Von — Swedish

Von

Alternativ
Hej! Har använt mfp några dagar och fortsätter förhoppningsvis i flera år. Har aldrig varit riktigt smal, gått ner 25 till 30 kg många gånger och sen upp plus 15 kg. Och nu skulle jag behöva gå ner 70 kg! Har sen ett par år en sjukdom som kräver att jag tar kortison för att överleva. Med kortisonet kom ytterligare viktuppgång, diabetes och högt blodtryck. För att inte dö av det måste jag gå ner i vikt till åtminstone tvåsiffrigt. Började året med styrketräning 3 gånger i veckan 3 månader och gick upp 3 kg och lockade fram en annan sjukdom jag har, en typ av reumatism. Ska inte tråka ut er med sjukdomar, men det hör till mina dåliga förutsättningar tyvärr. Det här är inte första gången jag räknar kcal, men den lättsammaste. Jag har givetvis funderat på vikt operation, men sannolikt skulle jag få alla biverkningar med min tur, så det är sista utvägen. Dessutom är det väl minst 15 personer i min omgivning som gjort det och väldigt få ser ut som framgångsexempel efter 2 till 3 år. Har de inte gått upp i vikt, så har de tappat håret och ser sjuka ut. Gå ner i vikt är enligt min erfarenhet inte största problemet,även om det är svårt. För mig är det att stanna nere i vikt. Andens seger över kaloriknarkaren

Kommentarer

  • Lena_Aurell
    Lena_Aurell Inlägg: 6 Member
    Alternativ
    Hej, det låter inget vidare...men det går att vända en negativ spiral till en positiv! Börjar men hitta lite positiva saker så brukar det komma fler och fler. Styrketräning är kanske inte bästa sättet för dig. Prova med lågintensiv träning för att bränna fett! Det bästa är såklart variationen, men bygger du muskler så går man upp i vikt. Jag hade satsat på långa promenader och cykling. Nu är det ju härligt väder att vara ute i också :) Lägg till lite vänner här på MFP så du får lite pepp också så kommer det att gå mycket lättare! Kom igen nu, jag tror på dig!! :)
  • Von516
    Von516 Inlägg: 4 Member
    Alternativ
    Tackar! Ska ta mig i kragen med promenerandet. Semester i sikte, så då kanske jag inte är för "upptagen". ;o)