Äter för lite?
marialindman
Är det lika dåligt att äta för lite som att äta för mycket? Jag får inte i mig de kalorier som mitt mål är uppsatt för...äter aldrig frukost, glömmer bort lunch, äter sedan middag och kvällsmacka typ. På det sättet kommer jag aldrig gå ner i vikt antar jag? Ska jag hellre se till att jag får i mig alla kalorier under dagen? Jag menar, om jag har 600 kvar, ska jag äta något då även om det är innan läggdags? Jag förstår såklart att det bästa är att jag portionerar upp intaget under dagen men det verkar jag ju vara urkass på...
0
Kommentarer
-
Finns inget som visar på att det ska vara bättre att portionera upp intaget under dagen. Speciellt nu med periodisk fasta som många säger fungerar utmärkt. Äter själv aldrig frukost och jag har inte några problem att varken gå upp eller ner i vikt. Det som är viktigt är däremot att du får i dig tillräckligt med fett, protein och mikronäringsämnen. Vilket kan vara väldigt svårt om man äter alldeles för några kalorier. Hur många kalorier äter du om dagen och vad har du satt din nedgångstakt på?0
Kategorier
- Alla kategorier
- 156 Huvudforum
- 45 Introducera dig själv
- 23 Allmän hälsa, fitness och kost
- 6 Framgångshistorier
- 29 Mat och näring
- 16 Fitness och träning
- 21 Motivation och stöd
- 10 Recept
- 1 Småprat, kul och spel
- 63 MyFitnessPal Forum