Warm vs Koud weer

Options
mamavanryan
mamavanryan Posts: 49 Member
Zou extreem weer, koud of warm ook invloed hebben op je stofwisseling en calorie verbruik?

Replies

  • anneriek
    anneriek Posts: 20
    Options
    Hopelijk ga je er minder door eten. Verder denk ik dat het alleen vochtverlies is, helaas.
  • mamavanryan
    mamavanryan Posts: 49 Member
    Options
    nou vocht hou ik alleen vast nu -> dikke enkels
  • anneriek
    anneriek Posts: 20
    Options
    dat is vervelend.
    Wat ik wel makkeliljker vind met dit warme weer is het fruit eten. Dat vind ik nu veel lekkerder dan warm eten of brood. En dus maak ik nu lekkere salades met fruit en paprika enzo. Een beetje fetta en klaar ben ik. Ook mijn kinderen talen veel minder naar warm eten. Dus maar veel rauwkost, kaas en noten, wat rijst en het vlees maar op de boterham.
  • RotterdamNL
    RotterdamNL Posts: 509 Member
    Options
    Denk het wel
  • Christaaa78
    Christaaa78 Posts: 65 Member
    Options
    Inderdaad: minder trek in eten. Helaas het weekend gewerkt en dan loop ik toch vaak te snoepen. Voordeel was wel dat ik niet buiten geweest ben, dus ik heb het niet zo idioot heet gehad :D

    Ik denk eigenlijk dat je minder actief bent met de hitte. En je verliest minder warmte, dus ook voor je lichaamstemperatuur heb je inder energie nodig. Ik zou denken dat je met dit warme weer iets minder nodig hebt.
  • Nvertommen
    Options
    Extreme kou wel, de warmte om je lichaam weer op temperatuur te krijgen moet toch ergens vandaan komen.