Heisann! — Norwegian

Heisann!

Hallo der ute!

Da har jeg endelig fått det sparket bak jeg trengte for å gå ned i vekt (har lenge vist at jeg trengte det men har ikke "prioritert" vektnedgangen så veldig)

Jeg er 32år og i fra Oslo, har det siste året fått påvist kronisk nyresvikt pga tidligere diabetes og for at jeg skal kunne bli transplantert så må jeg ned en del i vekt. Jeg har blitt søkt inn på NIMI Hønefoss, men tenker å starte opp litt selv på egenhånd.

Det er ikke første gang jeg er på "slankern" så har vært borte i prosessen før. Gikk ned fra 165 til 130kg på 1,5år (dette var i 2006) og har gått opp og ned som en jojo siden den tid.

Jeg er utdannet kokk og elsker å lage mat, jeg syntes derfor det er gøy å eksperimentere når jeg lager sunn mat. Jeg kommer etterhvert til å dele noen oppskrifter her og om noen ønsker noen tips, triks e.l. så er det bare å spørre.

Når det gjelder trening så er jeg ikke veldig aktiv av meg, men jeg startet for 1mnd siden å gå uansett hvor jeg skulle (i Oslo vel og merke) så jeg føler at det i allefall er en start :D

Ble en vel lang introduksjon, men jaja!

Ha en knall dag videre!

Kommentarer

  • herminl
    herminl Innlegg: 4 Member
    velkommen.
    er ny her fra i dag jeg også :) bor i østfold og er 30 år og skal ned 20 kg
  • Mocca72
    Mocca72 Innlegg: 1
    Hei!
    Jeg har brukt MyFitnesspal såvidt før, men som så mange andre går motivasjonen ned i takt med at vekta går opp etter ei stund.
    Har nok lett for å sprekke når jeg har gått ned noen kilo,- for da har jeg jo vært så innmari flink ;) Jaja, jeg prøver igjen!
    Er ei dame på 41, med to tenåringsjenter, mann, en Gordon Setter og ei katte. Vi bor litt landlig til og har masse turmuligheter rett utenfor døra. Jeg trener på treningssenter 2-3 ganger i uka, så trening er egentlig ikke et problem for meg. Sjokolade, nøtter,- ja, alt som er salt og søtt er vel mine største fiender.... Greier jo ikke å la være å kjøpe det, sjøl om det jo er helt tullete med så lav sjølkontroll på Rema :(
    Selv om det nok syns på meg at vekta skulle vært minst 10 kg lavere, så har jeg egentlig ikke lyst til å legge til bekjente som venner her på MyFitnesspal. Har et ønske om å følge noen andre her inne, for å få et lite spark bak når det trengs. Har en travel hverdag og får kanskje ikke tid til å skrive slike lange avhandlinger som i dag her, men skal i hvert fall legge inn matinntak på mobilen daglig.
    Noen her inne som vil være med på en tur nedover?
    Lillian
  • estella_87
    estella_87 Innlegg: 3
    Hei på deg :)
  • xantippe07
    xantippe07 Innlegg: 2
    Hei. Jeg er hunnkjønn på 43 år. Bor i nærheten av Oslo. Jeg er ny her inne. Har til nå slanket meg 15 kilo, skal ned ca 7 kilo til. Jeg gikk opp nesten 20 kilo på ett års tid. Fikk påvist lavt stoffskifte og går nå på Levaxin. Jeg forsøker å trene ca fire ganger pr uke på Elixia. Nå må jeg jobbe skikkelig med motivasjonen for å klare de siste kiloene, jeg merker at jeg begynner å bli litt lei.
  • millahm
    millahm Innlegg: 1
    Hei!

    Har du prøvd Crossfit? :)

    Hvis ikke så annbefaller jeg det virkelig! Du har alltid en coach som passer på at du utfører øvelsene riktig og alle de andre på gruppe heier på hverandre! :)

    Det er en kombinasjon av kondisjonstrening, styrkeløft og turning, og så lenge du ligger i underskudd av kalorier så brenner du masse fett og bygger muskler ved å trene crossfit! :)

    Du blir motivert til å trene, siden du skrev at du ikke vært så veldig aktiv tidligere.. Jeg trener crossfit i Tønsberg, og i høst når det startet så var det mange kvinner på middelaldern som var overvektige som startet og de har alle hatt store progresjoner! :)

    Hilsen Milla