ny på sajten — Swedish

ny på sajten

hej.

Har länge jobbat med min vikt och använt shapeup i ca 2 år. sedan några månader så ändrade shape app sitt utseende och sedan sitt namn. Jag var aldrig betalande medlem men hur som helst så gillar jag inte det nya utseendet och har nu bestämt mig för att prova on MFP passar mig lika bra eller helst bättre.

Jag har ca 7 kilo kvar till jag kommer ner till vad som räknas till normalt BMI men då mitt start BMI var 35 så är jag helt nöjd med vad jag hitintills lyckats med.

Mina hopp om MFP förutom själva registreringsbiten på appen är att hitta svenskar som också kämpar med vikten samt kanske hitta en svensk grupp att gå med i samt få nya vänner.

De kommande veckornas mål är att lära mig appen.

på återseende Nillalis

Kommentarer

  • Liljeberg
    Liljeberg Inlägg: 17 MFP Moderator
    Välkommen hit!

    Hoppas att du tycker gillar MFP bättre! Jag hade bara provat ShapeUp en mycket kort tid men tyckte det fanns dåligt med svenska matvaror. Det var ärligt talat ganska många år sedan så det kanske har blivit bättre, men MFP tycker jag har fantastiskt mycket svenska produkter och det är lätt att lägga till egna.

    Normal-BMI har aldrig varit det primära målet för mig, men i förrgår kom jag precis innanför gränsen till det och är ganska nöjd faktiskt. :-)

    Jag har om något kilo eller så nått min målvikt, så då kommer nästa fas, att försöka hålla den.
  • Nillalis
    Nillalis Inlägg: 9 Member
    jag vet inte säker var mitt slutmål ligger och använde egentligen BMI bara för att det är ett lätt sätt att visa utan att behöva skriva dit vikt och längd eller annan info

    har idag upptäckt ett fel i databasen. Ett livsmedel jag scanner ofta kom upp med betydligt mycket mindre kalorier än vad asken anger, jag fixade det genom att söka med ord istället för scanna och hittade rätt. försökte även på datorn rätta till databasen men vet inte om jag gjorde rätt.

    livsmedlet är rydbergs bearnaise kall sås orginal. rätt kalorimängd är 660 men när jag scanna den blev det rydbergs bearnaise 370 kalorier.

    får se hur det blir nästa gång jag scannar den.

    grattis till att ha kommit så långt som du har och ja det där med att hålla vikten är något jag tidigare tyvärr alltid misslyckats med.
  • Impe60
    Impe60 Inlägg: 1
    Hej! Började med Myfitnesspal för 2 veckor sedan. Provade Lifesum först, men MFP har ju alla funktioner gratis som man får betala för i Lifesum. Hoppas att detta ska hjälpa mig att gå ner de sista envisa kilona.
  • ollerwe
    ollerwe Inlägg: 8 Member
    Lycka till! Det funkar för mig hoppas det funkar för dig med!