Even voorstellen

Options
Jojan_neke
Jojan_neke Posts: 44 Member
Hallo allemaal!

Fijn! Een Nederlandstalige groep.

Ik ben Jojanneke, 26 jaar oud en klaar om gezond te gaan eten en leven. Af en toe vind ik het ontzettend moeilijk om gemotiveerd te blijven en daarom heb ik dit forum opgezocht. Als je me wilt toevoegen als vriend: graag! Een beetje peer pressure is nooit verkeerd ;)

Replies

  • tijn_usa
    Options
    Jojanneke,

    Martijn hier (45) woon en werk in de USA, getrouwd met Jaime en we hebben een zoon David (7)
    Ik ben nu een jaar bezig met het tellen van calorien, en heb inmiddels uitgevonden dat het tellen van je calorien echt goed werkt.

    Ik gold zelf het Paleo diet, heel weinig carbs en veel protein, en het is best wild hoe makkelijk het nu voor me is om op gewicht te blijven.

    Belangrijk is dat je geen "honger" krijgt en het een "gewoonte" word in plaats van een diet.

    Heel veel success, leuk om er ook eens met een andere Holandse over te kunnen kleppen.

    Groetjes uit South Carolina USA

    Martijn van Zadelhoff
  • Jojan_neke
    Jojan_neke Posts: 44 Member
    Options
    Hoi Martijn!

    Bedankt voor je reactie en je goede tips! Ik probeer inderdaad om als ik honger heb iets gezonds te eten. Het probleem is alleen dat ik nogal vaak honger heb omdat ik absurd veel at op een dag. Dus ik moet er weer even aan wennen.
    Maar ik ben wel heel erg gemotiveerd, dus dat komt zeker goed!

    Groetjes uit besneeuwd Nederland!
  • Wulffraat
    Wulffraat Posts: 8 Member
    Options
    Hey Jojanneke,

    Ben eind November begonnen met een eiwitdieet. Ging heel goed tot ik weer moest gaan reizen voor werk. Nu is het weer een uitdaging. Ook vaak trek en door onregelmatig leven eet ik vaker ongezond.

    Ik ben er wel van overtuigd dat eiwit de beste manier is om je vol te voelen, dus zeker het proberen waard.

    Heel veel succes met je afval project. Je kan het!!

    Groet uit Rotterdam,
    Linda-Karen
  • Jojan_neke
    Jojan_neke Posts: 44 Member
    Options
    Hey Linda!

    Bedankt voor je berichtje! Een eiwit-dieet.. waar moet ik dan aan denken? Wat eet je dan vooral?

    Jij ook succes!
  • Christaaa78
    Christaaa78 Posts: 65 Member
    Options
    Is een eiwit dieet niet hetzelfde als een low-carb dieet?

    Jojanneke: veel succes!
  • imkelovessnoepjes
    imkelovessnoepjes Posts: 3 Member
    Options
    Hoi allemaal,

    Ik ben Imke , 27, en sinds een jaar bezig met gezonder eten en meer sporten. Gebruik myfitnesspal niet de hele tijd maar het is wel behulpzaam als steuntje in de rug (voor als ik bijvoorbeeld drie paaseitjes achter elkaar in mijn mond heb gestopt en dan even een 'nadenkmoment' heb als ik ze invoer hoeveel calorieen dat eigenlijk zijn) (zoals net).

    Ben inmiddels ongeveer 10 kilo kwijt en wil er nog tien kilo. Fijne stok achter de deur is dat ik over een jaar ga trouwen. Ik probeer gezond te eten (drie maaltijden per dag en twee tussendoortjes fruit of noten) en dat lukt goed. Het probleem is dat er op mijn kantoorbaan vrijwel elke dag getrakteerd wordt en een grote pot met snoep staat en ik die maar moeilijk kan weerstaan. Verder sport ik vrij trouw drie keer in de week (steps, yoga, hardlopen en fitness) en dat bevalt me best goed. Tenminste, als ik het achter de rug heb. Het moeilijkste is het uit huis vertrekken!

    Ik hoop hier wat motivatie te vinden om niet van de traktaties te eten en een plek om naar toe te gaan als ik thuis voor de buis zit en heel graag naar de keuken wil lopen om iets te eten te pakken! (En dan als er geen snoep of chips is omdat ik die niet in huis haal een beschuit met pindakaas/zak kroepoek/handvol muesli/eetlepel speculoospasta te eten... ik hoop dat dit herkenbaar is anders schaam ik me nog meer haha)

    groetjes imke
  • IIFerdi
    IIFerdi Posts: 47 Member
    Options
    welkom en succes!

    inderdaad een gewoonte maken van je dieet dan denk je er niet meer bij na.

    zelfde als met trainen. Ik doe allerlei oefeningen in de ochtend voordat ik naar mijn werk ga. Savonds is het te makkelijk excuses te verzinnen om het niet te doen namelijk en zo begin je de dag gelijk goed.
  • imkelovessnoepjes
    imkelovessnoepjes Posts: 3 Member
    Options
    Knap van jou, IllFerdi, mijn vriend doet dat ook maar ik ben al lang blij als ik binnen een uur aangekleed en gevoed in de tram zit!

    Vandaag heb ik in ieder geval de paaseitjes tot nu toe weten te weerstaan. Vanavond een verjaardag dus dat wordt oppassen. Ik kan in ieder geval wel nog naar de sportschool tussendoor, dat had ik een jaar geleden niet gedaan maar ik heb gemerkt dat dat hartstikke makkelijk past om tussen werk en afspraken nog naar de sportschool te gaan. Bonus is dan dat ik nog vers in mijn geheugen gegrifd heb staan hoeveel moeite het kost die calorieen eraf te krijgen!
  • MissMormie
    MissMormie Posts: 359 Member
    Options
    Hoi allemaal,

    Ik ben Sonja, 31, uit Alphen aan den Rijn. Afgelopen jaar was een slecht jaar voor me. Ben in de eerste 3 maanden van het jaar ruim 10 kilo aangekomen (en de paar maanden daarvoor ook al wat). Het meeste hiervan is er nu af maar merkte de laatste tijd dat ik wel weer erg snel door de paaseitjes heen ging. Dus, maar weer terug naar calorieen tellen en netjes eten. Mijn zwakke punt is voor ongezond snacken, zolang dat maar niet in huis is gaat het vrij goed.

    Tegen de honger eet ik meestal cherry tomaten. Die zijn bitesize dus lekker makkelijk en hebben maar 11 calorieen per 100 gram. Oftewel, zelfs als je er een kilo van eet kom je nog maar aan 110 calorieen en dan ben je echt wel van de honger af.

    In de snoeppot heb ik een knuffelbeestje geplaatst met onwijs grote ogen die ik er eerst uit moet halen voor ik weer een paasei eet, voor mij werken dat soort rare dingen vaak goed. Dat knuffelbeest staat voor mij voor een momentje bewust nadenken voordat ik wat pak. Weet ik zeker dat ik dit wil hebben?

    Ik vind het fijn om van wat nederlanders te kunnen kijken wat ze eten en wat ideeen op doen. De meeste americaanse dingen zijn hier toch niet zo makkelijk te vinden.
  • imkelovessnoepjes
    imkelovessnoepjes Posts: 3 Member
    Options
    Hoi sonja,

    Wat een drama he, die paaseitjes! Ik was dit weekend bij mijn ouders en die hadden een hele grote schaal voor het grijpen staan. Dus daar zijn er ongemerkt een hoop naar binnen gesprongen.

    Vanaf vandaag maar weer opnieuw starten! Al twee overwinningen behaald en het is pas 12 uur; geen koekjes op die binnen handbereik op mijn bureau liggen (nu heeft mijn collega gelukkig alle koekjes opgegeten en kan ik er niet meer van pakken!) en geen taart gepakt bij de jarige collega (hopelijk is dat óók op voor ik mijn zelfbeheersing verlies!). Goeie tip Sonja van dat knuffelbeest! Soms kan het net zo'n klein ding zijn waardoor je even moet inhouden.
  • moniekske1979
    Options
    Ik zal me even voorstellen; Monique 33 moeder van een zoontje van 4 en werk 32 uur pw; kantoorbaan, ik ben eigenlijk voor mijn gevoel al 10jaar aan het rommelen met mijn gewicht.
    Ben rond mijn 23e al eerder veel afgevallen; van een klein beetje overgewicht naar ondergewicht; ik kon geen maat meer houden met het sporten en at bijna niks, dat is goed gekomen uiteindelijk

    ik ben een emo eter en na de bevalling van mijn zoontje ben ik erg ziek geworden; het was kantje boord; ik had 0.0 conditie en was het hele vertrouwen in mijn lijf kwijt, ben gaan snoepen niet normaal; gevolg 30 kilo erbij in 4 jaar tijd, ben vorig jaar gaan sporten via het ziekenhuis en met behulp van de dietiste 10 kilo kwijt geraakt; toen dat programma stopte kwam de klad erin; thuis op de hometrainer was toch geen stok achter de deur; hardlopen buiten ook niet; lopen in de regen dat deed ik maar niet

    Nu heb ik dus MFP waar ik al een inzicht krijg in mijn eetpatroon; ik eet al veel minder; dan voorheen; en het snoepen laat ik al helemaal weg; ik kan wel zeggen dat ik voorheen misschien wel 3000 calorieen op een dag naar binnentikte; en dan voornamelijk snoep koek chocolade; erg als ik het zo lees maar goed het is de waarheid.

    Ben ook lid geworden van basic fit; ik ben nu bezig mijn conditie weer omhoog te krijgen dmv cardio, fietsen en wandelen op de loopband (flink doorstappen) en dan 1 keer in de week wat krachttraining erbij.

    Ben nu ruim 5 kilo kwijt; het gaat niet supersnel maar dat hoeft niet; als het er gestaag af gaat en af blijft ben ik al een gelukkig mens; op naar een gezond lijf!
  • Mara_
    Mara_ Posts: 104 Member
    Options
    Wist niet dat er ook een Nederlandstalig forum was, maar goed, ik ben dan ook al een tijdje hier niet meer geweest.

    Het eerste doel was afvallen toen ik hier lid werd, tegenwoordig kijk ik vooral naar wat ik binnen krijg. Te dik ben ik niet, maar veel meer had er ook niet aan moeten komen (inmiddels 69 kg bij 1,75m, toentertijd 75kg). Ik heb een geschiedenis met bloedarmoede en allergieën, waarbij ik vaak creatief moet zijn om genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen. Mijn grote probleem is niet zozeer de maaltijden, maar meer het eten er om heen, daar verzamelde ik de kilootjes mee.. Het afgelopen jaar heb ik een goede omslag gemaakt. 's Ochtends was het vaak nog niet een probleem, maar 's middags krijg ik snel last van lekkere trek.

    En hardlopen ga ik als het goed is ook snel weer oppakken zodat ik helemaal klaar ben voor de 4Mijl en die knie moet het inmiddels ook wel weer aan kunnen. Verder doe ik ook aan blogilates en was ik lid van een tennisvereniging (waarbij ik dit jaar één keer de baan van heb gezien, toen ik een tentamen in de hal er tegenover had :yawn: ). Ook heb ik een tijdje gezwommen omdat ik een ACLO-pas had, maar dat werd op een gegeven moment wat onpraktisch omdat het vaste uren zijn en 's avonds het bad helemaal vol zit.

    En oooh ja, dat bier. Het leven van een student is zwaar haha :drinker:
  • renewondergem
    Options
    hey!

    ik ben René (man), 30 jaar oud, uit Delft.

    ik ben met myfitnesspal gaan werken om eens goed te zien wat ik nou fout doe (ben een goeie 20 kg te zwaar)

    ik heb een jaar of 5 geleden in een half jaar een gezond gewicht bereikt, en toen bij mijn afstuderen door diepvriespizza's, bier en onregelmatig leven ben ik weer erg veel aangekomen.

    ben nu sinds een paar weken fanatiek aan het sporten en op mijn eten aan het letten. Ik doe eigenlijk qua sport exact hetzelfde als 5 jaar geleden, maar ik let nu een stuk beter op wat ik eet.

    ik rijd graag motor, ik snowboard graag (helaas alleen in de winter, ben gediplomeerd leraar) , en ik hou van muziek luisteren / platen verzamelen.