September 2013

Options
jvarhaug
jvarhaug Posts: 76 Member
Denne måneden gikk fort, du verden, hvor ble den av?

Vekten min står på stedet hvil. Jeg har trent mindre, men hatt tre svært lange turer. Det ble én halvmaraton - løping og to sykkelturer, den ene 65 km og den andre 103. Ellers har jeg vært sliten denne måneden. Vi har prøvd oss med barnehage for 2-åringen, men det har vi ikke fått skikkelig til til nå. Vi forbereder også termin for ei lita jente nå i oktober. På jobben er det kjør hele tiden, så det er ikke så godt å få trent så mye for tiden som jeg liker.

Måneden er en slags parentes for meg ser det ut for, verken store oppturer eller store nedturer - hvis vi ser bort fra de fantastiske squashkampene jeg har hatt med en kollega. Stemningen under dette spillet er euforisk for tiden, rart at det kan finnes noe som er så gøy. Det går fort, vi føler oss levende, vi når baller som er "umulige" og vi gir alt.

Jeg går ut fra at denne måneden har vært mer interessant for dere eller for meg. Hvordan har din september vært? Jeg utfordrer særlig MagnusJ til å skrive, og håper at enda flere blir med. Å lese deres månedsoppdateringer synes jeg er noe av det gøyeste på MFP, derfor holder jeg stand med disse månedsoppdateringene. Hvordan har din september vært?

Replies

  • Butinox
    Butinox Posts: 43 Member
    Options
    September: IKKE på stedet hvil. :/

    Jeg har hatt mange solide sprekk på nattestid. Sliter med søvnen for tiden, og våkenetter ender fort med at jeg raner kjøleskap, skuffer og skap for alt som er søtt. Smågodthylla på den lokale bensinstasjonen har også fått litt flere besøk enn sunt er...

    Har lagt på meg 2-3 kilo, som i og for seg ikke er så mye, men det merkes godt på sånne pygmeer som meg. Så- nå er det 1200 kcal, og ingen kjære mor. Fitbiten som jeg var så heldig å få kjøpt fra Lillemi, er en god motivator til å røre mer på seg, så i oktober håper jeg å få trimmet mer.

    Jeg må bare få overbevist meg selv fullstendig om at det er lov å sprekke, børste av seg litt såret stolthet, og så gå videre med rak rygg.
  • magnusrj
    magnusrj Posts: 12 Member
    Options
    Godt du forsetter denne tradisjonen Jvarhaug!

    Jeg har hatt litt opp og ned denne måneden, både hva gjelder vekten og forøvrig.

    Vekten har gått litt opp og siden ned, og jeg gikk ut av september ca. 1 kg lettere enn jeg gikk inn. Veldig bra, men merker at det skal lite til før jeg fyker opp igjen.

    På matsiden sliter jeg litt igjen, men håper å få kontroll på det igjen. Jeg merker at jeg trenger noe å gjøre på kveldene for å unngå å snike til meg litt snacks. Ditto i helgene. Så jeg jobber ekstremt mye for tiden, delvis for å holde fingrene fra matfatet: en av mine to jobber er det lite muligheter for å småspise. Prøver også å holde meg unna sofa/tvkroken. blir fort litt ekstra der.

    Trening: hadde en ekstremt bra styrkeøkt forrige uke. Var herlig å skikkelig få tatt seg ut. Merker at jeg savner det veldig. Satser på å få lagt inn en økt i morgen. De av dere som følger dagboken min har kanskje sett at det er noen dager uten jobbsykling for tiden? Jeg har hatt litt trøbbel med sykkelen, nå sist var det sykkelverkstedet som glemte å sette på en mutter på ventilen, noe som førte til at jeg ikke kan pumpe opp dekket.... flott. Så jeg må få ordnet det. Håper å være tilbake på sykkelen neste uke.

    Satser på at oktober blir mye bedre enn (en helt middelmådig) september!
  • ceciliema
    ceciliema Posts: 5 Member
    Options
    Jeg slenger meg på trenden!

    Gikk ned 3 kilo i løpet av september, noe jeg er svært fornøyd med. Har forøvrig også gått ned fra 72 slag i minuttet til 68 slag, så det er tydelig at noe skjer med kondisen :)
    Merker det er veldig vanskelig å si nei til kaker, godis og annet søtt, og har sprukket endel på jobb, der det er lett å småspise.
    Har vært veldig flink med trening, men føler meg mer sliten enn vanlig. Greier ikke å ta meg helt ut, men stopper gjerne opp rundt 70 % av makspuls.

    Har skaffet meg en Fitbit flex, og den har virkelig hjulpet meg ut av sofaen. Det er rart hvor mye morsommere det er å gå tur, når man får en oversikt over antall skritt og slikt etterpå.