Endomondo

Options
mortenaa
mortenaa Posts: 4 Member
Andre her som bruker Endomondo til å registrere trening? Synes det er blitt veldig praktisk nå
når man kan linke mellom Endomondo og MFP. Alle kalorier forbrent i Endomondo kommer
automatisk inn i MFP.

Legg meg gjerne til i Endomondo ;-)

http://www.endomondo.com/profile/5050337

Replies

  • jvarhaug
    jvarhaug Posts: 76 Member
    Options
    Jeg testet Endomondo, og koblet Endomondo-kontoen min til MFP, plutselig registrerte Endomondo at jeg hadde trent 10 minutter et sted da jeg ikke trente. Det likte jeg ikke så da avbrøt jeg kontakte mellom Endomondo og MFP. Nylig har jeg kjøpt meg en Garmin Forerunner 110 pulsklokke. Da får jeg registrert treningen der, og jeg skriver da kaloriene manuelt over i MFP.

    Etter litt eksperimenter både med Endomondo og Fitbit ser jeg at det er low-tec løsninger som fungerer best for meg. Jeg vil styre teknikken, ikke la teknikken styre meg. Derfor liker jeg at ting gjøres mest mulig manuelt og enkelt.
  • mortenaa
    mortenaa Posts: 4 Member
    Options
    Det var jo ikke bra. Jeg har bare hatt koblingen en liten stund, men så langt fungerer det bra. Jeg bruker en Garmin Fr 210 til trening, og laster alt opp til Endomondo.
  • skrullerull
    skrullerull Posts: 40 Member
    Options
    Jeg er registrert der men liker den ikke pga man ikke kan overskrive der.. f eks så sier pulsklokka mi at jeg har forbrent noe helt annet enn Endomondo har kalkulert ut for meg ;) Så jeg foretrekker sports-tracker.... =) Nå registrerer jeg ikke trening her pga jeg bruker Bodymedia så registrerer kun tid og 1 kcal...
  • jvarhaug
    jvarhaug Posts: 76 Member
    Options
    Jeg sjekket Endomondo igjen, og fant ut den importerte direkte fra min Garmin, dvs. at jeg kan slutte helt med å benytte Garmins egen software, og heller bare benytte Endomondo. Kanskje var det sløvt av meg å ikke vite det fra før, siden Endomondo åpenbart er mye bedre en Garmin Connect.

    Vel, Garmin Connect - good bye, takk Morten.
  • stian80
    Options
    Jeg bruker Endomondo for Gps biten. Har vurdert å kjøpe et pulsbelte som jobber mot Endo, noen som har det?

    -Stian-
  • jvarhaug
    jvarhaug Posts: 76 Member
    Options
    Jeg har Garmin Forerunner 110 (pulsklokke) med pulsbelte til. Endomondo importerer hele workoutene inkludert pulsbeltedataene. Du kan naturligvis koble pulsbeltet direkte til smarttelefonen men det gjør ikke jeg - jeg bruker pulsklokka.

    Legg meg til som Endomondo-friend Stian og Skullerull:
    http://www.endomondo.com/profile/7319469
  • Butinox
    Butinox Posts: 43 Member
    Options
    Jeg bruker Endomondo, og er fornøyd med appen. Den fungerer godt som en huskeliste for meg selv, ala "nå har jeg ikke vært aktiv på så-så-lang-tid, nå må jeg komme meg ut av sofaen".

    Har bare så vidt fått prøvd den tilkoblet MFP, men det ser bra ut så langt!
  • erikwie
    erikwie Posts: 9 Member
    Options
    Jeg bruker også endomondo. Har den også tilkoblet MFP. Syntes det fungerer utmerket.

    Har PRO utgaven av endomondo, så jeg bruker også Polar puls sensor med bluetooth for registrering av hjertefrekvens.

    Om ønskelig, legg meg gjerne til som venn på endomondo
    http://www.endomondo.com/profile/5322902

    :smile:
  • maritamor
    maritamor Posts: 5 Member
    Options
    Bruker også Endomodo og MFP så bare legg meg til om dere vil :-)