Doelen

Options
Christaaa78
Christaaa78 Posts: 65 Member
Hoi allemaal,

ik vroeg me welk doel jullie nastreven hier op MFP. Misschien leuk om straks een topic te maken om wekelijkse vooruitgang bij te houden?

Ik heb wel een paar doelen. Ten eerste zou ik graag 65 kg willen wegen. Ik zit nu net onder de 75. Er is dus bijna 6 kg af, maar uiteindelijk zou ik ergens tussen de 65 en 67 willen uitkomen.
Tweede doel is gewoon gezonder te leven. Ik eet nu veel minder vlees en heb het hardlopen weer opgepakt. Al met al zit ik hierdoor weer veel lekkerder in mijn vel.
Derde doel: Weer fanatieker gaan hardlopen. Destijds was ik hier, zonder veel moeite, veel door afgevallen. Door omstandigheden heb ik vorig jaar minder gelopen en ben dus enorm gegroeid. Nu wil ik graag mijn persoonlijke records verbeteren. De eerste zou op 3 juni moeten sneuvelen, tijdens de 10 km. Doordat ik ziek was lig ik niet helemaal meer op schema, maar ik ga het zeker proberen!

En jullie?

Replies

  • Cilenia
    Cilenia Posts: 208 Member
    Options
    Mijn doelen nu:

    - Ik heb 1.5 maand geleden mijn streefgewicht behaald dus mijn doel is om dat de behouden.
    - Tevens zou ik mijn vetpercentage rond de 20% willen hebben. Het is nu rond de 24% dus ik ben nog wel even bezig.
    - Ik zou graag 10k kunnen hardlopen
    - Het afronden van de 'New rules of lifting for women'
  • 70kilo
    70kilo Posts: 34
    Options
    Mijn doel was en is zoals mijn nick al zegt 70 kilo wegen. Of eigenlijk een kleine maat 40. Nu had ik dat nog op de oude kledingmaten ingeschat. Valt jullie dat ook op? Ik weeg nu 77.5 kg bij 1.64m een propje dus. Een jaar of 10 geleden was dit toch echt een maat 46! Vandaag een nieuwe spijkerbroek gekocht (wel met muffintop) maar een maat 40. Bizar.
    Mijn echte doel is gezond zijn en minder thyrax (schildklierhormoon) hoeven slikken.
  • anneriek
    anneriek Posts: 20
    Options
    Hallo,

    ik ben niet zo'n hardloper maar ik ben al een jaar bezig om sporten en bewegen meer plek te geven in mijn weekplanning. Ik heb nu 2 avonden dat ik wii-fitness doe en dat bevalt goed. Maar ik moet streng blijven naar mezelf en de familie dat ik die tijd ook opeis. Vandaag de kinderen (vakantietijd) voor 11/2 uur naar buiten gesleept voor een wandeling. Ik ben gestart met geocaching (een soort schatzoeken met GPS) en dat geeft een leuk doel om te gaan lopen. Ongemerkt loop je meer dan je van plan bent (je loopt nog wel eens mis of om). Maar de kinderen vinden eerst niet leuk om eruit te gaan, maar als we eenmaal lopen wordt het toch steeds gezelliger. Zijn we thuis dan zijn we trots dat we de schat hebben gevonden en veel km hebben gelopen of gefietst!
    Ook minder snoepen en meer fruit eten staat op mijn wensen lijstje maar dat vind ik erg lastig. Ik mis mijn chocola erg snel en neem dan toch 1 a 2 chocolaatjes. Ik ga me gelukkig niet meer te buiten aan drop ed. Al met al toch zo'n 6 kg af gevallen en niet weer aangekomen!

    gr. Anneriek
  • ItsDiana
    ItsDiana Posts: 60
    Options
    Voor mij gaat het meer om het gezond(er) proberen te leven. Ik woon sinds een jaar op kamers/op kot en dan is het niet altijd even gemakkelijk om gezond te eten, zeker niet met een studentenbudget ;)