Alltså detta med kolhydrater — Swedish

Alltså detta med kolhydrater

Linds_Wellness
Linds_Wellness Inlägg: 20 Premium Member
redigerade januari 2020 i Mat och näring
Vad kan man äta som inte innehåller kolhydrater?
Självklart vill man inte ta bort det och jag vill ha en viss del av det men så svårt att hitta saker som innehåller lite kolhydrater eller inga alls.

🙏TIPS MOTTAGES JÄTTE GÄRNA🙏

☃️Önskar er en fortsatt grym torsdag☃️

Kommentarer

  • Zhatan
    Zhatan Inlägg: 2 Member
    Vill man inte äta kolhydrater så får man ju undvika spannmålsprodukter, potatis, ris och pasta i princip. Och socker så klart.

    Grönsaker går bra att äta för det mesta men vissa är bättre än andra sen är det ju kött, kyckling och fisk som gäller.

    Vill du har utförligare svar så rekommenderar jag att skriva i det engelska forumet istället för det är rätt dött här.
  • Annenmat
    Annenmat Inlägg: 1 Premium Member
    Bra läsning på kostdoktorn.se
  • pungvift
    pungvift Inlägg: 1 Member
    Vitkål! Jag har bytt ut allt som jag tidigare gjorde med pasta till vitkål (makaroner och köttbullar är nu vitkål+lök och köttbullar t ex). Sen i lasange kan man använda zucchini istället för pastaplattor. Blir kanon!
  • Gimsenius
    Gimsenius Inlägg: 1 Member
    Kolla på dietdoctor.se men i princip grönsaker son växer ovan mark och proteinrika saker och nyttiga fetter. Avocado, broccoli, blomkål, spenat, lök, nötter, squash, rädisa, sparris, paprika, tomat, gurka, linfrö, kvarg, keso, bär, fet fisk och kött, räkor, ägg.