Motivation och vänner — Swedish

Motivation och vänner

Alternativ
Hej på dig!
Här har du en alldeles för fet och lat 2-barns mamma som kämpat med vikten hela livet på ett eller annat sätt. Nu MÅSTE jag gå ner i vikt om jag ska orka se mina barn växa upp, MEN åtminstone jag behöver stöd och vänner mitt i allt detta, mer än familjen, gärna andra som också får dippar och behöver stöd och uppmuntran. Ålder, kön, etnicitet, utseende osv. är helt irrelevant! Det viktiga är att vi kan stötta varandra =)

Kommentarer

  • marcusjandersson
    marcusjandersson Inlägg: 5 Member
    Alternativ
    Du har redan tagit det svåraste steget. Det är att offentligt gå ut med sitt mål. Ju fler man säger det till desto bättre.
    Det blir liksom en "push" att fortsätta det man startat.
    Var inte heller rädd för att fråga om råd här eller på andra sidor.
    Önskar dig lycka till.
    Ps:Det finns ingen "mirakeldiet" .Bara DU och vad du vill göra om du bestämt dig:DS
  • 01GT
    01GT Inlägg: 6 Premium Member
    Alternativ
    Här är en till som gärna vill ha peppkompisar :) Ibland är det skönt/bra att "prata" med någon mer än familjen. De stöttar ju oavsett och kanske inte alltid förstår en på samma sätt som en i samma situation gör. Adda mig gärna.
  • mariakjellberg78
    mariakjellberg78 Inlägg: 4 Member
    Alternativ
    Jag är också en fet och lat 2-barnsmamma som behöver pepp och motivation!
  • mariakjellberg78
    mariakjellberg78 Inlägg: 4 Member
    Alternativ
    Hmmm. Nu försvann hälften av det jag skrev...
  • Blika82
    Blika82 Inlägg: 5 Premium Member
    Alternativ
    Hej, jag faller också in under kategorin fet tvåbarnsmamma som behöver gå ned i vikt. Nu är det nytt år å nya tag som gäller här! Är denna tråd fortfarande aktiv?
  • Tuliza
    Tuliza Inlägg: 1 Member
    Alternativ
    Den känns inte superaktiv om man kollar antalet inlägg men kanske finns det fler trådar i forumet 😊
  • Blika82
    Blika82 Inlägg: 5 Premium Member
    Alternativ
    Det är sant. Det verkar vara ganska dålig aktivitet över huvud taget i forumet måste jag säga, vilket är synd.
  • Lillangoransson
    Lillangoransson Inlägg: 1 Member
    Alternativ
    Gått upp 2 kg på två veckor. Målet var att gå ner 5 kg på 5 veckor. Jag har följt appen nitiskt.1730 kalorier per dag, har legat ett par hundra under. Tränat 2-3 dagar. Vila 1-2 dagar.
  • zaidab
    zaidab Inlägg: 3 Member
    Alternativ
    Hej! Det kan vara muskler som du har byggt upp, det kan vara att du har druckit mycket vatten, och din kropp samlar på sig vätska. Det viktigaste är att vi fortsätter kämpar 💪🏼
  • zaidab
    zaidab Inlägg: 3 Member
    Alternativ
    Upptäckte detta forumet idag 🤩
    Är en trebarnsmamma som vill bli av med extra kilona. Hur andar man här? Vi kanske ska skapa en FB grupp istället och höja aktivitetsgraden i gruppen 😂
  • emmaclaesson
    emmaclaesson Inlägg: 3 Member
    Alternativ
    Det är ju en bra idé 👍 forumet här är ju inte det bästa.