Går ej ner — Swedish

Går ej ner

Alternativ
mecama2007
mecama2007 Inlägg: 1 Member
Hej. Har varit med i viktklubb innan och gick ner 10 kg i höstas men sen har det bara stått stilla hur jag än kämpat, ibland har jag även gett upp tillfälligt så då går det ju inte fattar jag med. När jag läste om myfitnessapp så tänkte jag att jag provar, kan behöva lite omväxling. Här fyllde jag i mina uppgifter och bestämde mig för att lägga mig på 7,5 hg i veckan ner. Det innebar då 1500 kcal per dag för mig. Började 10 dagar sen och har inte gått ner ett endaste gram. Snart äter jag 10 st 200 grams chokladkakor å skiter i det känns det som. Nä men....vrf? kan ju inte vara en platå som varat hela detta året???

Kommentarer

  • Von516
    Von516 Inlägg: 4 Member
    Alternativ
    Hur går det? Känner igen mig. Prova att variera kaloriintaget olika dagar tex 1100, 1500, 1800 för att ruska om lite.
  • Lena_Aurell
    Lena_Aurell Inlägg: 6 Member
    Alternativ
    Det är viktigt vad man äter också och inte bara att det är "rätt kaloriantal". Prova att ta bort snabba kolhydrater och satsa på mycket protein och grönsaker som mättar bra. Har du kcal kvar på kvällen ta några nötter som ger mycket kcal och ändå är nyttiga!
  • Gunnsan64
    Gunnsan64 Inlägg: 2 Member
    Alternativ
    Jag har följt dieten till punkt och pricka ett tag nu och går bara upp i vikt :( och när jag försöker äta ännu mindre så säger systemet "stopp, du äter för lite, så det går inte att spara resultatet". Ger upp snart.
  • Sebmaizter
    Sebmaizter Inlägg: 2 Member
    Alternativ
    Som tidigare personer nämnt; Det spelar även roll vad du äter. Sen kan en variabel diet vara rätt användbar också då kroppen anpassar sig till det man äter efter ett tag. Cyklar du högkalori och lågkaloridagar så kan du (eventuellt) slippa detta.

    Kolla även över ditt macronäringsintag. Se till att få i dig minst 1,6gr protein/kg, ca 0,8gr/kg i fett och resten kolhydrater. Är du kraftigt överviktig rekommenderar jag att du höjer fettintaget så att det är procentuellt lika stor eller något högre än kolhydratsintaget.

    Och glöm inte att du måste röra på dig. När du försöker gå ner i vikt så ni skar kroppen sina rörelser för att spara energi, därför måste du öka din påtvingade aktivitet.
  • Linneablomman
    Linneablomman Inlägg: 1 Member
    Alternativ
    För det första så är 10 dagar inget att gå efter då mycket spelar in. För det andra väg dig inte bara. Vikten tar inte hänsyn till att du har samlat på dig vätska eller byggt muskler. Mät också med måttband eller liknande.

    Tex så har jag alltid tidigare stått stilla sista ca 10 dagarna innan menscykeln är slut för att sen tappa 2 kg veckan efter mens. Just före mens och under mens samlar helt enkelt min kropp vätska som jag sedan tappar snabbt.

    Om du inte tänker mäta utan bara väga dig kom ihåg att väga dig vid liknande tillfälle (tex måndagar efter morgontoa men före frukost) och minst en månad innan du säger att det inte går