Google Fit
jakobmmv
Hej!
Jag har precis börjat använda myfitnesspal (MFP) och tycker den funkar hyfsat bra. Ett förslag dock, det kanske kunde vara en idé att låta appen synca med Google Fit? Google Fit har koll på tex hur många steg man tar per dag och det kanske MFP kan räkna på?
Använder Google Nexus 5; Android 5.x har den för-installerad.
Tack på förhand
Jag har precis börjat använda myfitnesspal (MFP) och tycker den funkar hyfsat bra. Ett förslag dock, det kanske kunde vara en idé att låta appen synca med Google Fit? Google Fit har koll på tex hur många steg man tar per dag och det kanske MFP kan räkna på?
Använder Google Nexus 5; Android 5.x har den för-installerad.
Tack på förhand
0
Kommentarer
-
Hej! Det stämmer, har det själv så nu med sync mot Google Fit. Det funkar ok dock tycker jag att den inte alltid hämtar rätt KCAL från Google Fit. Dvs Google FIT visar att jag bränt 500 KCAL på ett träningspass, men i MFP visar den samma pass som träning men med avdrag 300 KCAL. Skumt, borde vara samma.0
-
Hej!
Kör Samsung Health som "hub" för datan och den är tvärt om lite "snålare" i förbränningen än apparna MFP/Endomondo0 -
Varför hämtar inte appen steg från Google fit? I min app står alltid stegen på noll, trots att Google fit har mätt runt 10000 steg per dag. Övrigt synas mellan apparna. Har jag missat något?0
Kategorier
- Alla kategorier
- 158 Huvudforum
- 46 Introducera dig själv
- 24 Allmän hälsa, fitness och kost
- 6 Framgångshistorier
- 29 Mat och näring
- 16 Fitness och träning
- 21 Motivation och stöd
- 10 Recept
- 1 Småprat, kul och spel
- 64 MyFitnessPal Forum