Tips for more plant-based protein without supplements — German

Tips for more plant-based protein without supplements

Hi, I'm new to this calorie counting game and I actually just started it because I felt like I don't eat enough 😅 and I felt like I should step up my protein game... Which I really should.
Does anyone have a tip on how to sneak extra protein as a vegan (allergic to animal fats) without using supplements and eating beans every meal?

Kommentare

  • fleissigesBienchen1907
    fleissigesBienchen1907 BeitrÀge: 3 Member
    Hey Buranku99

    Maybe you can try eating oatmeal and nuts like Walnut or hazel.
    My English is not the best but I hope you understand what I mean. Good luck with your Nutrition, never give up!
  • ThomasBWE
    ThomasBWE BeitrÀge: 2,649 Member
    If you are vegan because of allergic reactions regarding animal based fats (and not as a result from may be mere moralic issues) there should no problem to up ptotein intake by consuming whey protein isolate, which is extracted from dairy products. There is also a wide array of plant based protein extracts (e.g. from Soy, Oat and so on) available that can be consumed after working out.
    If your question aims more towards natural high protein food mind acocados, pumpkin seeds, sweet potatoes, quinoa, chia, Maca roots, Paranuts just to name a few... ;)
  • Kidneybohnenpfanne
    Kidneybohnenpfanne BeitrÀge: 5 Member
    Translate this please to understand: Linsen, Tofu, Tempeh, Sojajoghurt, Like Meat like Chicken, Maca, KĂŒrbiskerne, Kichererbsen, Sojamilch, Haselnussmus, Mandelmus, Erdnussmus, Wunderbrot Bauckhof, Sojagranulat Vantastic Foods, Quinoa, Parboiled Reis, Goldhirse, Buchweizenmehl, Sonnenblumenkerne, Sesam, Leinsamen, Haferflocken, Hirsebrei, Amaranth, Cashews oder Cashewmus, Erbsen, Rosenkohl, Kartoffeln, GrĂŒnkohl, Champignons, Beyond Meat Burger oder Wonderburger ALDI, Raw Bite Riegel Protein, Maismehl, Reismehl, Lima Tortilla Chips, Mandelmehl, Genmai Miso, Seidentofu.

    Viele GrĂŒĂŸe
    Kidneybohnenpfanne
  • SlowMarkus
    SlowMarkus BeitrÀge: 662 Member
    > @Kidneybohnenpfanne schrieb:
    >...Beyond Meat Burger oder Wonderburger ALDI...

    Mir persönlich ist der Aldi Wonderburger zu weich. Lidl Next Level Burger, Vantastic Foods Vantastic Burger, MĂŒhlenburger, Incredible Burger und halt der Beyond Meat Burger schmecken mir besser.

    Aber alles Geschmacksache! 👍

    *und ja, ich bin verfressen! 😅
  • Kidneybohnenpfanne
    Kidneybohnenpfanne BeitrÀge: 5 Member
    Ein Burgerdurchprobierer, wie ich sehe ;) Willkommen im Club :) .Der Vantastic Foods und der Beyond Meat Burger schmecken mir auch gut. Der Wonderburger könnte fĂŒr mich wĂŒrziger/rauchiger sein, von der Konsistenz her mag ich ihn und esse ihn auch. Wobei der Beyond 3g mehr Protein auf 100g hat. Kennst Du von Like Meat das Like Chicken?
  • SlowMarkus
    SlowMarkus BeitrÀge: 662 Member
    @Kidneybohnenpfanne Ja, ich hab vieles mal durchprobiert. Von Like Meat schmeckt mir "Grilled Chicken Paprika" am besten.
  • Kidneybohnenpfanne
    Kidneybohnenpfanne BeitrÀge: 5 Member
    Ah cool, das kenne ich auch. Ich kaufe meistens das Like Chicken(wie es jetzt heißt) und wĂŒrze es mit Sojasauce, Zwiebelpulver, Knoblauchpulver, Pfeffer, Paprikapulver und KipgewĂŒrz aus den Niederlanden. Sehr lecker auch in Salat und wertet mit 18g Protein auf 100g den Proteingehalt im Salat extrem auf und man bzw. ich esse dann Salat lieber ;-).
    Kennst Du noch irgendwelche proteinhaltigen Produkte, die ich vielleicht noch nicht kenne?
  • SlowMarkus
    SlowMarkus BeitrÀge: 662 Member
    @Kidneybohnenpfanne die Alberts Lupinen-Sachen?
  • Kidneybohnenpfanne
    Kidneybohnenpfanne BeitrÀge: 5 Member
    Die Albertslupinenprodukte finde ich vom Geschmack her nicht so gut. Aber danke!