Desember 2013 og mål for 2014

Options
jvarhaug
jvarhaug Posts: 76 Member
Javel, kjære Norge, eller Norway som det heter. Jeg tenkte å oppfordre dere til å være med meg på en liten oppsummering av måneden, og kanskje året, som var og gi en idé om hva slags retning dere ser for dere.

Nå i oktober ble lille Flora født, hun er jo nydelig, men det har gjort logistikken i familien vesentlig vanskeligere. Før måtte minst en av oss passe barn, nå er ikke det nok lenger. Jeg har likevel lagt mye energi i å få treningen til å fungere. Når det gjelder loggingen har den vært så som så. Det har blitt en del julemat, og også noen glass vin her og der, så jeg har gått opp i vekt. Det er bare å innrømme det. På mors slemme vekt stod det 86,2 med klærne på 29.12.

Når det er sagt, passe fremdeles klærne jeg kjøpte i januar da jeg målte under 81 kg. Det vil si at det meste av det jeg har lagt på meg er gått til muskler og beinbygning, men det betyr ikke at jeg er fornøyd, faktisk er jeg svært misfornøyd. Målvekten er 80 kg, jeg var så nær for ett år siden, nå er jeg en mil derfra. Helsemessig er jeg i storform, men jeg kan naturligvis ikke løpe så fort på halvmaraton med så mange kg. Det blir også vanskelig å holde tempoet i squashhallen, hvis det blir mange diagonale baller. Da trekker partneren det lengste strået - noe som er tungt å innrømme.

Jeg vil forsøke å komme ned under 82 i 2014, det vil være et seriøst mål. Et annet mål er å løpe 10km på under 45 minutter, og et tredje er å gå 20km på rulleski på under én time og et fjerde er 30km på sykkel på under én time. Vil jeg nå noen av disse målene? Det blir spennende å se.

I dag løp jeg intervaller rundt Stokkavannet (8,5 km inkl tilfarsvei). Da var jeg oppe i 181 i puls, en ny rekort på 2 fra 179. Vanligvis regner man at alder skal være 220 minus makspuls, ergo er jeg nå i dag plutselig bare 39 år. Det skal jeg feire i kveld!

Hvordan har din desember vært? Hva slags mål har du for 2014?

Hvordan har din desember vært, og hva er dine mål for 2014?

Replies

  • seb3k
    seb3k Posts: 14 Member
    Options
    En annen god måned. Jeg er allerede nesten i enden av veien til målet. Men jeg ser at jeg må sette et nytt mål, fordi jeg fortsatt har litt fett på magen min :)

    Hovedmålet for 2014 er ikke å overstige 80kg veldig ofte :)

    Godt Nyttår :)
  • Sandra_Iren
    Sandra_Iren Posts: 220 Member
    Options
    Hei :) jeg er ny her :) vil gjerne ha noen venner i appen som kan motivere meg og som jeg kan motivere og følge :) jeg heter Sandra, blir 32 i mars, har 2 barn på 8 og 2 år, har katt og hund. Bor landlig til på ei øy på kysten av Trøndelag. Jeg har vært overvektig siden ungdomstida... Etter barn nr 2 veide jeg 86 kg etter fødsel og tok et valg om å endre livsstilen. Jeg gikk ned til 72 kg og har holdt vekta stabilt det siste året. Nå i jula har jeg lagt på meg et par kg :( Målet for 2014 er å komme ned på 65 kg. Jeg er 168 cm høy så jeg vil tro at 65 kg vil passe bra, uten at jeg er noen ekspert altså... Jeg trimmer en del, turer i skogen med hunden, men kan ikke trene så mye styrketrening pga ryggproblemer....

    Hmmm ja, det var litt om meg ! Litt usikker på hvordan jeg legger til venner i appen så feel free til å adde meg :) nå skal jeg tømme vinglasset å glede meg til et slankere 2014 :)

    Godt nytt år :)
  • Butinox
    Butinox Posts: 43 Member
    Options
    Det siste halvåret har jeg lagt på meg 12 kilo. Dels fordi jeg har vært mye syk og ikke har fått trent, dels fordi jeg har gitt f. Så nå er det bare å brette opp armene igjen, for sånn kan jeg ikke fortsette! Er fortsatt innenfor "normalvekt" med mine 62 kilo. Men er bare 159 cm høy, og hver kilo for mye, merkes veldig godt på kroppen. Hoftene og føttene protesterer veldig nå!

    Mål for 2014; ned til 53 kilo.

    Og trene meg opp igjen, til den formen jeg hadde i sommer. Da hadde jeg six-pack for første gang i mitt liv! Og hadde kommet godt i gang med litt jogging, måtte bli 39 år før jeg fant sko som gjorde at jeg kunne greie å jogge uten smerter- en ny verden åpnet seg!
  • odaemilieS
    Options
    Hei,

    Nå fikk eg meg endelig til å sette nye batterier i vekten så nå ble eg ekstra motivert for å starte på nytt med trening og sunne vaner! (den har krøpet opp på 72 kg og siden eg bare er 176 blir det litt i meste laget for at eg skal trivest best mulig)

    Ser at nyttliv2014 har nevnt det allerede, men eg vil gjerne ha venner på appen min for å holde meg motivert no som eg e igang igjen :)

    Eg er 26, samboer og bor i Oslo men er egentlig nordfra, liker ikke å jogge i mørket men har no skaffet meg et såndt armbånd som kommer i posten en av dagene, så da blir det å få inn mer hverdagsaktivitet. Har ikke orket å trene, siden eg er i full jobb og går kveldskole i tillegg…

    Gått nytt år

    Hilsen meg
  • magnusrj
    magnusrj Posts: 12 Member
    Options
    Hei!

    Etter en lang fin ferie er jeg endelig klar for å kaste meg inn i dansen igjen. Jeg har spist og drukket fritt i jul/nyttårstiden, men nå er det tilbake til bedre vaner.

    Jeg fikk trent en del i ferien, og det er jeg veldig stolt over!

    I julen bestemte jeg meg for å sette noen mål for året (ikke så ulikt resten av Norge kanskje?). Men jeg ville ikke bare ha vektmål, men også noen styrkemål. Så jeg satte meg ned med en god venninne som har peiling på styrketrening og vi satt sammen noen, ifølge henne hårete men gjennomførbare, mål. I tillegg til vektmål. målene er som følger:

    Innen 15. juni skal jeg:
    veie 115.9 (eller mindre)

    Løfte (1 rep)
    Markløft 120kg
    Knebøy 100kg
    Benkpress 90 kg
    Militærpress 60 kg

    Dette blir tungt, men jeg SKAL klare det!

    Ønsker alle et godt nytt år!