Motivation — Swedish

Motivation

Hej!

Jag är ny här. Känner mig galet peppad. gissar att det inte håller i sig hela tiden. Vad gör ni när motivationen tryter?
http://www.myfitnesspal.com/sv/blog/lean1979

//Leila

Kommentarer

  • Liljeberg
    Liljeberg Inlägg: 17 MFP Moderator
    Välkommen!
    Jag har aktivt räknat kalorier här på MFP sedan 9 aug och tappat 11-12 kg. Jag har inte förlorat motivationen ännu, för när jag såg hur effektivt det var och kilona försvann ett efter ett så höll motivationen i sig. Det är klart att det är lite joxigt att hålla koll och logga allt man äter, men sätter man upp lite rutiner så funkar det bra. För mig har alltså mätbarheten varit det som gjort att jag fortsatt. Jag har sedan en tid tillbaka en Fitbit One som håller mig motiverad dessutom. Den mäter hela tiden hur aktiv du är och kan "ge och ta" kalorier från MFP. Har du tränat eller gått extra mycket så får du extra kalorier att stoppa i dig den dagen. Dessutom får man massor av grafer och diagram att titta på. :-)
  • lean1979
    lean1979 Inlägg: 3 Member
    HM, fitbit one? Vad är det? Jag kan tänka mig att du har rätt i att just att man tappar vikt i stadig takt håller motivationen stadig. Hoppas det kommer gå så för mig med. Jag tycker inte det är så jobbigt att väga och räkna, kan dessutom tänka mig att det är mest pyssel med det i början innan man får rutin på det. Tack för ett trevligt svar.
    http://www.myfitnesspal.com/sv/blog/lean1979
  • Liljeberg
    Liljeberg Inlägg: 17 MFP Moderator
    Ja, efter ett tag börjar man ju lära sig vad saker väger och då kan man ju lättare göra lite mer generella uppskattningar. Så slipper man dra fram köksvågen varje gång man ska ta en macka.

    Fitbit One är en stegräknare som laddar upp data till din telefon eller dator. Man får massa härlig statistik om ens kaloriförbrukning och hur många trappor (eller motsvarande backar) man gått upp för och antalet steg osv osv. Man kan också koppla ihop den med MFP så att när den kommer fram till att du gjort av med mer kalorier än MFP räknar med att du borde gjort vid det klockslaget så "får" du extra kalorier tillgodo.

    Så här kan det t.ex. se ut:
    fitbit_screenshot.png
  • pyret78
    pyret78 Inlägg: 1 Member
    tar nya tag nästa dag ocg fortsätter så bra jag kan.