April 2013

jvarhaug
jvarhaug Posts: 76 Member
Hvordan går det? Er denne måneden bedre eller verre enn den forrige?

Jeg ser at de månedlige oppsummeringene for min del ligner hverandre de siste månedene, mye trening, mye mat og lite fremgang. Vel, det er slik fremdeles. Når det gjelder trening har jeg gjort en del forskjellig, løpt, svømt, spilt squash, løftet vekter (bodypump), hatt treningsturer på sykkel, gått på rulleski, syklet med barn i sykkelvogn og syklet til jobben (hver dag 2 x 5 km).

Tross alt dette har vekten stått stille, og matlysten har vært enorm. Jeg har vært i ett bryllup, fire jobbmiddager og på flere familiearrangementer. Dessuten føler jeg veldig for å spise mye når jeg trener. Derfor ligger vekten rett over den magiske BMI 25 som er målvekten for tiden. Jeg lå under 25 både i januar, februar og mars - men ikke nå lenger. Jeg lurer derfor litt på om jeg må være stuck med MyFitnessPal for alltid? Heldigvis syns ikke den ekstra vekten særlig mye, fettprosenten er sikkert lavere nå enn den har vært noen gang, så derfor går det bra med de nye klærne jeg har kjøpt - men jeg håper ikke at jeg fortsetter å legge på meg, da må jeg kanskje tilbake i de baggy buksene jeg hadde før - og der vil jeg ikke.

Det begynner å bli en stund siden jeg var 100 kg og tung i kroppen, og jeg har begynt å bli vant med å kunne løpe, sykle eller gå på rulleski langt og fort (i forhold til før). Opplevelsen av å være i en annen kropp enn min egen som jeg hadde i desember og januar er i ferd med å gi seg, det er kanskje også grunnen til at motivasjonen til å spise rette mengder ikke har vært så høy de siste par månedene. Men jeg står på, og forsøker å spise så sunt som mulig.

Hvordan har din april vært? Jeg håper flere av dere vil skrive også på denne tråden, det er morsomt å få følge litt med.

Replies

  • flisafakto
    flisafakto Posts: 143 Member
    April har vært både utrolig hard og veldig lettende. April var den måneden der jeg ikke bare klarte å bremse den tvangsmessige spisingen som var stressrelatert, men også endelig klarte å snu på tendensen. Sakte med sikkert har jeg gått tilbake til ekte kaloritelling, og snart også trening. Det viktigste for meg er å få tilbake det gode spisemønsteret, å få tilbake vanen med kontrollert spising. Deretter kommer sunnere livsstil MED trening.

    Det er utrolig tungt å kjenne at kroppen er større og svakere. Jeg savner veldig følelsen av å være i en bedre/sterkere kropp, ikke bare en slankere kropp. Forhåpentligvis vil det ikke ta så altfor lang tid å komme den gode rytmen igjen.

    Jeg gleder meg i det minste til Mai. Da blir det en ny start!
  • bambis
    bambis Posts: 75 Member
    Jeg skulle egentlig til å skrive at denne måneden har vært akkurat som de forrige fire, men så gikk jeg plutselig ned 0,4 kilo. Det er ikke det at 0,4 er så fantastisk tall, egentlig, men når jeg har stått bom stille siden jul så er det helt fantastisk :) Jeg håper at nedgangen fortsetter, har fortsatt noen kilo jeg ønsker at skal bort før sommeren. Men nå har jeg fått troen tilbake!

    Nå er det eksamenstider, og det kan potensielt være farlig for vekta. Tror derimot at om jeg er flink å logge maten så kommer dette til å gå veldig bra!

    Håper flere svarer her inne, det er spennende å lese hvordan det går med dere.
  • Butinox
    Butinox Posts: 43 Member
    Jeg er på stedet hvil, akkurat som jeg vil, så jeg er kjempefornøyd. Føler meg frisk og opplagt, og er så slank og veltrent som jeg aldri har vært i mitt voksne liv. Får kommentarer på at "nå må du ikke gå mer ned i vekt", men det skal jeg da heller ikke.
    Har fått første fjelltur, og første sykkeltur, og det var skjønt! Håper på masse godt vær og mye uteaktiviteter utover våren. :)
  • bambis
    bambis Posts: 75 Member
    Butinox, så bra at du holder deg der du skal være :) går det greit synes du, eller må du jobbe for å holde deg der? Gleder meg til jeg kommer til det punktet der jeg er fornøyd!
  • Butinox
    Butinox Posts: 43 Member
    Jeg synes det går veldig greit, og det er deilig at søthungeren nesten er helt vekk! Vekta varierer lite, stort sett er det en halv kilo opp/ned. Tror jeg har funnet en vekt som kroppen trives med. Jeg trives iallefall kjempegodt!! Veldig, veldig moro å være i mål! :bigsmile: Og så moro å shoppe nye klær, da... :happy: