Motivation och ork - jobbar 6-22
jpe753
Hej alla som kämpar där ute!
Jag har var fjärde vecka jour. vilket innebär att jag måste befinna mig nära min telefon och dator.
Jag tränar väldigt mycket nu (3-5 gg/vecka) varav hälften är cardio och andra halvan är löpning, inlines, cykel, powerwalks mm.
Har inga problem med detta och det går bra för mig.
Men... när den där jä*** veckan kommer blir jag helt blockad och orkar/vill inte/vågar inte/har inte lust.
Tränar annars mycket hemma med både Kettlebells och andra typer av övningar.
De kunder som ringer och behöver min hjälp är giganter och det kostar dem miljoner kr / timme de står stilla.
Tror detta är orsaken till min ångest och oro.
Jag skulle behöva lite tips/motivation på hur jag ska tänka för att komma över detta.
PS har gymkort och gymet är öppet til 24 men är rätt seg efter 22.
//Joakim
Jag har var fjärde vecka jour. vilket innebär att jag måste befinna mig nära min telefon och dator.
Jag tränar väldigt mycket nu (3-5 gg/vecka) varav hälften är cardio och andra halvan är löpning, inlines, cykel, powerwalks mm.
Har inga problem med detta och det går bra för mig.
Men... när den där jä*** veckan kommer blir jag helt blockad och orkar/vill inte/vågar inte/har inte lust.
Tränar annars mycket hemma med både Kettlebells och andra typer av övningar.
De kunder som ringer och behöver min hjälp är giganter och det kostar dem miljoner kr / timme de står stilla.
Tror detta är orsaken till min ångest och oro.
Jag skulle behöva lite tips/motivation på hur jag ska tänka för att komma över detta.
PS har gymkort och gymet är öppet til 24 men är rätt seg efter 22.
//Joakim
0
Kommentarer
-
Det är väl bara köra hårdare 3 veckor och ha fjärde veckan som vilovecka?0
-
Håller med flowsswe! Se fjärde veckan som en vilovecka så blir det inte så jobbigt för dig mentalt. Det är ju bra för kroppen att återhämta sig. Du verkar redan ha väldigt höga krav på dig under kundveckan så det kan nog vara bra för dig att bara fokusera på ditt jobb ddå. Så om du sänker kraven på dig själv kanske du får mer ork och lust att träna. Prova och se.0
-
Hej.
Om det är så att du måste sätta igång direkt som det ringer så är det inte så mycket du kan göra mer än att träna hemma. I mitt eget fall så har jag beredskap var sjunde vecka och då är det 24/7 som gäller. Men jag har i regel 8-10 timmar på mig innan felet ska vara avhjälpt. Även om det inte är så kul när mobilen ringer och man står på gymmet och dryper av svett så hinner jag i alla fall duscha, hämta bilen och ge mig iväg. Förr tränade jag inte under dessa veckorna men nu har jag kommit över det och vill inte att mitt jobb ska styra mitt liv. Man får ta det som det kommer. Det finns veckor helt utan utryckningar och ibland kan det bli 10-12st så det varierar en hel del. Så varför sitta och vänta på något som kanske inte händer. Nästa vecka är det dags för mig så då ska jag testa med att träna på morgonen, mitt gym har nya öppettider 06:00. Risken att någon ringer då är minimal. Det blir ett något kortare pass men man får vara flexibel, bättre lite än inget alls. Löpning kan du väl köra korta runder i kvarteret så att du hela tiden är nära hemmet. Satsa på lite kortare men tuffare pass som intervaller och backträning. Jag hoppas du kan få till det på något sätt för jag förstår att du inte vill göra uppehåll helt var fjärde vecka.
Lycka till.0
Kategorier
- Alla kategorier
- 156 Huvudforum
- 45 Introducera dig själv
- 23 Allmän hälsa, fitness och kost
- 6 Framgångshistorier
- 29 Mat och näring
- 16 Fitness och träning
- 21 Motivation och stöd
- 10 Recept
- 1 Småprat, kul och spel