Vad är era mål? — Swedish

Vad är era mål?

Alternativ
Tja.
Jag heter Marcus och den 18/01-2015
vägde jag 108,5 och fick nog!

Efter slutat röka 2013 och med matchvikt på ca 95 kg gick jag bara upp mer och mer.
Hur svårt ska det vara egentligen vara att släppa fjärrkontrollen och ändra på detta?
Det undrade jag också fram till denna dag.
Hade aldrig något bra svar....
Tills dess att jag satte mig ner och funderade och sökte massor på youtube och sidor på internet.
Någonstans mittemellan alla dessa videos och obskyra sidor låg svaret! För mig iaf.
Jag skaffade MFP appen för att logga mitt kaloriintag, jag köpte en aktivitetsmätare för att logga min kropp sist men absolut inte minst en rejäl råsaft centrifug.
Har aldrig fått i mig så mycket vitaminer som nu....
Innan dess hade jag redan gymkort som jag nyttjade 1-2 ggr i veckan.
Sen köpte jag även en träningsbänk och mer vikter till mina dammiga hantlar här hemma.
Bara för att kunna lyfta skrot när jag ville.
Har endast tränat på gym 1ggr /vecka sedan dess. 5-7 ggr/vecka hemma.
Mellan 5-15 minuter per dag...
Idag nästan 3 veckor senare så har jag gått ner 6,6 kilo.
Ökat min muskelmassa och vatten andel i kroppen.
BF ner flera %
Just nu känner jag mig så fruktansvärt motiverad så att jag vill omvända hela världen.
På riktigt så var det många år sedan det kändes så här bra.

Mitt mål är 95 kilo såsom jag vägde före rökstoppet.
Men i förlängningen siktar jag på under 90 kg !!!

Kommentarer

  • 59araks
    59araks Inlägg: 1
    Alternativ
    Det samma här, har lagt ner rökningen gott upp10 kilo, nu ska försöka gå ner i vikt
  • blika_
    blika_ Inlägg: 5 Member
    Alternativ
    Mitt mål är att bli mer hälsosam. Har loggat det jag äter i perioder tidigare och jag vet att det fungerar.
  • svempaik
    svempaik Inlägg: 4 Member
    Alternativ
    Jag har varit här sedan den 18 maj då jag fick nog då vågen visade 90 kilo. Har nu satt som mål att gå ned 12 kilo och redan efter en dryg vecka har jag gått ned 3 kilo och blir förstås motiverad av det. Har varit ganska nitisk med kaloriräknandet och också börjat med promenader regelbundet. En viktig erfarenhet av denna bokföring är att man lär sig väldigt mycket om olika livsmedel och kan hitta sina egna kalorifattiga favoriter. Gäller nu bara att inte låta detta bli till en dagslända utan hålla fast och vara beredd på motgångar också!
  • 01GT
    01GT Inlägg: 6 Premium Member
    Alternativ
    Mitt mål är att kunna springa, hoppa, klänga och ta mig uppför linan efter att jag firat mig nedåt! Helt enkelt kunna göra allt det som är så roligt men alldeles för jobbigt idag. För att kunna göra allt det måste jag helt enkelt få bort ett gäng kilon och ge mig ut i spåret och in på gymmet....