hoe bevalt myfitnesspal?

Options
Tjee al 10 leden in één dag tijd. Leuk dat er zoveel mensen mee willen doen. Hoe zijn jullie ervaringen met myfitnesspal? Ik merk bij mezelf dat ik af en toe moe ben van het invullen en gauw een dag oversla. Toch heeft het me tot nu toe veel inzicht gegeven in wat en vooral hoeveel ik eet. Hoe vergaat het jullie allemaal?

gr. Anneriek
«1

Replies

  • lynngg
    lynngg Posts: 2
    Options
    Het is een ware openbaring. Ik ben sinds half januari begonnen met sporten. Ik vond van mezelf dat ik goed bezig was, maar zag geen resultaat op de weegschaal. Sinds ik mfp gebruik, ben ik tot het besef gekomen dat ik te veel en ongezond at. Ik gebruik de website nu anderhalve maand en ik ben 5 kg kwijt. Ongelofelijk! Ik had nooit zo'n grote vooruitgang verwacht. Ik ben nu eindelijk goed bezig aan een dieet dat ik goed volhoud - vroeger gooide ik al na 2 dagen de handdoek in de ring. Ik snap dat het voor sommigen wat lastig kan zijn om je sport en eten bij te houden, maar ik zie dat het echt wel loont dus hou ik het nauwgezet bij. Ik denk dat ik zonder deze website me veel moeilijker zou vergaan.
  • Wulffraat
    Wulffraat Posts: 8 Member
    Options
    Hallo, heb al eens eerder een app geprobeerd om calorie intake bij te houden, maar mfp is echt geweldig! Mooie apps voor iPhone en iPad zonder irritante reclames. Dus ik ga het allemaal braaf bijhouden en hoop op succes. Jullie ook veel succes!
  • Cilenia
    Cilenia Posts: 208 Member
    Options
    Ik ben nu meer dan een jaar op mfp en sinds een paar weken op mijn streefgewicht. MFP zorgt ervoor dat ik weet wat ik eet, hoeveel ik nog kan eten en hoeveel ik beweeg. Ik wil niet meer zonder. Buiten dat heb ik super vrienden hier die me helpen wanneer het even niet gaat :)
  • knkmfp
    knkmfp Posts: 295 Member
    Options
    13 maanden en 34kg kwijt - het werkt. Ja, soms is het vervelend als dat wat je zoekt er niet in staat, maar dan pak ik een alternatief die erop lijkt of speel ik een beetje met hoeveelheden tot het aantal calorieen klopt. Het kost ongeveer 5 minuten 's avonds om het in te vullen, en werkt motiverend.
  • 70kilo
    70kilo Posts: 34
    Options
    Wat leuk, mijn eerste groep. MFP bevalt erg goed. Ik ben hier sinds oktober 2011. Helaas stagneert het al een maand of twee. Volgende week naar de endocrinoloog om te kijken of mijn thyrax instelling nog in orde is. Ik merk wel dat het met dit koudere weer veel moeilijker is. 't Is weer tijd voor lekkere salades!
    Groet Michelle
  • annekevee
    annekevee Posts: 14
    Options
    Mij bevalt het goed - anders postte ik hier niet ha ha :wink: . Ik hield wel eens eerder bij wat ik at, maar vond het teveel gedoe. Nu het op mijn telefoon kan is het een stuk makkelijker. Ben in bijna 4 maanden 10 kilo kwijt, Heerlijk. Vooral goed dat het geen 'crashdieet' is. (Jammer vind ik dan ook dat de groep 'Nederlanders en Belgen op dieet' heet: het is geen dieet maar gezond leven!) Ik zorg dat ik mijn groente, fruit, vlees, zuivel volgens het voedingscentrum eet en vul de rest aan met 'verantwoord' snoep. Dit is wel een jaar vol te houden en ik hoop dan 26,5 kilo kwijt te zijn. Succes allemaal.
  • ItsDiana
    ItsDiana Posts: 60
    Options
    Op zich bevalt t goed :) Het gaat op moment alleen niet zoals ik t zou willen! Net een kilo terug aangekomen, maar dat zal aan t sporten liggen (hoop ik toch).
  • anneriek
    anneriek Posts: 20
    Options
    Hallo AnnekeVee,

    ik vind jou opmerking heel mooi. Nederlanders en belgen op dieet is eigenlijk te negatief. Ik ga kijken of ik de naam kan veranderen. Bv nederlanders en belgen op naar een gezond lijf en leven. Want ik ben eigenlijk niet echt meer op dieet. ik wil nog 1 kilo afvallen maar dat is niet echt belangrijk meer. Ik wil er nu echt niks meer bij hebben en dus moet ik mijn leven aanpassen, meer sporten/bewegen, anders eten en vooral anders kijken naar eten. Bedankt voor de tip en succes met jouw weg naar een gezond lijf en leven.
  • Christaaa78
    Christaaa78 Posts: 65 Member
    Options
    Leuk! Een topic voor nederlanders en belgen!

    Ik vind deze site echt heel fijn. Het geeft mij inzicht in wat ik eet. Ik wist bijvoorbeeld niet dat er zoveel calorieën in kaas zitten. Ik ben me nu meer bewust van mijn intake en dat werkt prima voor mij. in maart heb ik wel een dip gehad, na een verkoudheid, waardoor ik niet kon sporten. Nu heb ik het weer opgepakt. Ik zou er graag nog 10 kilo af krijgen.

    Eerder heb ik me aangemeld bij een groep die de maand maart samen ging proberen veel af te vallen. Dat was leuk bedoeld, maar bijna iedereen kwam uit Amerika, waardoor mijn dag al om was als de dagelijkse uitdaging voor de deur stond. Daar had ik dus niet zo veel aan.

    Ik hoop hier nog weer meer motivatie te vinden!
  • anneriek
    anneriek Posts: 20
    Options
    Hoi christadegroo,

    Hoe werkt dat in de maand maart samen afvallen? Spreek je dan een streef aantal kilo,s af of probeer je het zelfde dieet/sportprogramma te volgen?
    Misschien leuk om binnen deze groep het een keer te proberen? Juni bv?

    Gr. Anneriek
  • Christaaa78
    Christaaa78 Posts: 65 Member
    Options
    In die groep was er 1 iemand die dagelijks een opdracht bedacht. Verder 1 keer per week wegen en hier noteren. Ook waren er weekopdrachten.

    De opdracht was dan bijvoorbeeld om die dag bepaalde oefeningen te doen. Of bepaalde verleidingen te weerstaan.

    Ik denk dat het wel leuk zou zijn zoiets met een nederlandse groep te doen. Maar dan zouden er wel meer actieve leden in onze groep moeten zijn ;-)
  • anneriek
    anneriek Posts: 20
    Options
    Tja dat klinkt heel leuk maar wel intensief. En niet iedereen heeft daar misschien tijd voor. Anderzijds gaat het wel om onze gezondheid en een positieve verandering hiervoor te bewerkstellen vraagt een periode intesief ermee bezig zijn.

    Dus oproep: wie ziet dat het zitten voor een maand??
  • Christaaa78
    Christaaa78 Posts: 65 Member
    Options
    ik wil wel meedoen, maar ik enk niet dat ik de kar kan trekken. (opdrachten bedenken, motivatiestukjes schrijven, etc)
  • Nvertommen
    Nvertommen Posts: 27
    Options
    Lijkt me leuk om te doen! Ik zou het best op me willen nemen.

    Misschien voor de maand juni, lekker net voor de zomer?
  • anneriek
    anneriek Posts: 20
    Options
    Super, christadegroo en ik doen mee! De rest wordt misschien nog wel enthousiast.
  • Nvertommen
    Nvertommen Posts: 27
    Options
    Leuk!
    Starten op 1 juni, laatste dag 29 juni? Iedere vrijdagochtend gewicht doorgeven?
  • Christaaa78
    Christaaa78 Posts: 65 Member
    Options
    Leuk! Ik doe mee inderdaad!!
  • mamavanryan
    mamavanryan Posts: 49 Member
    Options
    Ik vind het geweldig! Het maakt me veel bewuster van wat ik eet!
  • Aproxima
    Aproxima Posts: 17 Member
    Options
    is daar nu een topic voor aangemaakt? Ik kan hem niet terug vinden.. :)
  • imkegoal
    imkegoal Posts: 156 Member
    Options
    Het is een ware openbaring. Ik ben sinds half januari begonnen met sporten. Ik vond van mezelf dat ik goed bezig was, maar zag geen resultaat op de weegschaal. Sinds ik mfp gebruik, ben ik tot het besef gekomen dat ik te veel en ongezond at. Ik gebruik de website nu anderhalve maand en ik ben 5 kg kwijt. Ongelofelijk! Ik had nooit zo'n grote vooruitgang verwacht. Ik ben nu eindelijk goed bezig aan een dieet dat ik goed volhoud - vroeger gooide ik al na 2 dagen de handdoek in de ring. Ik snap dat het voor sommigen wat lastig kan zijn om je sport en eten bij te houden, maar ik zie dat het echt wel loont dus hou ik het nauwgezet bij. Ik denk dat ik zonder deze website me veel moeilijker zou vergaan.

    Dit!

    Ik was 7 kilo afgevallen na een jaar elke dag sporten. 2 ervan at ik er met de kerst weer aan. Sinds MFP (1 jaar geleden begonnen) ben ik 16 kilo afgevallen (naast de 5 die er al af was) het meeste kwam er in de eerste maanden af. De afgelopen maanden ben ik minder streng geweest want ik heb mijn Goal bereikt, dus ik hang sinds Augustus al rond de 66 kilo. Waar ik eht normaal na 4 maanden compleet op geef en weer aan begin te komen, houd ik het nu met gemak vol. Love it!