Hallå Sverige!!!! — Swedish

Hallå Sverige!!!!

Alternativ
jonteman
jonteman Inlägg: 1 Premium Member
Hur går det för er??
«1

Kommentarer

  • Liljeberg
    Liljeberg Inlägg: 17 MFP Moderator
    Alternativ
    Tack bra! :-)
  • pepsitant
    Alternativ
    tackar väldigt bra är jättenöjd med denna sida/app
  • ciaraud
    ciaraud Inlägg: 1
    Alternativ
    Bra!
    Nöjd med att appen kommit på svenska och att det finns inhemska varumärken med. Länkningen till Withings Pulse (WP) är dock inte klockren. Är tvungen att manuellt föra in aktivitet.

    Kanske en dålig presentation så vi gör om det: Kvinna som efter en lång tids sjukskrivning återtar sin hälsa och återstartar sin "löpkarriär". Detta sedan mitten av oktober. Hit tade MFP i förra veckan. Blir en bra vän att hålla i handen tillsammans med Runkeeper och min WP.
    Cia
  • robham66
    robham66 Inlägg: 2
    Alternativ
    Jämför myfitnesspal med Lifesum (ShapeUp) och den här appen har sina fördelar.
  • Turbotjejen
    Alternativ
    Hittade denna appen via mobil idag, ska bli spännande. Är en 35-årig tjej som gick in i väggen 2010, och fick barn för 16 veckor sedan. Just nu väger jag ca 20 kg för mycket, och jag avskyr det. Har inte så lätt för att gå ner i vikt, men tänker kämpa för att försöka. Heja oss!
  • Liljeberg
    Liljeberg Inlägg: 17 MFP Moderator
    Alternativ
    Hej alla!

    Jag är moderator i den än så länge stillsamma svenska forumet. Om det är något som inte funkar som det ska eller om ni har några frågor så försöker jag gärna att hjälpa till!

    Jag är också 35 och har använt MFP aktivt sedan början av augusti och har lyckats gå ner 10 kg. Har nyligen skaffat en Fitbit One som jag synkar mot MFP.
  • vallemamma
    Alternativ
    Hej! Tycker att MFP är toppen! Den ger mig så mycket information om min träning och får mig att se på träning på ett annat sätt. Är snarare soffliggare än träningsnarkoman. För mig är det ett utomordentligt verktyg och hjälpmedel. Ny sedan den 3 januari 2014. Beach 2014 here I come!
  • Fredrikforfan
    Alternativ
    Hej !

    Skulle gärna se att mina styrketräningspass räknas som brända kalorier, inte endast de 10 min jogg jag gjort som uppvärmning i början
  • Liljeberg
    Liljeberg Inlägg: 17 MFP Moderator
    Alternativ
    Hej !

    Skulle gärna se att mina styrketräningspass räknas som brända kalorier, inte endast de 10 min jogg jag gjort som uppvärmning i början

    Jag styrketränar inte själv, men vad jag förstår är det mycket krångligare att räkna kalorier på styrketräning än på konditionsträning. Man kan väl få en bra indikation genom att mäta pulsen kontinuerligt under träningen så att skaffa ett pulsband är kanske ett alternativ.
  • Liljeberg
    Liljeberg Inlägg: 17 MFP Moderator
    Alternativ
    Hej! Tycker att MFP är toppen! Den ger mig så mycket information om min träning och får mig att se på träning på ett annat sätt. Är snarare soffliggare än träningsnarkoman. För mig är det ett utomordentligt verktyg och hjälpmedel. Ny sedan den 3 januari 2014. Beach 2014 here I come!

    Välkommen och lycka till!
  • Sremmerb
    Sremmerb Inlägg: 1
    Alternativ
    Välj "Strength training" i cardiomenyn så får du en grov uppskattning på hur mycket du bränt.
  • tangen88
    tangen88 Inlägg: 1
    Alternativ
    3kg nergång sedan senaste incheckningen 2 veckor sedan :). rätt så nöjd med framsteget än så länge :D.

    Och tack vare appen så har man börjat göra medvetna mat beslut numera.
  • RaouiDuke
    RaouiDuke Inlägg: 2
    Alternativ
    Det går fint! Tränar hårt och håller koll på vad jag stoppar i mig. :)
  • skruven2008
    Alternativ
    Nystartad men det går bra än så länge. Måste ta mig över tröskeln vad gäller mata in vad jag stoppar i mig och få till lite recept/färdiga mål.
    Försöker bara klura ut hur jag ska få till visning av datum på ett "vanligt" sätt vid t.ex invägning.
    Att välja dag/mån/år är inga problem, men det visas i formatet YYYY-DD-MM.
    Hade varit gott om man kunde ställa in hur man vill visa sina datum, t.ex YYYY-MM-DD eller DD/MM/YYYY

    Har redan raderat några poster då jag trodde att jag matat in (fel) för t.ex juni och augusti 2014 :-(
  • Liljeberg
    Liljeberg Inlägg: 17 MFP Moderator
    Alternativ
    Nystartad men det går bra än så länge. Måste ta mig över tröskeln vad gäller mata in vad jag stoppar i mig och få till lite recept/färdiga mål.
    Försöker bara klura ut hur jag ska få till visning av datum på ett "vanligt" sätt vid t.ex invägning.
    Att välja dag/mån/år är inga problem, men det visas i formatet YYYY-DD-MM.
    Hade varit gott om man kunde ställa in hur man vill visa sina datum, t.ex YYYY-MM-DD eller DD/MM/YYYY

    Har redan raderat några poster då jag trodde att jag matat in (fel) för t.ex juni och augusti 2014 :-(

    Var någonstans fyller du uppgifterna där du måste ange datum själv? Antingen är det väl redan ifyllt eller så använder man drop-down-menyer?
  • skruven2008
    Alternativ
    Under incheckningen.
    När man ska ändra/lägga till en tidigare händelse, t.ex vikt.
    Dropdownmeny? Ja, i format DDMMYYYY (t.ex 12-01-2014, alltså 12 jan. 2014) - inga problem där.
    Dock tiltar det i mitt huvud när det redovisas (efter att jag lagt till en händelse) så här: "2014-12-01". Jag tolkar det som 1 dec. 2014.

    Har iaf lagt ett ärende hos supporten och de är medvetna om det, de jobbar på en lösning.
  • Miasen
    Miasen Inlägg: 4
    Alternativ
    Januariångesten, den som egentligen borde kommit för flera år sedan :)

    Men nu är jag igång, och den här gången ska jag lyckas!
  • Liljeberg
    Liljeberg Inlägg: 17 MFP Moderator
    Alternativ
    Januariångesten, den som egentligen borde kommit för flera år sedan :)

    Men nu är jag igång, och den här gången ska jag lyckas!

    Heja!
  • The_Raspberry
    The_Raspberry Inlägg: 3 Member
    Alternativ
    Hej!

    Åh så spännande med ett svenskt forum! Trevligt att ha hittat hit!

    Jag började använda mfp efter nyår (nyårslöfte hehe) och har sedan dess gått ner 2 kg redan (!!!). Tycker att det är ett jättebra sätt att lära sig mer om sina mat och träningsvanor.

    Hoppas ni har en trevlig dag! :)
  • Liljeberg
    Liljeberg Inlägg: 17 MFP Moderator
    Alternativ
    Hej!

    Åh så spännande med ett svenskt forum! Trevligt att ha hittat hit!

    Jag började använda mfp efter nyår (nyårslöfte hehe) och har sedan dess gått ner 2 kg redan (!!!). Tycker att det är ett jättebra sätt att lära sig mer om sina mat och träningsvanor.

    Hoppas ni har en trevlig dag! :)

    Välkommen hit och grattis till viktnedgången! 2 kg redan? Det fick fort!
  • Lena_Viola
    Alternativ
    Jag har bytt från Shape Up till MFP. Tycker den är är mycket bättre! :)
  • sagaj97
    sagaj97 Inlägg: 1
    Alternativ
    Hejsan! Precis hittat denna app och nu jäklar ska här tappas kilon. Kul att ha koll på mycket man äter och enkelt att se hur man borde lägga upp sina mål. Alltid varit nojig över min kropp då jag är en kurvig tjej som ligger på gränsen till att bli överviktig. Så några kilon mindre skulle göra mig gott. Går på fettförbrännar dieten och det har funkat bra hittills. Lycka till alla ni andra :)
  • Liljeberg
    Liljeberg Inlägg: 17 MFP Moderator
    Alternativ
    Välkomna hit och lycka till!
  • ekanch
    ekanch Inlägg: 1
    Alternativ
    Hej,

    Gick med i söndags efter tips från goda vänner. Jag har tränat regelbundet drygt ett år och gjort tjejklassikern men ätit på "som vanligt" och lite till emellanåt ;) Inser att jag måste lägga om kosten om jag vill tappa vikt viket är mer än nödvändigt!

    Gillar idén med att föra in vad jag äter och på så sätt kunna äta allt om jag "har råd". Testat VV och GI som funkat men fallit tillbaka. Så nu kör vi. Tappat vikt redan första dagarna och känner mig piggare än på länge, GOTT!

    Trevlig helg alla!
  • Hamada404
    Hamada404 Inlägg: 3 Member
    Alternativ
    Jämför myfitnesspal med Lifesum (ShapeUp) och den här appen har sina fördelar.
    Håller med!
    Använde Shapeup (nu Lifesum?) under en längre period men fick tillslut nog; MFP har tydliga fördelar, användarvänligheten är endast ett av de många plus.


    @OP Utöver det går det bra nu, haft lite för mycket kul nu under vintern men nu jävlar gäller det!
    Lycka till allesammans! =]