kalorimängd — Swedish

kalorimängd

Alternativ
har legat på lite för stort kaloriunderskott misstänker jag då jag gått upp i fett % och dalat lite i muskelmassa trots styrketräning, behöver fortfarande sänka fett% men väger såpass lite att jag inte egentligen vill gå ner mera men vill. ska jag då välja behålla vikten?

Svar

• KarinSanden
    KarinSanden Inlägg: 82 Member
    har legat på lite för stort kaloriunderskott misstänker jag då jag gått upp i fett % och dalat lite i muskelmassa trots styrketräning, behöver fortfarande sänka fett% men väger såpass lite att jag inte egentligen vill gå ner mera men vill. ska jag då välja behålla vikten?

Om du har gått ner ganska mycket i vikt så är det väldigt vanligt att tappa i muskelmassa, explosivitet och styrka. Men du borde också ha minskat ditt totala kroppsfett. Om du nått din målvikt så kanske du kan prioritera att träna tungt och äta protein. Därmed borde du kunna öka i muskelandel och minska din fett% på kroppen.

Hur din träning känns och hur du ser ut i spegeln säger nog mer än vågen tänker jag?
  • angelicadahl8748
    angelicadahl8748 Inlägg: 1 Premium Member
    Har lite samma problem. Började då äta mer protein kändes dom jag fick mer muskler men vikten ökade. Vill ner ca 5kg men behålla muskelmassan. Har gått upp 7kg sen förra maj men då vägde jag för lite. Kroppen tog stryk av det. Så tänker mig ner ca 5kg.