August 2013

jvarhaug
jvarhaug Posts: 76 Member
Jeg hadde egentlig tenkt å gi meg med disse postene nå når jeg har startet 12, men etter en oppfordring, bestemte jeg meg nå for å legge inn en 13de. Selv liker jeg å lese hva dere andre skriver, og har forstått det slik at noen av dere andre også liker det.

Min august har vært laber når det gjelder å logge, og dårlig matveien også. Jeg har heller ikke veid meg, siden vekten er i ustand, men jeg mistenker meg selv for å ha gått opp til nesten 84 kg. Det er en sørgelig tilbakegang - og unnskyldningen med at de små klærne fra januar fortsatt passer er nokså laber. Ja, de passer fremdeles - jeg er blitt råsterk og er fremdeles nokså tynn, men BMI-en er godt over 25 - det er for dårlig, og det plager meg.

Jeg har begynt å spille squash igjen. I vinter spilte jeg mot to partnere, den ene vant i starten, men tapte mer og mer ettersom jeg ble tynnere og sterkere. I sommer har han tatt seg sammen både med slanking og trening - så nå var vi plutselig like gode igjen - og nå synes vi at vi er blitt fryktelig gode, det er utvilsomt riktig i forhold til den styrken, presisjonen og rekkevidden vi hadde sist høst.

I dag løp jeg halvmaraton (31. august 2013), i Stavanger. Tiden ble 1:42:56, noe jeg er svært fornøyd med - i morgen tar jeg en fjelltur med Theo (2 år) på ryggen til Prekestolen (ca 2x2 timer), det blir også en god burn - men da er det jo september - så da er det for sent å rette opp denne sørelige måneden.

Nei, nå har jeg lyst til å lese litt om hva dere andre skriver om August 2013, jeg utfordrer dere alle å skrive, men særlig MagnusJ. Hvordan har din august 2013 vært?

Replies

  • magnusrj
    magnusrj Posts: 12 Member
    Jeg er en av de som har satt stor pris på å lese det dere andre skriver om deres måned, spesielt Jvarhaug. Jeg har ikke vært så flink til å kommunisere med dere andre her inne, men tenkte kanskje jeg skulle begynne å henge meg på disse månedsoppdateringene.

    August har egentlig vært en veldig fin måned for meg. Som noen av dere vet har siste halvåret vært veldig slitsomt for meg, med samlivsbrudd og greier. August har egentlig vært den beste måneden jeg har hatt på iallefall et år. Ved begynnelsen av august hadde jeg gått opp en god del etter en behaglig sommerferie i Stavanger, med mange hyggelige gjensyn med gamle venner og dertilhørende drikking. Jeg gikk opp rundt 8-10 kg over sommeren. Det er ikke bra.

    Men august viste seg som en bra måned: Jeg har syklet tilnærmet hver dag til jobb (1 mil hver vei), og maten begynner å komme på plass. Jeg fikk et tips av en kollega om at jeg burde sykle på tom mage om morgenen. Det har jeg gjort i 1 uke nå, så jeg vet at jeg klarer å gjøre det. Om det har noen radikal effekt på vekta vet jeg ikke, men det er en mindre justering som kanskje har et bra utslag.

    Det merkes også at ting begynner å roe seg mellom meg og eksen, sånn at jeg kan fokusere på å komme videre i livet. I forrige uke var jeg en tur ute med en jente. For en følelse :-) Følte meg som en liten drittunge, var så nervøs. Jeg tror ikke jeg hadde turd å bedt henne med ut, hvis jeg ikke hadde startet denne (langvarige) prossessen med å gå ned i vekt og ta vare på meg selv. Det er vel egentlig(forhåpentligvis) det som har begynt å skje i august måned: jeg klarer mer og mer å fokusere på hva jeg trenger for å blir bedre.

    Nå får vi bare håpe september blir like bra eller bedre for oss alle! Det minner meg forresten på en ting den gamle svømmetreneren min pleide å si: "Du ska ikke prøva, du ska gjer!" (<-med Bryne dialekt)

    Takk for oppdateringen Jvarhaug. Bra tiltak!

    Magnus
  • bambis
    bambis Posts: 75 Member
    Jeg setter stor pris på å lese det dere skriver, så håper det er mange som svarer.

    Jeg skrev i julioppdateringa at jeg var klar til å ta meg sammen, og at jeg skulle få fokus på treninga igjen. Det har ikke skjedd. Jeg har prøvd å spise sunt, men gitt opp hver dag. Har kjøpt meg nytt treningskort, men bare vært på trening en gang. Og jeg har nesten ikke vært innlogga på MFP :(

    Men nå, nå skal jeg ta meg sammen! September er måneden for meg.

    Fram til nå har jeg klart å holde vekta i sjakk, og har egentlig ikke gått opp noe særlig. Nå merker jeg imidlertid at grammene sniker seg på, og det er uaktuelt etter alt det harde arbeidet jeg har lagt inn.

    Om jeg har dårlig kosthold og ikke trener så merkes det når jeg sitter på lesesalen. Jeg klarer ikke å konsentrere meg like godt, blir i dårlig humør, og oppblåst i magen. Det er derfor veldig viktig at jeg klarer å spise/trene som jeg har bestemt meg for.

    I morgen starter jeg på ordentlig igjen. jeg skal spise sunt, og logge alt. Jeg skal også bli flinkere til å lage meg matpakke som jeg kan ta med på skole/jobb. På torsdag begynner jeg på salsakurs, og dette er fast en gang i uka, så da kan jeg ikke skulke unna. Skal også komme meg på vanlig trening minst en gang i uka. Håper jeg får til å gå ned noen kilo. Om jeg går ned ca 6 kilo i høst hadde det vært fantastisk. Tror det er et bra og realistisk mål,så jeg går for det :)
  • Butinox
    Butinox Posts: 43 Member
    Jeg får sitere min gamle onkel: "Intet nytt er godt nytt". Altså på stedet hvil. :)