Antal måltider — Swedish

Antal måltider

Alternativ
Hej alla grymma!
Jag märker att jag har svårt att hålla mig till tre måltider och ett mellanmål. Jag når inte upp till kalorintaget under måltiderna. Vill liksom inte känna mig proppmätt. Därför äter jag massa mellanmål under hela dagen. Spelar det någon roll? Ska man försöka hålla sig till ett visst antal måltider under dagen? Tacksam för svar.
MVH Hector

Kommentarer

  • ErikLjunggren
    ErikLjunggren Inlägg: 1 Member
    Alternativ
    Hej Hector! Jag har liknande dilemma och för min del handlar det om att när jag äter ”bra” mat så blir helt enkelt inte måltiderna särskilt kaloririka. Man kan lägga till extra olivolja tex men känns ganska onödigt då det innehåller mycket kalorier men ej mättar speciellt mycket.

    Men enligt forskning så visar det att det inte spelar speciellt stor roll på hur du fördelar dina kalorier under dagen. Det kan vara en fördel att äta större måltider innan och efter träningspass men det som spelar störst roll är den totala makrofördelningen du får ihop under dagen :)

    Mvh, Erik
  • pepsi_92_6
    pepsi_92_6 Inlägg: 1 Member
    Alternativ
    Z Z Z Z z5 jag
  • jorpee
    jorpee Inlägg: 5 Member
    Alternativ
    Nej spelar faktiskt ingen stor roll så, om du inte är inne och ska köra intermittent fasting.
  • Kej79
    Kej79 Inlägg: 1 Member
    Alternativ
    Jag hamnar ofta under, men kompenserar på helgerna. :smiley: