Hallå Sverige!!!!- Sida 2 — Swedish

Hallå Sverige!!!!

2»

Kommentarer

  • robham66
    robham66 Inlägg: 2
    Nu har jag avslutat helt med Lifesum efter att ha kört båda parallellt i två månader. MFP fungerar mycket bättre och igår kopplade jag ihop den med Fitbit och Microsoft HelthVault. Sedan start har jag haft MFP ihopsynkad med Withings och Runkeeper.
  • nybodha
    nybodha Inlägg: 1 Member
    3 dagar gammal på MFP
    41 år gammal på jorden
    Överviktig sen skolåldern. Stora portioner / mycke mat har varit frestelsen. Testat olika mer eller mindre extrema dieter.
    Haft lite svårt med uthålligheten och motivationen.
    För ett år sedan började jag med spinning på tisdagar och har lyckats hållit i det. Sedan i somras har jag kört 5:2 och gick ner i början men sedan har det stått still och jag ifrågasatt om naturlagen om kalorier in = kalorier ut verkligen gäller mig.
    Så jag tänkte att jag bör nog registrera det jag äter. Det blev ingången till MFP. Nu är jag helt såld.
    Testat alla tänkbara funktioner i appen och hemsidan. Så bra.
    5:2 dieten förde det goda med sig att jag insåg att jag hade en rädsla för att vara / bli hungrig. Vilket har lett till överkonsumtion "för säkerhets skull". Denna rädsla är nu under kontroll.
    Jag motionerar genom löpning så en koppling mellan MFP och Garmin Connect vore toppen.
    Igår funderade jag på ett glas vitt vin men där kändes databasen lite rörig. Man kunde ju nästa välja hur många kalorier man ville ha i ett glas beroende på vilken inmatning man valde. Så kanske om man kunde enas om några olika söt-heter / %styrkor och lägga upp flaska(70), halvflaska(37.5), glas (15) och sedan per deciliter. Det är det ända jag hittar som kan förbättras, visserligen inget som gör att jag går upp / ner mer eller mindre. Nu valde jag att avstå helt så det har ju sin fördel :smile: .
    Sen fattar jag inte riktigt sökfunktionen efter medlemmar i närheten. Gör jag en sökning på 40-41 åriga män i mitt postnummer område inom 50 km så får jag 25 sidor med träffar. Det känns orimligt. Men är naturligtvis inte heller viktpåverkande.
  • Gabi6614
    Gabi6614 Inlägg: 1 Member
    Hej, har precis gått med och hoppas att jag lyckas den här gången. Provat mycket innan och det enda som funkat någorlunda var vv. Men nu så ska kilon rasa.:smile:
  • Liljeberg
    Liljeberg Inlägg: 17 MFP Moderator
    Hej, har precis gått med och hoppas att jag lyckas den här gången. Provat mycket innan och det enda som funkat någorlunda var vv. Men nu så ska kilon rasa.:smile:

    Heja!
  • orbadenje
    orbadenje Inlägg: 1
    Är ny här sedan igår. Har tappat 15 kg med VV på 15 månader, men känner att räkna kalorier funkar bättre för mig. Jag vill gärna hålla koll på näringsfördelningen också och tycker verkligen att denna app/sida verkar superbra. Nu ska jag jobba bort resterande ca 25 kg!
  • 1adal
    1adal Inlägg: 2
    Hej på er alla!

    Ny här sedans i morse. har provat många appar och sidor på webben men aldrig hittat rätt.
    Äter LCHF sen i jan och har ca 20 kg att gå ner men framför allt vill jag vara mätt och må bra under tiden som jag plockar mina kilon.
    Har provat många olika vägar för att nå mina mål men alla har resulterat i viktuppgång efter att jag tappat de kg jag kämpat för att tappa. Känns ganska tröstlöst.
    Gör nu ett nytt försök tillsammans med mannen i mitt liv, han har sen vi startade i januari tid gått ner 8 kg medans jag "bara" blivit av med 2.

    Har en fråga - kan man ändra fördelningen i programmet så att man kan fördela protein, kolhydrater och fett på det sätt man vill ha det?
  • Nillalis
    Nillalis Inlägg: 9 Member
    Hej 1Adal.

    Du kan ändra det du vill på hem-mål-och sedan väljer du ändra mål (på datorn alltså vet ej om det går i appen men den ändras när du ändrar datorn)

    Jag känner så igen mig i dig och ja LCHF funkade en tid för mig men att skriva upp samt väga allt jag äter är vad som funkar bäst fär mig och det är jag inställd på att behöva göra tills min kropp har accepterat min nya vikt. Det sägs att det tar kroppen 7 år innan den slutar vilja få tillbaka de kilona man har lyckats gått ner :cry:

    För mig är det Kaloriapp, motionsapp och MFP forum som håller min motivation igång och jag hoppas det ska hålla i sig i minst 7 år till :happy:

    Om du vill gå med i den svenska gruppen så är den öppen för all och om du vill ha vänner på mfp så skick gröna en vänföfrågan.

    Lisbet
  • 1adal
    1adal Inlägg: 2
    Hej Nillalis!
    Tusen tack för ditt svar.
    jag ska bekanta mig ordentligt med sidan och appen och läsa i de olika forumen. Kommer säkert till svenskgruppen =)

    Ha det gott och kämpa väl!
  • dannelidan
    dannelidan Inlägg: 3
    Hej nybodha!
    Bra initiativ att joina MFP.
    Lycka till! Vet hur det känns att ständigt vara överviktig.
    Har varit över hundra strecket ett tag så nu fick det räcka tyckte jag.
    Jag har börjat köra Runkeeper som synkas till MFP. Har gått ner 2-3 kilo hittills.
    Tänkte att Runkeeper kunde vara ngt för dig då jag läst att den går att synka med
    Garmin Connect: http://www.copymysports.com/

    /Daniel
  • dannelidan
    dannelidan Inlägg: 3
    Hittade denna appen via mobil idag, ska bli spännande. Är en 35-årig tjej som gick in i väggen 2010, och fick barn för 16 veckor sedan. Just nu väger jag ca 20 kg för mycket, och jag avskyr det. Har inte så lätt för att gå ner i vikt, men tänker kämpa för att försöka. Heja oss!

    Heja Turbotejen!
  • Började idag och det käns riktigt bra! :D
    Skulle vilja gå ner ca 20 kg och tror verkligen jag kan klara de denna gången! :flowerforyou:
  • Nillalis
    Nillalis Inlägg: 9 Member
    hej o välkommen.

    mitt bästa råd till dig är att var aktiv här på mfp sök efter grupper som du tror motiverar dig att nå ditt mål och logga in och skriv även om det går mindre bra en dag.

    Själv har jag gått med i en grupp som har som mål att bränna 3500 kalorier varje vecka och man bokför varje dag hur mycket och vad man har gjort. Den gruppen är en stor hjälp för mig att nå mina mål vad gäller motion.

    lycka till
  • chichinana
    chichinana Inlägg: 1
    Jag förlorade 7 pounds så långt genom att ta "NEDBRYTANDE" från regimestorecompany.com
    Det är naturliga bantning kapslar för att gå ner i vikt och lyckas hans diet.

    http://www.regimestorecompany.com/www-regimestorecompany-com-English-bbdaaafJa.asp


    Jag visste inte hur man ska gå ner i vikt och ta "destructor" och en hälsosam diet jag gått ner i vikt. Jag tar även växtbaserade bantning diet på kvällen alltid butiksbolag.

    Jag är super nöjd! Ännu en liten tid jag skulle ha förlorat mina extra pounds.
    Jag kommer lägga upp bilder.
  • Hej! Tjej på 35 som bär på flera kilo för många. Behöver komma igång och träna efter min gastric bypass operation 2013 och valde mfp så jag kan hålla kontakt med mina online vänner världen över. :-)

    Kommer mest att köra vardagsmotion i början. Och så stegräknartävlingen på jobbet... :-)
  • Ronols64
    Ronols64 Inlägg: 4 Member
    Tjena!
    Att gå med i MFP är det bästa jag gjort. Jag är också jäkligt glad över att jag lyckades synka in det när min motivation var på topp och den är fortfarande på topp så det bara rullar på. För mig så känns det här oförskämt enkelt. Jag har alltid kämpat med min vikt och legat stadigt en bit över 100kg. Jag har som de flesta provat det mesta även att räkna kalorier. Men nu med MFP och en bra databas så är det så mycket enklare och dessutom är det gratis. Att få en "budget" att själv hushålla med passar mig perfekt. I princip kan jag äta vad jag vill och när jag vill bara jag inte spräcker min "budget". Några veckor innan jag gick med i MFP så köpte jag mig en Garmin vivofit för att motivera mig att åtminstone gå lite mer. Nu har jag den synkad med MFP så de kalorier jag bränner på mina steg kan jag tillgodoräkna mig. Jag har sedan tre månader kommit igång med träningen som för tillfället består av styrketräning och motionscykel, 1,5 tim 5ggr i veckan. Träningen på gymmet tillgodoräknar jag mig inte utan ser det istället så att jag har en större marginal om jag räknar fel, speciellt när man äter ute och inte kan väga maten. Jag vet inte var jag plötslig fått all kraft, energi, motivation och lust till att köra så hårt men jag vet bara att det är helt underbart att vara igång igen och det känns bara bättre och bättre. Jag har blivit beroende av att få min dos av mågott hormoner efter träningen.
    Att se hur vikt och mått sjunker gör inte saken sämre.
    Lycka till alla ni där ute.
    Det är bara upp till oss själva om vi ska lyckas eller inte.
  • Har loggat i några veckor och det går ganska bra! Oftast ett underskott... Inte dåligt för en som tidigare åt mycket mer, både mat och onyttiga grejer! Jag har länge velat börja bli nyttigare och börja träna, men för en månad sedan började jag. Bara sådär och det fungerar! Jag låter mig äta lite mindre nyttiga saker på helgen, men räknar de kalorierna också.

    Mitt upplägg: Träning loggas med Runkeeper, rörelse med Fitbit One. Det synkas till MFP där näringsintaget, vikt och mått uppdateras. Allt presenteras sedan snyggt på Fitbit.

    Tränar ca 4 ggr i veckan nu. Resultat på kroppsmåtten syns knappt, vikten går lååångsamt nedåt, men kan svänga från dag till dag...
  • test
  • tokan64
    tokan64 Inlägg: 1
    Hej på er. Jag är ny här sen ett par dagar tillbaka och är fortfarande lite okunnig men ska verkligen försöka lära mig hur appen fungerar och se till att gå ner mina önskade kilo.
    Är en tjej som fyllde 50 i våras´, känner mig inte gammal :smile: .
  • absurdic
    absurdic Inlägg: 3 Member
    Är en gammal räv här på MFP men har inte upptäckt det svenska forumet förrens nu! Woah! :joy: Undrans vilka av er som har skrivit i tråden som fortfarande är aktiva?