NonScaleVictory - Framgångar utanför vågen — Swedish

NonScaleVictory - Framgångar utanför vågen

KarinSanden
KarinSanden Inlägg: 51 Member
redigerade september 6 i Framgångshistorier
I det engelska forumet finns det en lång tråd där man listar sina framgångar som inte har med vikt att göra. Jag tycker att vi ska ha en svensk sån också, vikt är trots allt en ganska dålig framgångsmätare.

Så - vilket är din senaste framgångsupplevelse? <3

Kommentarer

  • KarinSanden
    KarinSanden Inlägg: 51 Member
    Några NSV från senaste veckan

    - Igår fick jag på mig en klänning i storlek 38. Den satt dåligt, men den gick på!
    - Igår när jag tog en promenad fick jag på mig ett par träningsbyxor med lite kompressionsfunktion som tidigare suttit för tight
    - På samma promenad igår märkte jag att insidan på mina knän inte går emot varandra längre (kan ha varit tightsen med)
    - Jag har mindre ont i mina knän än jag hade för några veckor sedan
  • Frk_M
    Frk_M Inlägg: 54 Member
    Hm @KarinSanden mitt måste vara att byxorna sitter bra i midjan och att det börjar bli väl lösa i benen. Tur jag köpte nya i samma modell en storlek mindre i London. De satt bra när jag provade!
  • KarinSanden
    KarinSanden Inlägg: 51 Member
    Mycket bra @Frk_M !! Kläderna är så viktiga för att känna framgång!

    Idag på träningen lyckades jag göra en övning med tyngre vikter än förra veckan. Det är en svår variant på rumänska marklyft där man har ett ben bak på en bänk. Jag har kört med 20 kg innan men idag hade jag 25 och det kändes bra. Att inte tappa i muskelstyrka i viktnedgången är superviktigt för mig och att dessutom kunna öka vikten är fantastiskt!

  • Frk_M
    Frk_M Inlägg: 54 Member
    @KarinSanden Grattis, vilken prestation! Jag ser bara till att hålla mitt stegmål och kör mediyoga med enkla rörelser hemma. Borde hitta tillbaka till gymmet efter en skada.
  • KarinSanden
    KarinSanden Inlägg: 51 Member
    > @Frk_M sa:
    > @KarinSanden Grattis, vilken prestation! Jag ser bara till att hålla mitt stegmål och kör mediyoga med enkla rörelser hemma. Borde hitta tillbaka till gymmet efter en skada.

    Hur har du skadat dig? Har du gått till fysioterapeut? Jag slet sönder mitt knä och den fysion jag körde räddade mig tillbaka till precis som innan skadan. Men det tog ett år.
  • Frk_M
    Frk_M Inlägg: 54 Member
    @KarinSanden behövdes inte denna gång. Hade en bra ortopedspecilist och mr visade helt ledband även om det fanns irritation vid fästet och sen ett bone bruise så anpassa rörelse utifrån vad som gick och öka allteftersom. Men jävlar vad ett bone bruise gör ont! Var gråtfärdig ibland.
  • KarinSanden
    KarinSanden Inlägg: 51 Member
    Frk_M skrev: »
    @KarinSanden behövdes inte denna gång. Hade en bra ortopedspecilist och mr visade helt ledband även om det fanns irritation vid fästet och sen ett bone bruise så anpassa rörelse utifrån vad som gick och öka allteftersom. Men jävlar vad ett bone bruise gör ont! Var gråtfärdig ibland.

    Jag vet inte vad ett bone bruice är men jag kan tänka mig. Mitt ledband var helt avslitet enligt MR så det gjorde inte alls ont. Fanns inget som kunde göra ont. :D
  • Frk_M
    Frk_M Inlägg: 54 Member
    @KarinSanden det är när skelettet blöder. Alltså som ett blåmärke. Jäkligt ont att ”gå på”.
  • KarinSanden
    KarinSanden Inlägg: 51 Member
    @Frk_M Det kan jag verkligen förstå att det gör!

    Igår fick jag på mig min svarta Houdini i storlek M utan att det kändes som en tvångströja. Den är fortfarande tight, men på gick den och jag behöver inte skämmas för att ha den. I alla fall inte hemma. :smiley:
  • Frk_M
    Frk_M Inlägg: 54 Member
    @KarinSanden grattis! Låter härligt. Strl M är en bit bort för mig 😅
  • KarinSanden
    KarinSanden Inlägg: 51 Member
    Vilken storlek det är spelar ju mindre roll @Frk_M utan känslan när "kläderna släpper från kroppen" och plötsligt sitter lite löst. Eller att man kan dra på sig något som tidigare inte gick på. Det är roligare att återförenas med kläder i sin egen garderob än att köpa nytt tycker jag.
  • Frk_M
    Frk_M Inlägg: 54 Member
    @KarinSanden helt rätt men jag har så mkt fina kläder i mindre storlek som jag längtar att få komma i.
  • KarinSanden
    KarinSanden Inlägg: 51 Member
    I helgen mätte jag kroppen igen eftersom vågen pekar åt helt fel håll just nu. Antibiotikan har stängt ner magfunktionen helt, s åhar inte kunnat gå på toan sen i onsdags förra veckan. :wink:

    - Midja
    - Hals
    - Överarm
    - Underarm
    - Rumpa
    - Lår
    - Vad

    Alla mått visar ett mindre mått än förra mätningen för en månad sedan. Bara kämpa på och göra så mycket rätt jag kan trots att jag inte får träna eller äta som jag vill. Det är nu 4 dagar kvar av pencillinet.
  • KarinSanden
    KarinSanden Inlägg: 51 Member
    Frk_M skrev: »
    @KarinSanden helt rätt men jag har så mkt fina kläder i mindre storlek som jag längtar att få komma i.

    Jag förstår att dom lockar och det är ju en bra morot! Är det något speciellt plagg som du använder för att se hur det sitter?

    Jag har ett par jeans - just nu får jag upp dem till halva låret om jag drar hårt. :D
  • Frk_M
    Frk_M Inlägg: 54 Member
    @KarinSanden

    Härligt med mindre mått. Tycker det är svårt att mäta mig då bandet hamnar lite hipp som happ. Men det är bra när vågen står stilla eller går upp. Hoppas magen kommer igång snart. Jag har alltid problem med min 🤢

    Jag har flera plagg på en lista som måttstock. Nästa en en klänning, visserligen jersey så jag kommer i den men jag vill att den ska sitta snyggt.

    Heja oss! Sakta men säkert tar vi oss mot målet!
  • KarinSanden
    KarinSanden Inlägg: 51 Member
    @Frk_M Ja, speciellt på magen och rumpan är det svårt med måttbandet.

    Jag har bestämt mig för att mäta den fetaste delen på varje del så då blir det enklare att hitta. Bara att dra runt måttbandet och hitta det största måttet. Jag tror att midjan ska mätas vid den insvängda delen, men jag mäter min bilring istället.
  • Frk_M
    Frk_M Inlägg: 54 Member
    @KarinSanden harbdu något nästa non scale mål?
  • KarinSanden
    KarinSanden Inlägg: 51 Member
    > @Frk_M sa:
    > @KarinSanden harbdu något nästa non scale mål?

    Nej egentligen inga mål. Jaghar två par jeans som jag drar på emellanåt för att se hur långt upp don kommer. Har du sånna mål?
  • Frk_M
    Frk_M Inlägg: 54 Member
    @KarinSanden jo jag har en hel lista på gamla kläder i olika storlekar som jag har som mål. Alltid kul nr de passar!
  • KarinSanden
    KarinSanden Inlägg: 51 Member
    Frk_M skrev: »
    @KarinSanden jo jag har en hel lista på gamla kläder i olika storlekar som jag har som mål. Alltid kul nr de passar!

    I måndags när vi tränade så gjorde jag en pull-up fast med gummiband. Lite senare tog jag av mig min tröja och tränade i bara tränings-BH'n. Det som är min non scale vistory är att jag VÅGADE göra de två sakerna som jag inte vågat innan. För att jag känner att min progress och envishet ger mig självförtroende.

  • Frk_M
    Frk_M Inlägg: 54 Member
    @KarinSanden modigt! Bra gjort 😊
    Tänkte jag inte har något men igår regnade det och faktiskt så satt regnjacka bra när den var knäppt så jag får ta det och tänka positivt trots platå.
  • KarinSanden
    KarinSanden Inlägg: 51 Member
    > @Frk_M sa:
    > @KarinSanden modigt! Bra gjort 😊
    > Tänkte jag inte har något men igår regnade det och faktiskt så satt regnjacka bra när den var knäppt så jag får ta det och tänka positivt trots platå.

    Vilken jättebra NSV! En regnkappa har man inte så ofta och den töjer sig inte heller så det är verkligen en jättebra Signal!! 🥰
  • KarinSanden
    KarinSanden Inlägg: 51 Member
    I helgen när jag var i Åre bestämde jag mig för att gå från vår lägenhet och ner till byn, det har jag aldrig gjort innan eller ens tänkt att jag skulle orka göra. Det är nedför Förbergets topp och sedan sträckan från reningsverket och in mot byn. Jag klockade tiden 1.25 från lägenheten till stationen och sträckan var 6.5 km. Nästa steg blir att gå hem igen, många kilometer i brant uppförslut och tiden kan kanske dubblas för en hempromenad.

    Får ta med en ljudbok, en kexchoklad och vatten så ska det nog gå.
  • Frk_M
    Frk_M Inlägg: 54 Member
    @KarinSanden wow låter tufft med uppför i 6 km… men kanske inte går helt uppför hela tiden.