onze motivatie

Options
Hoi allemaal, het leek me een goed idee om hier eens neer te zetten waar we onze motivatie vandaan halen, en misschien vormt dit wel een bron van motivatie die anderen nog niet ontdekt hebben.


Als werktuigbouwkundig ingenieur ben ik gewend erg op details te focussen, en erg op te gaan in de wetenschap van dingen. Wat betreft afvallen is dit hetzelfde, en daarom vind ik het leuk om veel te lezen en youtube filmpjes te kijken van fitnessguru's.

erg leuk is het youtube-kanaal van scooby1961. naast uitleg over fitness-oefeningen vertelt hij ook over hoe je fitness en gezond leven in je dagelijkse leven kan passen.(voor weinig geld, maar wel op een goede, veilige manier)
Schrik niet van het feit dat deze man een bodybuilder is, hij heeft het kanaal vooral opgezet voor mensen die algemeen gezond willen worden. Hij begint met veel oefeningen echt op het niveau "couch potato", dus het is voor iedereen geschikt!

Daarnaast lees ik veel over voeding. Google helpt je veel, maar kijk uit voor veel van die "populaire" mythes. Melk zou bijvoorbeeld slecht zijn, net als gluten. Vorm daar een eigen mening over en laat je niet afleiden door mensen die elkaar napraten zonder te weten waar het over gaat.

al met al is dit gezond leven echt een nieuwe hobby voor me geworden, hoe kan ik er beter in worden, en hoe meet ik de resultaten?

hoe zit het met jullie? halen jullie motivatie bij vrienden en familie? bij je personal trainer? ik ben benieuwd!

Replies

  • pdehoog
    pdehoog Posts: 27 Member
    Options
    De eerste keer dat ik probeerde veel gewicht kwijt te raken heb ik met een vriendin een weddenschap afgesloten. Dat hielp heel erg om zo snel mogelijk zo veel mogelijk kwijt te raken :D

    Sindsdien ben ik van baan veranderd, verwaterde dat contact in ieder geval en door mijn werk kwam daar de afgelopen 2 jaar nog een flinke portie stress bovenop. Dat liet mijn motivatie dalen tot een nul-punt.

    Een paar maanden geleden ben ik bij de huisarts langs geweest om mijn suiker te laten controleren en daar bleken de waardes toch aanzienlijk te hoog te zijn. Dat is voor mij nu de motivatie om er wat aan te doen. Ik vind het alleen heel lastig om een drukke baan, een penningmeesterschap van een grote vve, bewegen en een stuk gezonder leven te combineren.

    Daarnaast ben ik vrijgezel en ik heb ook niet altijd even veel zin om voor mezelf te koken etc.
  • renewondergem
    Options
    en wat is dan je alternatief als je niet voor jezelf kookt?

    ik haal nu bij de AH een maaltijdsalade ipv een pizza. hoewel zo'n salade niet erg veel eiwitten bevat en ik na een paar uur toch wel weer honger heb.

    bij de eazie wok haal je voor 6 euro iets redelijk gezonds, net als de subway (maar dan wel bruin brood, en GEEN kaas en GEEN saus! ;) )

    het klinkt wel bekend hoor, ik heb vorige week na 4 uur overwerk ook gewoon een pizza gehaald... :P
  • gera368
    gera368 Posts: 26 Member
    Options
    Mijn motivatie is mijn man en mijn dochter.
    En natuurlijk het feit dat je het gewoon zelf wilt!
    Ik heb een groep opgericht om met kerst 20 lbs kwijt te zijn en daar ga ik voor...
    En met mij nog een heleboel andere mensen, dat motiveert echt.
    We hebben een spreadsheet en iemand geeft elke dag oefeningen

    Een vraagje, waarom zeg je zo nadrukkeliijk bij Subway geen KAAS?
    Ik eet bijna iedere dag kaas, denk dat kaas juist 1 van de gezonde dingen is, ook al is het niet perse low in calories.
  • renewondergem
    Options
    Hi Gera, leuk dat je ook post!

    Kaas is niet ongezond, daar heb je gelijk in, maar mijn focus ligt op afvallen, en daar moet je een calorisch tekort voor hebben. (dus; meer verbranden dan je eet)

    met kaas lopen de calorieëen snel op, vooral de vette amerikaanse kaas van de subway.

    niet per se ongezond, maar voor mijn dieet onnodig, want ik krijg ruim voldoende eiwitten en vetten binnen :)

    vind je kaas lekker, en val je gewoon af, moet je het gewoon eten, want dat is ook weer een stukje makkelijker vol te houden dan streng dieten :)