Viktminskning på lågkolhydratkost — Swedish

Viktminskning på lågkolhydratkost

Alternativ
Jag är en dansk kille på 40 år som bor i Sverige. Jag har det mesta av mitt vuxna liv varit överviktig och ja, direkt fet. Har tidigare gått ned i vikt för snart 20 år sedan som jag lyckades hålla ett par år, men när jag kom hit till Sverige gick det fel igen och sedan har jag inte lyckats gå ned i vikt. Januari 2015 började min viktresa. Jag har ätit lågkolhydratskost med mera fett (jag använder mig inte av begreppet lchf då det också finns mycket nonsens där som att morötter ska man se upp för, eller gröna ärtor när det gäller vikt!!!!). Jag har använd mig av myfitnesspal.se för att hålla koll på mängden kolhydrat och socker som jag får i mig och jag har satt min gräns på 100 gram per dag. 7 Månader senare har jag lyckats gå ned 42,2 kg (från början använde jag mig inte av myfitnesspal.se) helt utan svält, utan att bry mig en sekund om kalorier, utan överdrivet motion fast jag motionera, men detta är något som har kommit i takt med viktminskningen. Jag vägde 128 kg när resan började och nu är jag på 85,8 kg. Ska bara ned på 84 kg, då är jag nöjd! Tycker det är dags att se upp över kostråden. Inte att alla behöver äta som jag, men mängden socker och kolhydrat vi får i oss är för mycket och vi ser resultaten av det idag och jag har märkt det på egen kropp och upplevd hur det känns när man förändrar :) När jag är i mål kommer jag givetvis fortsätta äta lågkolhydratkost men dock lite mer anpassat för att hålla vikten istället för att fortsätta gå ned i vikt. Önskar alla en trevlig viktresa och jag kommer heja på alla :)

jzomopj2trlf.jpg
twbxtku9xp2x.jpg
gy8f17ppolfy.jpg
mmsuuu56ck6k.jpg
77utgt61k3c6.jpg
tx7gb3pkmerr.jpg
8aljtj1z4svs.jpg
7zhi748qz1c8.jpg
ningjdffn0eokw1d.jpg

Kommentarer

  • Jeffiswe
    Jeffiswe Inlägg: 2 Member
    Alternativ
    Super bra jobbat, väldigt motiverande att se dina bilder
  • janjohansen6666
    janjohansen6666 Inlägg: 2 Member
    Alternativ
    Jeffiswe skrev: »
    Super bra jobbat, väldigt motiverande att se dina bilder
    Tusen tack :)
  • Sebmaizter
    Sebmaizter Inlägg: 2 Member
    Alternativ
    Grymt bra jobbat!
  • Betty
    Betty Inlägg: 22 MFP Staff
    Alternativ
    Grattis till din framgång!
  • Hanoswe
    Hanoswe Inlägg: 1 Premium Member
    Alternativ
    Imponerande!
    Verkligen bra jobbat.
  • marieek75
    marieek75 Inlägg: 1 Member
    Alternativ
    Grymt jobbat !!
  • lillemorg2014
    lillemorg2014 Inlägg: 2 Member
    Alternativ
    Wow. Äter också som du. Använder samma app. Genomgick en operation i mars. Gick ner i vikt. Men oj. Mest muskler som försvann. Hudkostymen hängde slappt och magen hade kvar fettet.
  • olssoncjerik5834
    olssoncjerik5834 Inlägg: 1 Member
    Alternativ
    Grymt bra jobbat! Helrätt med kolhydratskost
  • lollomyr
    lollomyr Inlägg: 1 Member
    Alternativ
    Såå bra gjort. Har nyss börjat min resa och hoppas att det går lika bra för mig som med dig
  • Viosaaa
    Viosaaa Inlägg: 1 Member
    Alternativ
    Mycket bra jobbat!
  • jorpee
    jorpee Inlägg: 5 Member
    Alternativ
    bra där!
  • serverfel
    serverfel Inlägg: 1 Member
    Alternativ
    Fantastiskt! Grymt jobbat!
  • kaynessart
    kaynessart Inlägg: 2 Member
    Alternativ
    Bra jobbat! Mycket imponerande!
  • sissin6
    sissin6 Inlägg: 1 Member
    Alternativ
    grymt gjort använder denna app också sen februari i år och lyckas än så länge gått ner 1,6
  • Energica2
    Energica2 Inlägg: 1 Member
    Alternativ
    Roligt och inspirerande din historia. Jag har sedan två veckor börjat först med att rensa kroppen från socker genom keto dieten som är en lågkolohidrat diet. Jag kombinerar det med intermittent fasta. Har gått ner ca 5 kg på dessa två veckor och utan att känna hunger och energin är på topp.
  • ktvslv
    ktvslv Inlägg: 1 Member
    Alternativ
    Grymt jobbat 🔥🎊