My Fitness Pal + Samsung Health — Swedish

My Fitness Pal + Samsung Health

Hallå alla!

Köpte en Gear S3 till min S8 och började där man använda S Health på riktigt. Riktigt smidigt och enkelt gränssnitt. Skönt att Klockan syncar sömlöst utan spill på data.

Sen började jag kika lite på Samsungs "partners", jag kikade lite på My Fitness Pal då jag gillar UA.

Jag föll direkt för streckkods-läsaren i dagboken- allt läsande och manuellt införande av näring var i princip över.

Så jag började göra allt i MFP. Men då började det hända skumma grejer;

- S Health och UA Connect visade inte samma steg (osäker på om UA-apparna läser själv eller om De måste hämta från Samsung?)
- Dubbla träningspass lades in, en från samsung och en från MFP. En gång lades samma pass in i MFP från SH 20 gånger efter att SH "upptäckt" att jag tränade när jag hoppade studsmatta med barnen.

Har nu stängt av att MFP inte kan läsa träningsdata från SH då SH är på hela tiden i och med klockan. Har dock lämnat sömn, mat och annat öppet åt båda hållen.

Någon som känner igen sig?

Känns som Samsung har fixat smidigaste ekosystemet i en och samma app. Dock finns vissa spetsfunktioner som scanner och träningsupplägg/plan inte i Samsung. Känns onödigt av UA att ha ca 12 olika appar.

Allt gott,

Oliver