Recept — MyFitnessPal Forum

Recept

Alternativ
Hej!
Undrar om det är någon mer än jag som hellre äter "riktig" mat än pulver och annat skit. Skulle gärna byta lite recept :flowerforyou:
Har i dag ätit en underbart god broccoli- och blomkålsgratäng med lite kassler till. Bara 349 kcal för en portion.

Kommentarer

  • AsaK1973
    AsaK1973 Inlägg: 2
    Alternativ
    Detta tycker jag är super gott:

    ½ (ca 50 g) avokado
    50 g räkor
    1 msk färskost (jag använder Philadelpia ost 3%)
    1/4 fuihackad röd kök
    Citon, salt, peppar efter tycke och smak jag skippar det helt ibland...

    Ca 150 kcal

    Gott bara deta men oftast tar jag ett ägg till eller på en skiva mörkt bröd:smile:
  • AlexandraKallstrom
    Alternativ
    Hej!
    Undrar om det är någon mer än jag som hellre äter "riktig" mat än pulver och annat skit. Skulle gärna byta lite recept :flowerforyou:
    Har i dag ätit en underbart god broccoli- och blomkålsgratäng med lite kassler till. Bara 349 kcal för en portion.

    Hej! Hade du velat dela med dig av receptet? Jag har en underbar och proteinrik smoothie jag kan ge er receptet på om ni är intresserade :)
  • lottaholm63
    Alternativ
    Hej, samma här, jag lagar egen smalmat, inga pulver.

    Jag har lagt in en Tacosoppa i receptlistan, vet ej om den syns för andra än mig själv?
  • waterhyped
    Alternativ
    Jag har ett tips på något du kan smälla i dig när du känner att du måste äta kakor! Minst lika gott, men nyttigt och mer mättande.

    Du måste dock ha lite bas-ingredienser för nyttigare bakning.

    kokosolja, mandelmjöl, kakaopulver, vaniljpulver, choklad-proteinpulver, mörk choklad, och sedan lönnsirap!

    Blanda dessa ingredienser så att de är formbara och forma till kakor, sedan lägg in i frysen för 5 minuter och ät sen och var glad att du stoppade i dig dessa kakor istället för marabou kakan :smiley:

    här kan ni se hur mina blev :)

    http://websta.me/p/857077325643685047_255130550
  • KerstinJernberg1
    KerstinJernberg1 Inlägg: 1 Member
    Alternativ
    Sopppor är det mest kalorisnåla du kan äta.
  • svempaik
    svempaik Inlägg: 4 Member
    Alternativ
    Viktväktarnas soppor är kalorisnåla och goda tycker jag. Finns bl a på ICA. En överaskning var att Findus köttsoppa också är kalorisnål!
  • Nesya77
    Nesya77 Inlägg: 2 Member
    Alternativ
    1 matsked(ar) Olivolja
    60 g.s Kål
    * 1 Röda paprikor
    * 110 g.s Köttfärs
    1 nypa(or) Kosher salt
    1 tesked(ar) Rökt Paprika
    1 nypa(or) Svartpeppar
    1 tesked(ar) Vitlökspulver
    30 g.s Blomkålsris
    * 1/2 deciliter Köttbuljong
    Näringsämnen:
    34 g av protein
    40 g av fett
    9 g av kolhydrater
    1 servering
    1. Förvärm ugnen till 180 ° C. I en stekpanna blanda det malda nötköttet, blomkålsris, salt, peppar, paprika och vitlökspulver. Tillaga ingredienserna på hög värme tills nötköttet är helt tillagat.

    2. Tillsätt kålen och köttbuljongen. Fortsätt att laga i stekpannan på hög värme tills vätskan har absorberats och nötköttet har blivit lite brunt.

    3. Ta bort paprika topparna och rengör centren. Skeda den tillagade fyllningen i varje paprika. Ordna de fyllda paprikorna i en ugnsäker bakplåt. Täck skålen med folie och baka i 40 minuter.