua tankkauspäivistä?
  • jakiram
    jakiram Posts: 25 Member
    Options
    Kokeiltu on, ei auta edes shokkihoito.
    Juuri katselin tuota "Rakas sinusta on tullut pullukka" missä nainen laihtui 7 vkossa 21 kg. Uskomatonta. Kaiken liikunnan teki melko väkinäisesti ja vikisten. Ruokavalio oli vähähiilihydraattinen, mutta jostain syystä mie en vaan usko et toi hiilihydraatittomuus on mulle se ratkaisu. Nytkin syön melko vähän ja yritän valita "fiksuja hiilareita".

    Maitotuotteita ja hedelmiä syön, mutta nyt kun olen karkkien osalta totaalikieltäytyjä niin ne ovat niitä minun herkkujani.

    Kyllä niin taas kerran korpeaa kun samaa kiloa laihduttaa viikosta toiseen.
  • ekeitin
    ekeitin Posts: 1 Member
    Options
    Hei :)

    Omasta kokemuksesta voin vahvistaa, että vähähiilihydraattinen ruokavalio (ainakin iltaisin) auttaa laihduttamaan. Olen huomannut, että laihdun joskus 100g yöllä, kun en syö paljon hiilihydraatteja illalla. Se johtuu jostain insuliinitasosta, johon hiilihydraatit vaikuttavat. En voi selittää tätä hyvin, erityisesti suomeksi :D
    Mutta, yritä syödä vähän HH:eja iltaisin eli ei perunoita, ei riisiä, ei pastoja. Yritä myös syödä paljon proteiineja illalla, koska ne auttavat vahvistamaan lihaskudoksia, ja jos sulla on vahvoja lihaksia, sun keho polttaa rasvaa enemmän ja paremmin. (Mutta en ole asiantuntija, se on ehkä vähän helposti sanottu.)
    Minä syön isoja annoksia päivän aikana, ja lounaalla on usein paljon HH:eja ja laihdun kuitenkin, luultavasti koska en syö HH iltaisin :)

    Mun iltapala on esim. tonnikala-salaattia (paprikaa, tomaattia, kurkkua, rae-juustoa) tai broilerin fileesuikaletta ja kesäkurpitsaa, paprikaa, herkkusieniä ja rae-juustoa (proteiinien takia). Paljon vihanneksia.

    Toivon, että ymmärsit mitä haluasin sanoa ja että voin auttaa vähän :)

    Hyvää viikonloppua!
  • jakiram
    jakiram Posts: 25 Member
    Options
    Kiitos Ekeitin, pitäisi varmaan hieman enemmän syödä proteiineja. Hiilareista on aika vaikea vähentää, koska syön niitä nytkin aika vähän loppujen lopuksi. Ja uskon, että kun liikun paljon tarvitsen myös niitä hiilareita. Toki voisi pitää jossain vaiheessa sellaisen kokeilu viikon, että söisi vieläkin vähemmän, mutta pidemmän päälle en usko hiilarittoman olevan elimistölle hyväksi.
  • Thruen
    Thruen Posts: 80 Member
    Options
    Kunhan kiinteytymisen huomaat niin ei varsinaisesti painon tarvitse kai pudota, painaahan lihas enemmän ku läski :)

    Yhtenä kikkana saada viimeiset kilot tippumaan on toi hiilareiden kanssa pelaaminen, esim 3 päivää lähes karppaamalla ja neljäntenä syödään runsaasti hiilareita, eli "tankataan". Itse en ole vielä kokeillu tosin.