När vikten stannar av..
Christabelnero
Hej. Loggat in 85 dagar i rad nu. Hållt en sund kalorikost på 1400kcal. Har ett stående jobb och går minst 10000steg varje dag med Fitbit. Även börjat gå på crosstrainer ca 30-40 min varje dag den senaste månaden. Men vikten står nu stilla. Jag gick ner 4.3 kg på två månader när jag började räkna kalorier o gå mina steg. Men nu händer inget mer... ska jag minska ännu mer kalorier eller vad tror ni? Tack för tips. Kram
0
Kommentarer
-
Hej,
Samma sak har hänt för mig med, generellt så märker jag av att det inte går rakt ner utan det är lite trapp nedgång, och ibland så står det bara stilla för mig att bryta den barriären var inte att minska intaget utan snarare omfördelning av maten jag åt. jag bytte ut mot lite nya matvariationer (för min del mindre processad mat vet dock inte vilken kosthållning du har ) och så slängde jag på ett pass med ren muskelträning i veckan. Men man behöver inte vara orolig över att inte gå ner, kan rekommendera även muskelmätning (inbody) för att veta vilken fördelning man har av muskler och fett mängd, ett bra sätt att inte bara förlita sig på vågen.
Lycka till och hoppas att det börjar rulla på åt rätt riktning för dig0 -
Samma sak hände mig, helt stilla i 2 månader, fruktansvärt frustrerande.
Började med några minuter på power plate efter träningen (kört mest cardio) och en del styrketräning och vips blev jag 600g lättare på några dagar.
Ibland behöver man ändra på nåt i rutinerna för att skaka om kroppen lite 😉0 -
Konditionsträna inte utan styrketräna.0
Kategorier
- Alla kategorier
- 158 Huvudforum
- 46 Introducera dig själv
- 24 Allmän hälsa, fitness och kost
- 6 Framgångshistorier
- 29 Mat och näring
- 16 Fitness och träning
- 21 Motivation och stöd
- 10 Recept