Whey dieet?

Options
Aproxima
Aproxima Posts: 17 Member
Hoi hoi,

doet iemand hier een whey dieet? Ik ben er mee begonnen en eet 50% proteine, 40% koolhydraten en 10% vet. In de ochtend neem ik een brinta/whey shake, maar vind dat echt GOOR. Heeft iemand tips om het lekkerder te krijgen? :(

Replies

  • Nvertommen
    Options
    Waarom vind je het goor?
    Ik word zelf misselijk van dat soort producten, ik weet niet waarom, maar ik word altijd misselijk als ik mijn ontbijt combineer met melk. (niet als ik gewoon melk drink), maar wat maakt het voor jou smerig?
  • Aproxima
    Aproxima Posts: 17 Member
    Options
    Ik doe het met water, want met melk krijg ik buikpijn. Wel tijdje soyamelk gebruikt, maar dat was zo ontzettend zoet..

    Ik vind het zo smerig omdat het echt een drap is.. het was eerst heel dik en toen kreeg ik het echt niet weg XD Dus toen maar wat meer water bij gedaan en toen opgedronken, maar het smaakte echt naar smerige drap. Het smaakte heel brinta-achtig maar dan ook vanille er door heen.. ik kan het niet zo goed uit leggen, maar het doet me beetje denken aan kots ook, hoe het er uit ziet en die kleur..

    Ik ga denk ik morgen even proberen om het als pap op te eten, want Brinta pap vind ik wel lekker. Maar ik vraag me af of dat impact heeft op de darmen, omdat er misschien te weinig vocht met de whey wordt geconsumeerd (spastische darm, dus k moet altijd dubbel opletten). Maar een paar glazen water na een pap zou het wel wat wateriger in je buik moeten maken toch?

    Neem jij geen whey of brinta? Wat eet jij voor ontbijt? Ik at eerst eieren, maar ik werd er een beetje gek van.. en ik vind het zo zonde om constant al die eigeeltjes weg te gooien, die zijn toch wel het lekkerst...
  • Nvertommen
    Options
    Misschien kan je het ook met ongezoete sojamelk proberen! Die is helemaal niet zoet.

    Haha het klinkt inderdaad erg smerig zo.

    Als je brinta-pap wel lekker vindt, zou ik het inderdaad even zo proberen en dan ervoor of erna een paar glazen water naar binnen werken, dan komt het uiteindelijk toch allemaal samen in de maag en darmen.

    Ik eet twee speltboterhammen met kaas en vlees en een glas sojamelk, bij mij heeft brood altijd het beste gewerkt.
  • Aproxima
    Aproxima Posts: 17 Member
    Options
    Ohh, klinkt heerlijk!! Ik vind speltbrood ook lekker :D:D Maar door mijn spastische darm mag ik het maar 1x in de paar weken eten, anders krijg ik ontzettende pijn :(

    Eet je elke ochtend hetzelfde? Of eet je ook wel eens wat anders in het weekend?

    Bedankt voor de tip voor ongezoete soya melk :) Ik ga eens kijken of ze dat bij de Lidl hebben ^^ anders toch maar eens naar een andere supermarkt gaan :)
  • Nvertommen
    Options
    Echt? Ik kreeg het juist geadviseerd om mijn darm rustig te houden, apart! Heb ook nergens last van.

    Ik eet eigenlijk altijd ongeveer hetzelfde.

    Heb je het al uitgeprobeerd? :)