Mangel på proteiner — Norwegian

Mangel på proteiner

Hei =) Jeg spiser for tiden etter PSMF - proteinsparende modifisert faste. I korte trekk skal jeg ha i meg maks 20g fett og 20g karbo. Så skal jeg ha 165g protein. Etter å ha logget maten jeg har spist siden søndag så ser jeg at jeg mangler ca 50-70g protein hver dag. I tillegg så ligger jeg farlig lavt på kcal, til tross for minimum 6 måltider om dagen. Noen tips til hvordan jeg kan få i meg mer protein? En standard dag ser for tiden slik ut:

Frokost:
Kyllingfilet + grønnsaker

Lunsj:
En boks cherrytomat, en halv agurk, en halv boks mager CC

Middag:
Kyllingfilet, paprika og champignon

Mellommåltid:
Vanilje kesam og bringebær

Kvelds:
Omelett av 6 eggehviter og skinke

Har gått ned 3 kilo på 4 dager.

Kommentarer

• Brittene
    Brittene Innlegg: 2
    Kast på noe kjøtt til lunch (tunfisk?) og bruk hele egget i omeletten. Da smaker den bedre og blir mer næringsrik. Litt fetere blir den jo, men da trenger du neppe 6 egg.

At du taper masse vekt i starten er normalt uansett, du tapper kroppens glykogenlagre og vann.
  • ivers87
    ivers87 Innlegg: 8 Member
    3 kilo på 4 dager? Hvor mye veier du?
  • lindaen85
    lindaen85 Innlegg: 3
    Det er masse karbohydrater i eggeplommen, men det er kun proteiner i eggehviten =)

Jeg veide 80 kilo, nå 77. Er 161cm høy..
  • lindaen85
    lindaen85 Innlegg: 3
    Det er forøvrig svangerskapskilo, skal tilbake til min normale vekt som er 65. 10 mnd siden fødsel og jeg har ikke mistet et gram til tross for amming og bra kosthold. Nå ammer jeg ikke mer og valgte PSMF som en skuddstart. Holder veldig på vann og regner med at jeg blir å kvitte meg med ca 10 kilo de neste to ukene (av erfaring fra tidligere svangerskap).
  • mrshort79
    mrshort79 Innlegg: 5
    Du kan jo få deg noe supplement? Proteinpunlver eller noe?
    http://www.proteinfabrikken.no/hovedsiden/Proteinpulver/Whey-Tech/Whey-Tech-1000g-Jordbær-Proteinfabrikken-11179-p0000001901#.U3X19Pl_uQc

Jeg har begynt å ta dette, for å få i meg mer proteiner enn det jeg får i meg igjennom vanlig diett.
  • Skip2mylou
    Skip2mylou Innlegg: 3
    Mine snacks proteinkilder bruker som regel å være:
    - Mager Cottage Cheese fra Tine (420g) blandet med lettyoghurt.
    - Skyr fra Q-meierine
    - Gresk yoghurt fra Tine eller Synnøve
    - Tunfisk blandet i salat, eller nudler/tortillawrap (litt mere karbs)
    - Kylling og kalkunpølse fra prior
    - Diettbarer fra Nutrilett eller atkins
    - Proteinpulver

Ellers kan du kjøre på med en dose middagsproteiner:
    - Strimlet svinekjøtt eller svinebiff fra Nordfjord/Gilde
    - Løvbiff av kalkun eller okse.
    - Karbonadedeig
    - Hvit fisk: seifilet, torskefilet, kveite. Veldig lav på kalorier og fett :)
    - Rød fisk som laks, litt mere fett pga. o-mega 3.