Super gezonde en vullende yoghurt

Options
mamavanryan
mamavanryan Posts: 49 Member
- 150 ml magere yoghurt
- 1 eetlepel gebroken lijnzaad
- 1 eetlepel lecithine
- 1 eetlepel proteïne poeder naar keuze

Vult super goed..dus prima tegen lekkere trek / toetje
Eet smakelijk!

Replies

  • Christaaa78
    Christaaa78 Posts: 65 Member
    Options
    Ik vraag me af of zo'n lepel eiwitpoeder wel zo gezond is. Is een schaaltje aardbeien met yoghurt niet veel beter?
  • mamavanryan
    mamavanryan Posts: 49 Member
    Options
    Eiwitpoeder is heel gezond, het is een natuurlijk product
    Zolang je het maar met mate gebruikt, maar dat is met alles zo
  • Christaaa78
    Christaaa78 Posts: 65 Member
    Options
    Ja, da's waar.
    Waar smaakt het naar als ik vragen mag? Of kun je het (zoals ik denk na googlen) in allerlei smaken krijgen? En hoeveel calorieën zitten erin?

    Ik probeer juist gezonder te eten en af te vallen, met "normale" voedingsmiddelen. Ik merk dat ik met speciale dieetprodukten wel af kan vallen, maar het komt er uiteindelijk weer bij, helaas. Maar ben hier wel nieuwsgierig naar!
  • mamavanryan
    mamavanryan Posts: 49 Member
    Options
    ik gebruik overigens proteïne poeder op soja basis. De meeste zijn van eiwit
    Het smaakt nergens naar, gewoon neutraal dus.
    Het zorgt er voor dat je tijdens het lijnen en sporten niet teveel spier vetten verbrand want dat is niet het doel van afvallen. Je wilt enkel lichaamsvet kwijt.

    De yoghurt zoals ik hierboven beschreef is in totaal 157 calorieën
    Een eetlepel proteïne poeder 36.

    Ik eet de yoghurt als vervanging voor een maaltijd (slechts 1x per dag) of als ik 's avonds snoep neigingen heb.

    Even een linkje met meer uitleg over proteïne poeder
    http://www.hoemoet-ik.nl/sport/wat-is-nu-precies-proteinepoeder.html

    Een proteïne poeder is anders dan de kant en klare shakejes die je in de supermarkt/drogist koopt.
    Die noemen zich ook proteïne poeders/drankjes maar daar zitten vaak heel veel suiker of zoetmakers in en dat is dus niet wat ik gebruik. Plus die kant en klare zijn ook ontzettend deur.