Det virker ikke!! — Danish

Det virker ikke!!

Indstillinger
Hjææælp

Jeg har nu i 6 uger spist mellem 900-1200 kalorier om dagen. En hulens masse rå grøntsager med fiber, salat og gode proteiner.
Jeg har også spist helt almindeligt aftensmad OG kage på arbejde hver torsdag. Kagen har jeg ikke talt med, men det er kun 1 gang om ugen!! Jeg tager også NUPO produkter somme tider. Ikke en hel dag, men som erstatning for et måltid eller to.

Når jeg har syndet i weekenden har jeg talt det hele med! Slik, vin, chips osv.
Trods det, har jeg stadig et gnsn på 1200 spiste kalorier om dagen.

Derudover har jeg 4-6 gange om ugen dyrket 50-60 minutters hård træning i form af motionscykel.
Den får på alle tangenter så sveden driver af mig. 30-35 km/t.
Min app siger at jeg træner 50/50 med høj intensitet og ekstrem. Forbrænder mellem 350 og 400 aktive kalorier pr. træning.

Jeg har Apple watch, og bruger sundhedsappen. Den siger, at jeg i gennemsnit forbrænder mellem 2000 og 2400 kalorier pr dag.

Med 1200 spiste kalorier i gennemsnit
og 2300 forbrændte kalorier i gnsn. giver det et overskud på 1100 kalorier pr. dag.

MEN JEG TABER MIG IKKE EN SKID!!
I 6 uger har jeg vejet det samme.
Og nej, det er ikke muskler, for fedtet “flytter” sig ikke. Jeg har stadig “gravid”mave! (Og nej jeg er ikke gravid 😄. Jeg er 48!)

Hvad skal jeg gøre anderledes?

PS. Kaloriebillederne er fra aktive plus hvile kalorier 9. februar. Ikke ualmindeligt. Blot et eksempel.

Kommentarer

  • LissiEriksen
    LissiEriksen Indlæg: 1 Member
    Indstillinger
    Hej. Jeg har haft mega svært ved at tabe mig før... Gik til spinning og spiste ikke ret meget - og drak heller ikke ret meget!
    Nu drikker jeg 1 liter vand om dagen og går tur i weekenderne... er rimelig aktiv på job og rider dagligt... Og tæller kalorier... Hvad der har gjort udslaget (måske vand) ved jeg ikke!! Men har tabt 9 kilo i år 🙃
  • Hellequest
    Hellequest Indlæg: 21 Member
    Indstillinger
    Hvor meget protein får du? Det er især vigtigt at dine kalorier kommer fra protein. Måske skal du skrue lidt op for kalorierne ved at snuppe mere protein? Prøv at spise mellem 1200 og 1500 kalorier om dagen og minimum 90-100 g protein- det burde rykke noget. Proteinpulver eller nupo/nutrilett blandet med mælk kan også få dit indtag op uden at det giver de store kalorier :)
    Du får muligvis for lidt indenbords i forhold til hvad du træner- jeg ved ikke hvor smart det er at være i totalt minus i en længere periode? Har du målt dig? Måske sker der noget med kroppen, selvom du stadigt synes at du har mave?

    Men klø på- pludseligt sker der noget :)
  • vivianrosager
    vivianrosager Indlæg: 17 Member
    Indstillinger
    > @Hellequest sagde:
    > Hvor meget protein får du? Det er især vigtigt at dine kalorier kommer fra protein. Måske skal du skrue lidt op for kalorierne ved at snuppe mere protein? Prøv at spise mellem 1200 og 1500 kalorier om dagen og minimum 90-100 g protein- det burde rykke noget. Proteinpulver eller nupo/nutrilett blandet med mælk kan også få dit indtag op uden at det giver de store kalorier :)
    > Du får muligvis for lidt indenbords i forhold til hvad du træner- jeg ved ikke hvor smart det er at være i totalt minus i en længere periode? Har du målt dig? Måske sker der noget med kroppen, selvom du stadigt synes at du har mave?
    >
    > Men klø på- pludseligt sker der noget :)

    Tak for svar.
    Jeg har hele tiden spist ca. 1/3 proteiner, 1/3 kulhydrater (måske lidt mere) og resten har været det gode monoumættede fedt som avocado, olivenolie, mandler, æg osv.
    Jeg holdt en pause med træning og begyndte at tabe mig.
    Nu både træner og spiser jeg (spiser samme mængder som hele tiden) og træner lidt mindre, og nu taber jeg mig igen.
    Jeg tror simpelthen at jeg stressede min krop. Den gik vel på en måde i chok 🤷‍♀️

    Men nu kører det.
  • lenegronbaek
    lenegronbaek Indlæg: 2 Member
    Indstillinger
    Godt at det nu kører for dig. Kroppen skal have brændstof, hvis den får for lidt holder den krampagtigt på det den har. Det siger min træner. :-)
  • mille_flensted
    mille_flensted Indlæg: 1 Member
    Indstillinger
    Hejsa 😊

    Jeg faldt lige over din indlæg, og tænkte, at det der kunne have været mit, skrevet i dag !!!! 😟

    Jeg ligger på 1200 kalorier om dagen, og træner ca 3 timer dagligt (styrke og cardio og svømning). Jeg har stået FULDSTÆNDIGT stille i lidt over en måned nu, og er ved at miste modet fuldstændigt! MEN MEN MEN …… Dit indlæg giver håb og sætter tankerne igang så tak for det 🙏🏻

    Jeg har tabt 20 kg siden feb 22, ved at trave i 3 timer hver dag på løbebåndet, og samtidig undgå alt sukker og alle kulhydrater. Jeg var MEGA træt hver dag, og døjede vildt med smerter i hæle og knæ. En dag tager en fra personalet i centret fat i mig, - det var blevet noget af et emne, og en bekymring for alle, hvordan jeg var ved, at gå mig selv i stykker. Det resulterede i, at jeg som gave, fik en personlig træner, som skulle udvide min horisont, og vise andre, og efter sigende sundere måder, at tabe mig på! Efter bare halvanden uge med fast program, og en masse dødløft, havde jeg tabt 8 cm i taljen, og 2 kg på vægten, og jeg var lykkelig!!!! Men siden da, er der ikke sket en dyt, og det er godt nok svært…..
    Jeg hæfter mig ved, du nævner snyde dage osv men iflg min træner findes der slet ikke forbudt mad, og derfor var udgangspunktet for mit forløb også, at jeg skulle spise som jeg plejer, - bare mindre, og med omtanke. De 1200 kalorier siger hun godt nok er for lidt, og at jeg har brug for min 1600, men jeg må bare sige, at jeg aldrig er sulten, og nu spiser jeg endda også kulhydrater og sukker.
    Jeg har en svaghed for kage, og det bliver da også til et par snitter om ugen, men de er med i regnestykket, og altså med i de 1200 kalorier!

    Jeg har dog læst et sted, at hvis man er i kalorie underskud på 7000 kalorier om ugen, vil man tabe 1 kg om ugen, - men det holder jo så heller ikke i mit tilfælde 🤷🏼‍♀️

    Hvad gjorde du i din pause fra træning rent madmæssigt og hvor lang var pausen ?
    Tænker det med kroppen stresser lyder rigtigt, men jeg har svært ved at sætte farten ned, for jeg har efter 46 år ENDELIG fundet et frirum som jeg VIRKELIG synes er sjovt, men det må jo også gerne give resultater 🥺

    Kæmpe stort tillykke med, at det igen kører 💪🏼

    Tanker herfra.
  • alexanderholm556
    alexanderholm556 Indlæg: 7 Member
    Indstillinger
    > @vivianrosager sagde:
    > Hjææælp
    >
    > Jeg har nu i 6 uger spist mellem 900-1200 kalorier om dagen. En hulens masse rå grøntsager med fiber, salat og gode proteiner.
    > Jeg har også spist helt almindeligt aftensmad OG kage på arbejde hver torsdag. Kagen har jeg ikke talt med, men det er kun 1 gang om ugen!! Jeg tager også NUPO produkter somme tider. Ikke en hel dag, men som erstatning for et måltid eller to.
    >
    > Når jeg har syndet i weekenden har jeg talt det hele med! Slik, vin, chips osv.
    > Trods det, har jeg stadig et gnsn på 1200 spiste kalorier om dagen.
    >
    > Derudover har jeg 4-6 gange om ugen dyrket 50-60 minutters hård træning i form af motionscykel.
    > Den får på alle tangenter så sveden driver af mig. 30-35 km/t.
    > Min app siger at jeg træner 50/50 med høj intensitet og ekstrem. Forbrænder mellem 350 og 400 aktive kalorier pr. træning.
    >
    > Jeg har Apple watch, og bruger sundhedsappen. Den siger, at jeg i gennemsnit forbrænder mellem 2000 og 2400 kalorier pr dag.
    >
    > Med 1200 spiste kalorier i gennemsnit
    > og 2300 forbrændte kalorier i gnsn. giver det et overskud på 1100 kalorier pr. dag.
    >
    > MEN JEG TABER MIG IKKE EN SKID!!
    > I 6 uger har jeg vejet det samme.
    > Og nej, det er ikke muskler, for fedtet “flytter” sig ikke. Jeg har stadig “gravid”mave! (Og nej jeg er ikke gravid 😄. Jeg er 48!)
    >
    > Hvad skal jeg gøre anderledes?
    >
    > PS. Kaloriebillederne er fra aktive plus hvile kalorier 9. februar. Ikke ualmindeligt. Blot et eksempel.


    Problemet er at når du spiser så lidt, stopper forbrændingen. Da kroppen intet har at arbejde med. Lige ud sagt du ødelægger kroppen funktioner, da den ikke for den optimale næring til at du kan tabe dig. Trust me har selv været der en gang. Så flere kcal og træning passere men 2400 kcal lyder lidt forkert da det svare til at du har løbet 35km løb