Hallo? - Side 2 — Norwegian

Hallo?

2»

Kommentarer

  • gunnelisa
    gunnelisa Innlegg: 3 Member
    Hei :) Jente/dame på straks 38 år fra Vestfold her. Er alenemor til 3 herlige jenter, og har to fantastiske hunder som hjelper meg med å brenne av kalorier :) Fikk tips om mfp av min nabo først på Desember, og har brukt denne appen siden. Jeg har gått ned 15 kilo siden 3 Desember, men har enda 30 kilo igjen som skal vekk før jeg gir meg. Dere er hjertlig velkomne til å legge meg til her inne, er jo lettere å nå mål sammen med noen :)
  • mareno59
    mareno59 Innlegg: 1
    Heisann, mann på 54 år her. Kommer fra Østfold. Høyde 171 og en vekt som har kommet opp i 86 kg! Skal ned 15 kg. Går nå daglig i ca 90min.... Liker mfp :) Legg meg gjerne til som venn her :)
  • Hei på dere :)

    Kvinne, 34 år, tre barn, er i et forhold og bor på Sørlandet.

    Har trent mye før, men lite de siste fire årene, nå er det resultater som ønskes..

    Prøver meg på PSMF- dietten, men den er ikke så lett, så foreløpig "øver" jeg meg, siden jeg ikke klarer å
    fylle kriteriene til den enda...

    Hyggelig å se at vi er flere norske her inne. :)

    Legg meg gjerne til som venn :)
  • php7980
    php7980 Innlegg: 3
    Heisann, nettopp begynt. Jeg begynte på 5:2 dietten og havnet her. Sikkert greit det, fint med noen slike forum som man kan stille spørsmål ol. Trente en del før, men har vært sløv en stund nå. Veier 105, skal ned til 92. De kalkulatorene sier jeg ska ned til 70 kg, men det er helt umulig ;-)

    Bare legg meg til, hyggelig det :-)
  • rosating
    rosating Innlegg: 2
    Hei hei :D

    jente 27 år er fra rogaland:) begynte sjikkelig i fjor å forandre livsstil. men som alt annet er det ikke alltid like lett å legge om hele livet :) jeg melde meg inn på evo i fjor å fikk meg PT som har hjulpet endel. jeg gikk ned 15 kilo sirka første halve året men så dabbde alt av. jeg har noen humørsvininger som kan få meg til å plutselig synke i sofaen og spise mye nei nei mat. men nå skal jeg begynne sjikkelig igjen. det hjelper med slike plasser som folk kan komme med input å "pushe" hverandre.

    jeg har vert borti ganske mange apper å andre forum. samt gått på ketolyse kur å div andre dietter. problemet med slike at med engang du slutter går vekta opp igjen :) så denne gangen blir det livsstilomlegging å hard trening! :D målet er å klare 20-30 kilo før året er omme og å klare et halvmaraton til neste år :D så målene er satt og treningen er igang :D

    vill gjerne ha flere venner her :D

    likte denne appen da det faktisk lå flere norske matretter inne å er lett å telle opp kaloriene.

    jeg har brukt fitbit flex siden mai 2013:) dette er virkelig til å anbefale :) så viss du vill ha flere venner der også så er brukernavn rosating :) alltid kjekt å ha flere venner og følge med å konkurere med :D
  • Heisann.

    Jeg ble vektoperert i 2003, men sliter fortsatt med å holde vekten. Har ME og får derfor ikke trent sånn som jeg gjorde før i tiden, men jeg går tur i gode perioder (som det virker som jeg er på vei inn i akkurat nå, kryss fingrene for at det holder).

    Jeg spiser til vanlig et liberalt lavkarbo-ish kosthold som lett sklir ut når kroppen er teit. Og jeg har store mangeltilstander pga. operasjonen, og det blir verre når jeg er strikt lavkarbo (fett gjør at næring går veldig fort ut av kroppen, så det er litt juks for meg).

    Prøver nå 5:2 i tillegg. Går det ikke, så går det ikke. Vil gjerne ned 10 kg til, men fokus er egentlig å prøve å være så frisk som mulig.
  • Godt å se at det er kommet nytt liv i denne tråden :)

    Jeg er vel nesten veteran her på MFP... Jeg startet opp i oktober 2011, mitt første "sunne" forsøk på en livsstilsendring. Det ble hyppig trening og streng kaloritelling, og det første året raste jeg ned i vekt - 17 kilo tilsammen. Så møtte jeg en evig platå, og ga opp til slutt. Så kom det litt sykdom, litt depresjon, mye stress og mye jobb (en jobb jeg hatet 100%) og da fant jeg trøst i feit, usunn mat igjen. Og la på meg alt igjen på ett år.

    Det var då. Nå er det et nytt forsøk. Ny jobb, nye krefter og ny motivasjon. Jeg teller kalorier hver dag, også dagene jeg går 1000 kalorier over. Også har jeg en HRM til trening og en FitBit til hverdags. Altså, mangler ikke verktøy. Så får vi bare håpe at det går bedre denne gangen :)
  • klausebk
    klausebk Innlegg: 1
    God dag,


    Ung herremann på 30, Bosatt i Moss.

    Jeg har over en peroide på snart 3 år (1 mars er 3 års jub.) hatt en drastisk livsstilsendring,
    Og gått fra å være ikke-aktiv til over-aktiv, og gått ned godt over 80KG.
    Mai i fjor tok jeg også en bukoperasjon som resultat av det store vekttapet over relativt kort tid, og er knallfornøyd med
    resultatet. Startvekta var 170kg (fordelt ujevnt på 190 cm), og veier i dag litt under 90 (målet er å bli noe lettere før sykkelsessongen er i gang)

    Jeg har stor interesse for sykling, bodybulilding/Fitness og enda større interesse for ernæring/matlaging.
    Og sitter på veldig mye kunnskap om mat og trening. Har bygget opp masse kunnskap på godt og vondt.
    Kommer til å prøve å være litt aktiv her på det norske forumet, syns det er veldig motiverende og givende å hjelpe andre som
    ønsker å få ett bedre, sunnere og lengre liv.

    Jeg har brukte tidligere diett.no, men tok spranget over på MFP for en stund siden, og er veldig fornøyd med det.

    Creds!
  • Hei! Jeg er 22 år, 171 cm høy, bor i Buskerud og veier 55 kg. Jeg trener for å bli sprek! :D
  • jannickee
    jannickee Innlegg: 1
    Får si hei jeg også, da! :) 37 år, sjeldent vært syltynn i løpet av livet, men gikk opp masse-masse i mitt første svangerskap og har slitt med å gå ned disse kiloene siden. Gikk ned 13 kg i fjor (men hadde da fortsatt et stykke igjen til målet), men gikk opp halvparten igjen etter en høst med mye stress og tilbakefall til gamle (u)vaner. Nå vil jeg i gang igjen! Har 20 kg som bør av... fra 85 til 65 kg (er 1.64 høy).
  • casoha
    casoha Innlegg: 3
    Hei dere!
    Jeg er en jente på 32 år som bor i Østfold med mannen min og datteren vår på 9 år.
    Har vel ikke tall på hvor mange ganger jeg har hatt en slankeprosjekt på gang, og gått på en smell igjen og igjen og igjen... Det begynner å bli noen ganger. Jeg har tidligere vært medlem på vektklubb.no og gikk ned ca. 22 kg. fra høsten 2005 til sommeren 2006! Veldig stolt av det, men ikke så stolt av at jeg nå har gått opp alt ++!
    Jeg sliter med overspising/tvangsspising og alt for mange tanker, problemer og skam er knyttet til mat og kropp. Prøver å legge om hele holdningen min til kosthold, trening og kropp og få tilbake den motivasjonen og selvdisiplinen jeg hadde den gangen jeg gikk ned så mye.
    Håper og tror at jeg nå igjen er inne på rett spor og klarer å holde meg på rett spor uten å spore av som så mange ganger før.
    Håper jeg nå klarer å se på dette som en livstilsendring og ikke ennå et kjedelig slankeprosjekt! :smile:

    Veldig typisk meg å skulle "klare meg sjøl" og ikke involvere andre fordi det er flaut å ha gått opp så mye i vekt og latt meg selv forfalle, så derfor må jeg snu på flisa nå og involvere andre for at jeg nå endelig skal lykkes (igjen)!
    Jeg vil derfor prøve å være litt aktiv her for å få motivasjon, og så kan vi hjelpe hverandre mot målene vi har satt oss.

    Jeg startet på ny frisk med trening og ordentlig kosthold for ca. en uke siden og har nå gått ned ca. 1 kg! Fornøyd med oppstarten, nå er det 32 kg igjen! :tongue:
  • casoha
    casoha Innlegg: 3
    Hei :) Jente/dame på straks 38 år fra Vestfold her. Er alenemor til 3 herlige jenter, og har to fantastiske hunder som hjelper meg med å brenne av kalorier :) Fikk tips om mfp av min nabo først på Desember, og har brukt denne appen siden. Jeg har gått ned 15 kilo siden 3 Desember, men har enda 30 kilo igjen som skal vekk før jeg gir meg. Dere er hjertlig velkomne til å legge meg til her inne, er jo lettere å nå mål sammen med noen :)

    Så bra! 15 kg siden desember er helt rått!! Gir meg håp også :) Jeg skal ned 32 kg.
  • fuzzy76no
    fuzzy76no Innlegg: 31 Member
    Mann på 37 fra Tromsø. Begynte på 130,5 kilo i fjor vår. Er nå på 116 kilo. Målet er 90 i første omgang, men regner med det kan endre seg etterhvert. :) Første halve året førte jeg kalorier, men satte meg ingen faste grenser - jeg nøyet meg med å "spise sunt". Da gikk jeg ned rundt 1 kilo i måneden, men i januar i år satte jeg grense på 1000 kcal underskudd om dagen, og etter det har jeg gått ned nesten 1 kilo i uka.

    Ser jeg ikke er alene om å ha forlatt Lifesum. Jeg begynte å føre i Fitbit-appen (hadde en Fitbit One), men syntes aldri skrittellinga klarte å motivere meg noen vei. Jeg fikk aldri helt de rapportene jeg følte var viktigst (sammenlign denne dagen med de 3 siste, eller samme dag forrige uke f.eks), og derfor endte jeg til slutt med å glemme fitbit'en. Den hang på meg, men jeg sjekka den aldri.

    Deretter flytta jeg til Lifesum, men makan til rot skal man lete lenge etter. Masse bugs, og knotete grensesnitt. Betalte også for premium, som jeg nå har stoppa. Så for en måned siden flytta jeg inn her på MFP. Har også lagt inn mine gamle målinger, så jeg har hele kurven min. :)
  • Carleponti
    Carleponti Innlegg: 1
    Hei!
    Jente på 24 år, bosatt i Trondheim. 169cm høy, 74 kg, og målet er å komme ned på sekstitallet igjen til sommeren.

    Har lagt på meg jevnt og trutt siste årene, og har lenge hatt lyst til å gå ned i vekt, men ikke hatt motivasjon eller lyst til å foreta de nødvendige forandringene i livsstilen min før nå.
    Har bestemt meg for å gå 100% inn for 5:2-dietten i fire uker for å se om dette er noe som kan passe med studentlivet :)
    Nettopp begynt å bruke myfitnesspal, og er veldig fornøyd! Ønsker gjerne noen venner i appen, dersom noen er interessert i det :) Kommer ikke til å oppdatere vekt så ofte i og med jeg ikke har tilgang til vekt i kollektivet, så får ikke oppdatert vekt og sjekket evt fremgang før til påske når jeg reiser hjem. Unngår på denne måten å gå på vekta hver dag og telle hvert eneste gram opp og ned iallefall.

    Dette skal jeg klare!!