Trenger ærlig tips om frokost blanding

Spiser Musli til frokost (må handle mer), er dette det rette å få i seg om morgenen?

Replies

• gogoyubarino
    gogoyubarino Posts: 104 Member
    Tja... men jeg synes de fleste muesli blandinger har altfor mye tilsatt sukker. Jeg jobber med å få i meg minst mulig raffinert sukker og spiser ikke ferdige blandinger.

Jeg foretrekker havre gryn med rosiner (og nøtter dersom jeg føler for de). Smaker mye bedre etter min mening.

Kan absolutt anbefale noe som heter 'overnight oats'- veldig veldig godt :)

Man kan også lage sin egen muesli blanding- det finns oppskrifter på nettet. Da vet man akkurat hva det er som har gått in og det er sikker billigere.
  • jvarhaug
    jvarhaug Posts: 76 Member
    Enig med gogo, jeg har en lang karriere med hjemmelaget havregrøt + rosiner, dvs. kun økologiske havregryn. Frokostblandinger har en god del kalorier uansett, så andre ting som kliholdige knekkebrød er mer effektiv slankemat (tror jeg).
  • hexaphim
    hexaphim Posts: 13 Member
    Jeg fikk meg en liten tankevekker i dag tidlig da jeg spiste min sedvanlige Axa God morgen fruktmüsli med Cultura naturell. De som hadde lagt inn denne frokostblandingen i MFP hadde unnlatt å legge inn sukkerinnholdet, så blandingen jeg naivt trodde ikke inneholdt noe sukker inneholder ifølge informasjonen på pakken 18 g sukker per 100 gram! En del av dette kommer nok fra de tørkede fruktene, men neppe så mye.

Jeg kommer nok til å fortsette å spise den, da de totale kaloriene den utgjør per dag ikke er så ille i forhold til min kaloriplan, men det har fått meg til å se nærmere på en del varer som står oppgitt med 0 gram sukker i MFP!