Juli 2013

Options
jvarhaug
jvarhaug Posts: 76 Member
Hvordan har juli vært? Jeg synes det er gøy å lese om hvordan det går for dere andre norske her. Mange av oss er MFP-venner, men ikke RL-venner. Derfor synes jeg det er morsomt å lese noen av våre månedlige oppdateringer, da blir man på en måte litt bedre kjent. Derfor håper jeg at mange av dere vil skrive noe også denne måneden.

Da jeg startet på MFP skulle jeg liksom holde på ett år, dvs. 12. august 2012  12. august 2013. Nå har det vist seg at det å holde vekten ikke har vært så lett i vår som jeg håpet. Derfor kan det se ut som jeg vil bli værende her på MFP videre, kanskje lenge. Etter den rekordlave vekta som jeg målte i midten av februar, 80.3 kg, har jeg jeg gått opp bortimot en kg i måneden frem mars, april, mai opp til 83.5 kg. I juni stod det heldigvis stille, og i juli har jeg slått litt tilbake, så nå er jeg på ca 82 igjen. Riktignok har jeg trent svært mye hele våren, så andelen muskler er større nå enn den var. Derfor lyver vekta litt i forhold til utseende.

Når det gjelder trening har juli vært spesiell. Jeg har satset på å sette rekorder i ulike treningsarter. På sykkel har jeg nå kommet nesten 30 km på en time. På rulleski har jeg kommet rett opp mot 20 km på én time, og jeg har løpt 10000-meter på rett under 46 minutter. Dette er eventyrlige resultater for meg. For ett år siden var resultatene litt dårligere enn 2/3 på alle tre treningsformene - jeg ville da neppe klart å komme rundt en 10000-meter uten å gå minst halvparten.

Denne måneden har jeg pådratt meg noen tåpelige småskader. Tidlig i måneden, i en motbakke på rulleski forsøkte jeg å gi alt for å sette nye rekorder, så datt jeg og forstuet venstre tommel. Den er fremdeles ikke god - noe som har resultert i at jeg ikke har trent vekter hele juli. Jeg mener at kombinasjon av vekter og utholdenhet gir en mer balansert kropp - men denne måneden har vært ensidig på utholdenhetstrening, ikke bra. For ca. en uke siden var vi ute på stranden og grillet. Etter at det var gjort, flyttet jeg grillen til et tryggere sted, og gikk tilbake til der vi satt. Da presterte jeg å tråkke i sanden der grillen hadde stått - noe som førte til mange store vannblemmer fremst på venstre foten. Dette har også ført med seg en del plage - selv om jeg har stått på og trent likevel. Jeg er også glad for å ikke ha fått noen mer alvorlige skader. Det jeg har går over ganske fort - det er mange som sliter med mye alvorligere ting.

Jeg vurderer å melde meg på en del løp for tiden, 7-nuts-turen på Sandnes er aktuell og Landsbyrennet på Randaberg på rulleski. Kanskje bør 3-sjøers-turen i Stavanger også være noe jeg kan være med på. Det vil vise seg hva det blir til, men jeg har lyst til å være med på noen slike ting nå. Jeg tror det kan være motiverende, og sikre at formen holder seg også videre.

Hvordan har juli vært for deg?

Replies

  • zinatara
    zinatara Posts: 76 Member
    Options
    LItt dårligere sommer enn jeg hadde planer om og jeg gikk litt tilbake til dårlige vaner. Men nå er ferien over og jeg er i gang igjen. Nå er jeg under den vekten jeg var i begynnelsen av juli og planen er å miste endel kilo i løpet av høsten og vinteren. Kanskje til og med kunne passe i konfirmasjonsbunaden min i mai?

    Det viktigste for meg akkurat nå er å passe på at jeg fører absolutt alt jeg spiser, at jeg spiser mer frukt og grønnsaker og at jeg trener regelmessig. Kjenner at det er hardt å komme seg ut i regnet som er her for tida, men må bare bite sammen tennene. For det blir ikke lettere når temperaturene begynner å synke. Ofte er det jo ikke så ille når man først er i gang, bare dørstokkmila som er så lang.
  • skrullerull
    skrullerull Posts: 40 Member
    Options
    Kort fortalt så er jeg skikkelig ute å kjøre og i tillegg har jeg nå forstuet ankelen, flott a gett!! 5. August skulle lissom være den store nye starten etter en dårlig vår og sommer som har resultert i nesten syv kilo pluss!! Argh... Her sitter jeg da med en fot i alle naturens farger og trøstespiser og har mista glippen helt.... :(
  • jvarhaug
    jvarhaug Posts: 76 Member
    Options
    Det var veldig synd å høre Skullerull - jeg håper at dette ordner seg. Det er visstnok bare 5 % av dem som slanker seg som lykkes - så du er fremdeles veldig flink med dine minus 11. Jeg håper at høsten kommer med mye glede og inspirasjon, samt det som skal til av lette, sunne og friske matvarer.

    BTW kan det å gå på krykker faktisk være svært god trening, jeg tenkte det sist gang jeg dro rundt litt på krykker i 2010.
  • bambis
    bambis Posts: 75 Member
    Options
    Min juli har ikke akkurat vært noe å skryte av. Jeg har vært her lite, selv om jeg logger på innimellom. Nå skal jeg prøve å ta meg sammen. I morgen (skolestart) skal jeg kjøpe nytt medlemskort på treningssenter, og slutte å spise "feriemat".

    Selv om jeg har hatt noen dårlige uker så har jeg absolutt ikke gitt opp, og de kiloene jeg har gått opp skal jeg raskt klare å gå ned igjen til høsten :)
  • Butinox
    Butinox Posts: 43 Member
    Options
    Juli: det kom på en feriekilo, gitt... som forsvant kjapt, og kom kjapt på igjen. Så det var godt at hverdagen kom igjen, ellers hadde jeg vel lagt på meg enda mer! Håper og tror jeg er en av de 5% som greier å holde vekta nede, lar ikke en enslig liten kilo ta motet fra meg.

    Forøvrig veldig koselig å lese hvordan det går med dere andre! :)