Kalorier som intas när ingen ser räknas tydligen dom också... — Swedish

Kalorier som intas när ingen ser räknas tydligen dom också...

KarinSanden
KarinSanden Inlägg: 51 Member
redigerade augusti 23 i Introducera dig själv
Hej på er!

Jag är en kvinna på 47 år med ca 20-25 extrakilon, men allt är inte fett. Det finns en del muskler därunder med och pga det vet jag inte riktigt vad min målvikt ska vara men jag siktar på 65-68 kg.

Jag har använt MyFitnessPal ganska konsekvent sedan 2015, men jag har mest loggat min vikt och inte kalorier och verkligen inte kollat i forumet innan. Jag ha använt ViktVäktarna eller inget alls.

I början av sommaren hittade jag Jordan Syatt och med tiden har hans ord börjat påverka mig till att inse att detta med kcal nog inte är så tokigt. Om jag kan hitta en långsiktigt hållbar plan och följa den konsekvent så kanske jag ÄNTLIGEN kan göra en förändring som är hållbar över tid. Små, små steg åt rätt håll blir med tiden en stor förändring. Jag vill varmt rekommendera att lyssna på hans poddar och följa hans instagram https://www.instagram.com/syattfitness/. Han är en klok röst och pålitlig bland så många influencers.

Jag har som träningsmål att kunna hålla mig frisk och stark så länge som möjligt i igenom livet, stark nog att kunna göra vad tusan jag har lust med. Träning har aldrig varit mitt problem, jag älskar fysisk aktivitet. Bra och hälsosam mat är inte heller mitt problem. Jag äter gärna nyttigt. Mitt problem kan sammanfattas i

- För lite riktig mat och mellanmål vilket leder till extrem hunger
- Bristande diciplin när hunger uppstår, jag tror att jag ska dö och trycker in vad som helst. Gärna snabba kolhydrater typ bullar eller rostade mackor.
- Smygätande av godis och choklad.
- Bristande diciplin och uthållighet över tid.
- Gröna winegums
- Hetsätande vid hunger som känns ostoppbar
- Cava, prosecco, vitt vin, rött vin, rosevin

Ja, ni fattar. :)

Man kan inte träna bort en dålig diet och kcal när ingen ses räknas tydligen även dom.

Jag har egentligen inga uttalade träningsmål i siffror men om jag kan uppnå och bibehålla nedanstående hade jag tyckt att jag var i väldigt bra form genom livet.

- Marklyfta 1.5 x kroppsvikt
- Knäböja 1 x kroppsvikt
- Bänkpressa 60 kg
- Göra 1 osupporterad pull-up
- Planka på raka armar i 4 min
- Ro 2000 meter under 8 min
- Göra 10-20 armhävningar i extremt korrekt form
- springa 1 mil (oavsett tid)
- springa 0,5 mil som "vanlig runda"
- Gå uppför Åreskutans svarta vandringsled utan att vilja begå självmord undertiden.

Målen ovan påverkar både kroppsvikten, muskelstyrkan och konditionen så jag tycker dom är ganska välbalanserade tillsammans. Vissa av dem är jag hyfsat nära även med min nuvarande övervikt, men det kommer bli en utmaning att gå ner i en sådan takt att jag ändå kan bibehålla styrkan.

Allt gott!